Gå til innhold

Returrett på pakker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg på fredag den 7. april bestilte jeg en MP3 spiller fra shg.no. Jeg fant senere ut at ei venninne av meg var i Canada for øyeblikket og ka kjøpe den til meg der, for 1000 kr mindre :)

Jeg skal bruke det tilbudet, og lurte på hvordan det blir når jeg skal returnere pakken til shg.no?

Det er 14 dagers returrett på varer kjøpt på internett, det blir vel den retten jeg kommer til å bruke?

Hvordan skal jeg gjøre det? Skal jeg bare si til postmannen at jeg ikke skal ha pakken, og at han skal sende den i retur? Må jeg ikke betale portoen?

Takk for svar

- Zappza ;)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta pakken, søk retur, så får du et nr, du skriver på pakka og du kan sende tilbake! Hvis du gjør det slik som du sier så får du returgebyr på 300 eller noe slikt! Fikk i allefall det jeg når jeg ikke hentet en pakke med noen spill fra en norsk websjop som jeg ikke husker navnet på i farten...

Lenke til kommentar
Ta pakken, søk retur, så får du et nr, du skriver på pakka og du kan sende tilbake! Hvis du gjør det slik som du sier så får du returgebyr på 300 eller noe slikt! Fikk i allefall det jeg når jeg ikke hentet en pakke med noen spill fra en norsk websjop som jeg ikke husker navnet på i farten...

5932678[/snapback]

Jeg skal altså søke retur på shg.no?
Lenke til kommentar
Sjekket litt der jeg også nå og det ser ikke ut til at de har gjort seg like stor flid med designet som en del andre shopper har nei :hm:

Prøvde å komme meg inn på reklamasjonsdelen, men ble nektet IOM at jeg ikke har konto der...

5932754[/snapback]

Finner liksom ikke noe annet enn "Opprett RMA/Reklamasjons sak" :hmm:

Ser i FAQen deres at punkt 1.15 Hvordan brukes angreretten? er linket til, men det står ikke noe om det ... Nei nei shg, dette er alt for dårlig :nei:

har pakken blitt sendt ut fra shg.no`?

5932756[/snapback]

Jepp, den ble sendt mandag 10., har ligget i Oslo helt siden da

:ermm:

Lenke til kommentar
da er det bare å hente pakken og sende tilbake med angrerett.. du må naturvis betale frakt.. bedre enn å drite i pakken i Posten velfall! 300kr rett på dass hvis du gjør det der

5932851[/snapback]

Altså, hente og betale ut pakken? Kan jeg ikke bare si til postmannen at jeg ikke skal ha pakken likevel og be han sende den tilbake og gi han penger til porto? Eventuelt gjøre det samme selv på posthuset?

Beklager hvis det er litt surr her, er litt trøtt ;)

Lenke til kommentar

Det var da ikke så veeeeldig vanskelig å finne dette på websiden demmes...

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter som returneres til shg.no AS skal være forsvarlig innpakket og sendes som pakkepost. Brev mottas kun etter avtale.

Ved CPU, ram, harddisker m.v. skal disse sendes tilbake i en kasse eller lignende. Skade som følge av mangelfuøll emballering kan medføre at dine rettigheter faller bort.

shg.no A/S anbefaler at varen returneres via Posten og at varen sendes som pakkepost. På denne måten er det mulighet for å spore pakken i Postens system og det fjerner dermed enhver tvil om hvorvidt varen er blitt utlevert til shg.no AS. Ytterligere har kunden mulighet for å kunne etterlyse pakken såfremt utlevering ikke har funnet sted.

Alle produkter som mottas fra shg.no AS innepakket i antistatisk materiale skal ifald de returneres være innpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Skjer ikke dette kan varen ta skade, hvilket kan resultere i at dine rettigheter faller bort.

Lenke til kommentar
Det var da ikke så veeeeldig vanskelig å finne dette på websiden demmes...

11. Forsvarlig returnering

Alle produkter som returneres til shg.no AS skal være forsvarlig innpakket og sendes som pakkepost. Brev mottas kun etter avtale.

Ved CPU, ram, harddisker m.v. skal disse sendes tilbake i en kasse eller lignende. Skade som følge av mangelfuøll emballering kan medføre at dine rettigheter faller bort.

shg.no A/S anbefaler at varen returneres via Posten og at varen sendes som pakkepost. På denne måten er det mulighet for å spore pakken i Postens system og det fjerner dermed enhver tvil om hvorvidt varen er blitt utlevert til shg.no AS. Ytterligere har kunden mulighet for å kunne etterlyse pakken såfremt utlevering ikke har funnet sted.

Alle produkter som mottas fra shg.no AS innepakket i antistatisk materiale skal ifald de returneres være innpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Skjer ikke dette kan varen ta skade, hvilket kan resultere i at dine rettigheter faller bort.

5935941[/snapback]

Har lest det, men det var da ikke det jeg lurte på ;)

Det jeg lurte på var hvilken måte jeg skulle bruke på å sende pakken (som darkness| svarte på), ikke hvordan selve pakken skal sendes, det vet jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...