JosteinW Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei! Redigerer ferie-film, og lurer på om det er mulig å bruke Google Earth til å vise hvor jeg reiste. I stedet for den tradisjonelle røde streken på et kart. I Google Earth kan du jo skrive inn to stedsnavn, f.eks. Oslo og Roma, og så zoomer programmet automatisk ut fra Oslo, går nedover Europa og zoomer inn når du nærmer deg Roma. Alt på et satelittbilde. Tror det hadde blitt en kul effekt å hatt i feriefilmen, men hvordan kan det i tilfelle gjøres? Noen som har peil? mvh Jostein Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det er enkelt. Bruk et egnet program til å fange det som skjer på deler av skjermen, f.eks Camtasia Studio 3. Bruk så dette klippet inne i videoredigeringsprogrammet. Da jeg skulle lage en videosnutt hvor man startet fra universet og zoomet raskt inn på et festlokale i Oslo sentrum fant jeg ut at det mest effektive er å spille inn baklengs fra det innzoomete bygningen og deretter gå ut i verdensrommet. Klippet ble deretter reversert i redigeringsprogrammet. Lenke til kommentar
JosteinW Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Flott, takk skal du ha! Jeg laster ned demo-versjonen og prøver :-) Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Fraps skal også gå bra. På www.fraps.com kan du finne en demo-versjon som kan filme opptil 30sek per video. Regidtrer Fraps (hiv penger ut av vinduet) eller bruk fy-fy-programmer hvis du vil ha en lengre film. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 gamecam skal vist også funke Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det å ta opp fra Google Earth er jo bare genialt ! Lenke til kommentar
JosteinW Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Det hadde i alle fall vært det hvis jeg hadde fått kjørt det i DirectX-mode, nå går det bare hakkete i OpenGL... Ellers takk for alle tips på mitt spørsmål! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Fullversjonen til google earth har muligheter for opptak. (Vet det er en gammel tråd, men jeg klør i fingrene.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå