Gå til innhold

sette høyere HZ på skjermen!

CetOr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis skjermkortet forer skjermen med digitalt signal, vil det nok ikke gå med mer enn 60Hz. Uansett, 60Hz på digital går helt greit, også i spill.

Hvis ikke, kan du høyreklikke på skrivebordet -> egenskaper -> innstillinger -> avansert -> også finner du sikkert ett eller annet sted du kan velge de innstillingene du vil ha :)

EDIT: goddamn, der var jeg for treg, ja.

Endret av Nano-
Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare jeg skulle informere om at det du ønsker å justere høyere er skjermens oppfriskningsrate, altså en frekvens. Denne måles i måleenheten hertz = Hz = 1/s, enkelt forklart som "(ganger) per sekund".

Kall meg pirkete og slem, men jeg ser stadig folk på forumet som skal øke/senke "hertzen", "volten", "amperen" osv., når de egentlig ønsker å manipulere frekvensen (som måles i hertz), spenningen (som måles i volt) eller strømmen (som måles i ampere) m.m. Forumet er jo til for nettopp å dele kunnskap og informasjon. (Jeg vil tippe de færreste snakker/skriver om å øke "kiloen" eller "meteren" når de snakker om masse(vekt) og lengde. ;))

Lenke til kommentar
Bare lurer på hva du mener du vil tjene på å øke frekvensen på skjermen?

I spillsammenheng mener jeg......

5934395[/snapback]

Mer samsvar mellom musbevegelse/mus-sampling og det som skjer på skjermen.

Om det ikke er i synk blir det vanskelig for hjernen å time og du spiller dårligere.

Gjelder stort sett FPS-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...