Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Italia vinner VM. De fortjener det. Frankrike - Portugal i går var den kjedeligste kampen i hele VM 2006. Det skjedde ingenting og Frankrike var overfeige. Italia har tross alt vist offensive takter i tillegg til godt defensivt spill.

Lenke til kommentar

Denne finalen blir faktisk fotball mot anti-fotball for meg. Italia har ikke vært gnistrende i dette mesterskapet, men de har i alle fall en viss offensiv innstilling samtidig som de har et godt offensivt angrepsmønster. Frankrike på sin side har absolutt ikke noe angrepsmønster. Sjansene de kommer til er alltid et resultat av den kreative improvisasjonen av de på topp. Heldigvis for Frankrike har de spillere som Zidane, Henry og Ribery som kan skape en sjanse ut av ingenting. Dessuten har de en bunnsolid defensiv strategi hvor det ikke taes noen sjanser. Kjedelig? Så absolutt.

Sett under ett er det derfor ingen tvil om at jeg foretrekker Italia fremfor Frankrike som verdensmestere i 2006.

Lenke til kommentar

Begge lagene vet de må fram på banen å score, og de rutinerte franskmennene skjønner alvoret såpass at de kommer til å gi alt for å få til noe der framme. Så jeg er ikke like sikker på om det blir en så kjedelig kamp som dere skal ha det til.

Håper de vinner, og ønsker italienerne lykke til i filmbransjen :p

Endret av xabeR
Lenke til kommentar

Hvem tror vi vinner gullballen? Selv tror og håper jeg på Zidane. Han har vist verdenstakter gjennom nesten hele turneringen, han er dirigent, han er den fødte leder, for du ser hvordan han oppildner lagkamerater til å spille. Han har et enormt vinnerinstinkt, og han er en fair fotballspiller, som veldig sjeldent filmer.

Her er de nominerte: Fabio Cannavaro (Italia), Maniche (Portugal), Michael Ballack (Tyskland), Andrea Pirlo (Italia), Gianluca Zambrotta (Itaia), Thierry Henry (Frankrike), Gianluigi Buffon (Italia), Patrick Vieira (Frankrike), Miroslav Klose (Tyskland) og Zinedine Zidane (Frankrike).

Endret av TeggY
Lenke til kommentar

Cannavaro har jo vært VMs beste spiller, han gjør knapt en eneste feil.

Maniche har vært en skuffelse, Ballack har vært ett spøkelse av seg selv, Pirlo, Zambrotta og Buffon har ikke gjort noe mer enn de gjør til vanlig, Henry må være VMs største skuffelse, Vieira har heller ikke vært god, Klose var tidvis god, Zizou ... Vel... Etter at han forlot Juve til fordel for de taterne i Real Madrid har jeg hatet han siden :)

Lenke til kommentar

Kan vel samtidig snakke litt om beste unge spiller? :p

De nominerte: Cristiano Ronaldo fra Portugal ,Lionel Messi fra Argentina, Luis Valencia fra Ecuador, Tranquillo Barnetta fra Sveits, Cesc Fabregas fra Spania og Lukas Podolski fra Tyskland.

Jeg tipper enten Podolski, Messi eller Fabregas, med #1Podolski, #2 Fabregas og #3 Messi.

Kriteriene for å få prisen at spilleren må være født på eller etter 1. januar 1985, i tillegg til å ha «stil, karisma, fair play og god innstilling, samt framragende tekniske ferdigheter.»

Og da var Ronaldo uaktuell.

Endret av TeggY
Lenke til kommentar
VM's to beste forsvarslag møtes i finalen. Yay! ^^

Denne finalen blir faktisk fotball mot anti-fotball for meg. Italia har ikke vært gnistrende i dette mesterskapet, men de har i alle fall en viss offensiv innstilling samtidig som de har et godt offensivt angrepsmønster. Frankrike på sin side har absolutt ikke noe angrepsmønster. Sjansene de kommer til er alltid et resultat av den kreative improvisasjonen av de på topp. Heldigvis for Frankrike har de spillere som Zidane, Henry og Ribery som kan skape en sjanse ut av ingenting. Dessuten har de en bunnsolid defensiv strategi hvor det ikke taes noen sjanser. Kjedelig? Så absolutt.

Sett under ett er det derfor ingen tvil om at jeg foretrekker Italia fremfor Frankrike som verdensmestere i 2006.

Det er nå jeg savner Brasil. Det var godt å se hvordan Brasil spilte seg opp til VM-pokal i 2002. Det var en fryd. Hele det brasilianske var et fyrverkeri, takket være Scolari for 50% av det. Resten 50% (og blandingen med Scolaris taktikk den gang så klart) gjorde spillerne. For en vakker fotball de spilte da.

For min del, så er ikke VM det samme uten Brasil. Det offensivet spillet til Brasil kan ikke ødelegges, ei heller skiftes! De har en ''ginga'' som ingen andre har.

Lenke til kommentar

synes ikke italia spilte med så defensiv holdning i semifinalen da... åpna jo første omgangen meget offensivt.. imponert

ellers er jeg imponert over frankrikes Ribery, hadde ikke hørt om denne spilleren før VM...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...