Camron Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 I denne tråden anbefaler vi drinker som fåes kjøpt på bar, eller som man lett kan fiske hjemme! Ikke bare anbefaler vi drinker, vi legger ut oppskrifter og utveksler historier Jeg vil anbefale: Long Island IceTea 1 cl gin 1 cl rom 1 cl tequila 1 cl vodka 4 cl kald te Litt cola Dette er en oppskrift jeg fant på nett, det er ikke slik jeg har fått servert på utesteder tror jeg, uvisst egentlig... Den ser ofte slik ut! Denne husker jeg vi drakk i Tyskland, jeg og to venner som var innom legendariske Studio54 i Dresden! Den klubben anbefales på det sterkeste! Derimot så ikke drinken vår slik ut som på bilde, den var faktisk litt mer fancy med sitron og lime og slikt! Sinnsykt god var den og Den er ikke så veldig sterk, mye pga colasmaken den får! Dessuten har den et touch av lime/sitron som gjør den enda bedre! Jack Daniels, on the rocks Dette er en klassiker! Og den ser ofte slik ut! Mulig i det sterkeste laget for noen, men utrolig digg for andre, kan eventuelt skylles ned med kvalitets-øl Sist, men ikke minst, Tequila shot: Deilig drikk, ikke særlig mye mer å si om den! Ser oftest slik ut! Jeg pleier oftest å slikke hånda rett før tommelen, ha på salt der, sleike av saltet, drikke teq'en for så å bite av sitronbiten (ja, jeg foretrekker sitron i forhold til lime!)! Denne kan også være i det sterkeste laget for noen, men samme metode kan brukes her som med Jack'en i det tilfellet Dessuten finnes det haugevis av forskjellige måter å blande tequila på, men jeg foretrekker denne... Drøssevis av drinker som kan nevnes, men jeg nevnte bare noen favoritter! Spent på å høre deres ! BTW, dette er ikke en fjortisstråd eller noe, der det skrytes av fyllekuler osv... Lenke til kommentar
shakur Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Bare en liten rettelse. Long Island serveres ikke med noe te, derimot er det i tillegg 1cl contreau som du har glemt. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Finnes sikkert flere måter å blande den på, men te høres logisk ut i Ice Tea Mye mulig du har rett og... Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Dette er absolutt ikke noen "proff-blandingsdrinker" man får i barer, men heller amatørblandinger du lett kan lage på ditt eget kjøkken/stue.. Starter med en veldig lett, og utrolig velsmakende: Coladram © Bare bland Cola og alkoholholdig veske etter eget ønske En annen sikker vinner er: - Appelsinjus - Sitronbrus - alkohol. Mengde bestemmes etter eget ønske, kan gjerne nytes med isbiter. Noe som ikke akkurat er en drink, men som er utrolig gøy er å kjøpe en hel vannmelon, skjære ett hull i den og helle oppi en helflaske. la den stå å trekke i et par timer/over natten, skjær opp og spis deg full. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Noe som ikke akkurat er en drink, men som er utrolig gøy er å kjøpe en hel vannmelon, skjære ett hull i den og helle oppi en helflaske. la den stå å trekke i et par timer/over natten, skjær opp og spis deg full. Må testes :!: BTW, er det godt å blande med juice også? Har hørt det ikke er så godt, at det er bedre å bruke brus som nesten alle gjør... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 10x4 cl Jägermeister helles i 10xshot-glass Styrtes Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sure Sivert ------------- 2cl Vodka 2cl Pisang Ambon 2 deler sour mix 1 del Sprite 1 dash Krem Får sinnsyk ising på tenna dagen etter, med 3-4 sånne. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Tenker Sure Sivert er bra for tannemaljen, ja Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Skal ikke være te i long island iced tea og skal du ha noe form for on the rocks skal det egentlig ikke være isbiter som på bildet med iskalde steiner(fås kjøpt på de fleste steder som selger bar utstyr og lignende) Isbiter blir alt for ofte brukt feil forde whisky'en blir vannet ut og smaker da mindre. Long island iced tea som er en offisiell iba (international bartender's assosiation) drink SKAL lages med korekte ingredienser er enkelte som lager den på andre måter men da blir det ikke en long island iced tea. Riktige ingredienser er hvertfall 1cl vodka 1cl gin 1cl tequila 1cl cointreau 1cl lys rom cola 1/2 presset sitron Den shakes og siles over i et highball glass med is og toppes med cola'en. Jeg foretrekker sidney iced tea framfor long island iced tea da sløyfer du tequila'en og tilsetter heller 1cl peachtree. Har mange gode drinker på lager men orker ikke begynne med det nå så kommer tilbake og poster noen i morra Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 IceTea'en vi fikk hørtes ikke så bra ut likevel, men som sagt, jeg husker ikke helt hvordan den ble lagd, eller hva bartenderen tok oppi, hadde vansker med konsentrasjonen for øyeblikket Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Snakker om drinker: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/04/17/463733.html Koster $3000 for denne Sapphire Martini'en! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Veit ikke hva den kalles, men utrolig god. 1dl apelsinjuice 1dl eplenektar en dersj med grenadin 3dl vodka ser noe sånt her ut. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det enkle er ofte det beste: + = Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 de heimertene jeg har smakt har vært for mye kaffe i, ekke så stort fan av karsk. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det enkle er ofte det beste: + = 5939391[/snapback] Hahaha, du har så rett Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Det enkle er ofte det beste: http://shop.sflab.dk/largeImages/053740.jpg + http://www.mongstadservice.no/bilder_prod/kaffe_friele.gif = 5939391[/snapback] I NORD-NORGE kanskje Endret 18. april 2006 av Camron Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nord-Norge? Karsk er vel ikke nord-norsk? Trønderting det der. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) White Russian: 1 Del Vodka 2 Deler Kahlua 1 Del melk (hel) eller fløte Masse isbiter Selv foretrekker jeg helmelk Endret 22. april 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 SKriv ned et par (vi fjortisser kan bruke for å slippe den jævlige alkohol smaken da ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå