Gå til innhold

We are teh Bartenders, yay!

Anbefalte innlegg

I denne tråden anbefaler vi drinker som fåes kjøpt på bar, eller som man lett kan fiske hjemme!

Ikke bare anbefaler vi drinker, vi legger ut oppskrifter og utveksler historier :)

Jeg vil anbefale:

Long Island IceTea

1 cl gin

1 cl rom

1 cl tequila

1 cl vodka

4 cl kald te

Litt cola

Dette er en oppskrift jeg fant på nett, det er ikke slik jeg har fått servert på utesteder tror jeg, uvisst egentlig...

15889.jpg

Den ser ofte slik ut!

Denne husker jeg vi drakk i Tyskland, jeg og to venner som var innom legendariske Studio54 i Dresden! Den klubben anbefales på det sterkeste!

Derimot så ikke drinken vår slik ut som på bilde, den var faktisk litt mer fancy med sitron og lime og slikt! Sinnsykt god var den og :)

Den er ikke så veldig sterk, mye pga colasmaken den får! Dessuten har den et touch av lime/sitron som gjør den enda bedre!

Jack Daniels, on the rocks

Dette er en klassiker!

IS201-022.jpg

Og den ser ofte slik ut!

Mulig i det sterkeste laget for noen, men utrolig digg for andre, kan eventuelt skylles ned med kvalitets-øl :D

Sist, men ikke minst, Tequila shot:

Deilig drikk, ikke særlig mye mer å si om den!

tequila.jpg

Ser oftest slik ut!

Jeg pleier oftest å slikke hånda rett før tommelen, ha på salt der, sleike av saltet, drikke teq'en for så å bite av sitronbiten (ja, jeg foretrekker sitron i forhold til lime!)!

Denne kan også være i det sterkeste laget for noen, men samme metode kan brukes her som med Jack'en i det tilfellet :D

Dessuten finnes det haugevis av forskjellige måter å blande tequila på, men jeg foretrekker denne...

Drøssevis av drinker som kan nevnes, men jeg nevnte bare noen favoritter!

Spent på å høre deres :) !

BTW, dette er ikke en fjortisstråd eller noe, der det skrytes av fyllekuler osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er absolutt ikke noen "proff-blandingsdrinker" man får i barer, men heller amatørblandinger du lett kan lage på ditt eget kjøkken/stue..

Starter med en veldig lett, og utrolig velsmakende:

Coladram ©

Bare bland Cola og alkoholholdig veske etter eget ønske :love:

En annen sikker vinner er:

- Appelsinjus

- Sitronbrus

- alkohol.

Mengde bestemmes etter eget ønske, kan gjerne nytes med isbiter.

Noe som ikke akkurat er en drink, men som er utrolig gøy er å kjøpe en hel vannmelon, skjære ett hull i den og helle oppi en helflaske. la den stå å trekke i et par timer/over natten, skjær opp og spis deg full. ;)

Lenke til kommentar
Noe som ikke akkurat er en drink, men som er utrolig gøy er å kjøpe en hel vannmelon, skjære ett hull i den og helle oppi en helflaske. la den stå å trekke i et par timer/over natten, skjær opp og spis deg full.  ;)

Må testes :!:

BTW, er det godt å blande med juice også? Har hørt det ikke er så godt, at det er bedre å bruke brus som nesten alle gjør...

Lenke til kommentar

Skal ikke være te i long island iced tea og skal du ha noe form for on the rocks skal det egentlig ikke være isbiter som på bildet med iskalde steiner(fås kjøpt på de fleste steder som selger bar utstyr og lignende) Isbiter blir alt for ofte brukt feil forde whisky'en blir vannet ut og smaker da mindre.

Long island iced tea som er en offisiell iba (international bartender's assosiation) drink SKAL lages med korekte ingredienser er enkelte som lager den på andre måter men da blir det ikke en long island iced tea. Riktige ingredienser er hvertfall

1cl vodka

1cl gin

1cl tequila

1cl cointreau

1cl lys rom

cola

1/2 presset sitron

Den shakes og siles over i et highball glass med is og toppes med cola'en.

Jeg foretrekker sidney iced tea framfor long island iced tea da sløyfer du tequila'en og tilsetter heller 1cl peachtree.

Har mange gode drinker på lager men orker ikke begynne med det nå så kommer tilbake og poster noen i morra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...