Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig mange medgangssupportere her, om man kan kalle det det. Italia har suksess og plutselig digger "alle" Italia.

Mange som var negative til Frankrike i starten av vm også. Så kom de seg, og nei DA var jo selvsagt alle Frankrike-fans. Mens når Brasil røk ut så var jo Brasil selvsagt oppskrytt gjennom hele vm, og da var det ingen som likte de.

Greit nok at det er et vm, men likevel da.

Lenke til kommentar

Tyskland ble "wtfpwnd" hvis man kan si det sånn i de 2 siste minuttene. De var nok 99.9% sikker på straffe konk og da hadde de hadde en stor mulighet til å vinne mot Italia. Synes Italia vant fortjent.

Gleder meg til i morgen Frankrike - Portugal. Personlig håper Frankrike vinner.

Endret av johnny Bravo
Lenke til kommentar

Nevnarion: Medgangssupportere finnes overalt, spesielt i Bergen (Brann).

Jeg har alltid hatt mitt fotballhjerte i Italia, og i '97 var jeg i Torino for å se Juventus spille mot Rosenborg.

I VM i '94 lå jeg som liten gutt og gråt i trappa da jeg så straffesparkkonkurransen hvor Brasil slo Italia.

Derfor kan jeg, som EKTE Italia-fan, sparke folk som ligger nede!

Lenke til kommentar

Håper Italia møter Portugal i finalen. Hadde unnet Tyskland en finaleplass så lenge de har VM på hjemmebane + at de har spilt såpass bra hittil i VM. Selv om denne kampen så var Italia det beste laget og vant fortjent.

Når det er sagt så synes jeg Italienerne filmer alt for mye, og legger seg ned så fort det er kroppskontakt. Dette irriterer meg grenseløst.

Noen enige? ;)

Lenke til kommentar

xabeR: Hvis du ser på måten Ballack spiller på, så det er mye verre, bevisst takling med knotter og albuer.

Hvis en tar Portugal som eksempel, så er det enda verre. Italia er smågutter i forhold, Argentina er også ett møkkalag når det gjelder slikt.

Derfor synes jeg det var helt greit at dommeren gjorde som han gjorde idag, lot spillet gå, førstemann til å score mål, ikke hvem som takler hardest, ruller lengst eller skriker høyest.

Lenke til kommentar
Skandalen innebærer jo ikke alle lag i Italia da din treskalle. Det er 4 lag det er snakk om, og såvidt jeg vet er det spillere fra flere lag enn de 4 med i troppen til Italia!

6436484[/snapback]

Men det er jo også spillere som er innblandet som er med ;)

6436520[/snapback]

Men jøss da, er dere tette? Det er ikke spillerne som var problemet, det var faktisk den administrative biten, ledelsen, de som leder klubbene! En og annen spiller gjorde det fantastiske at de spilte på seier på sitt eget lag, noe som er forbudt i Italia, men utover det er det fint lite spillerne har gjort.

Lenke til kommentar
xabeR: Hvis du ser på måten Ballack spiller på, så det er mye verre, bevisst takling med knotter og albuer.

Hvis en tar Portugal som eksempel, så er det enda verre. Italia er smågutter i forhold, Argentina er også ett møkkalag når det gjelder slikt.

Derfor synes jeg det var helt greit at dommeren gjorde som han gjorde idag, lot spillet gå, førstemann til å score mål, ikke hvem som takler hardest, ruller lengst eller skriker høyest.

6436523[/snapback]

KOm ikke her og si at Portugal er verre. Greit nok de er ille, men de er ikke verre når det gjelder filming enn Italia, der er Italia den verste nasjonen.

Fikk bare med meg den taklingen Ballack gjorde en gang. Og det var før kommentatorene hadde kommentert den så tenkte ikke over om det var albuebruk ;)

Skandalen innebærer jo ikke alle lag i Italia da din treskalle. Det er 4 lag det er snakk om, og såvidt jeg vet er det spillere fra flere lag enn de 4 med i troppen til Italia!

6436484[/snapback]

Men det er jo også spillere som er innblandet som er med ;)

6436520[/snapback]

Men jøss da, er dere tette? Det er ikke spillerne som var problemet, det var faktisk den administrative biten, ledelsen, de som leder klubbene! En og annen spiller gjorde det fantastiske at de spilte på seier på sitt eget lag, noe som er forbudt i Italia, men utover det er det fint lite spillerne har gjort.

6436533[/snapback]

Skal innrømme at jeg ikke har fulgt altfor mye med i den skandalen, men har hørt at spillere som Cannavaro har vært innblandet.

Endret av xabeR
Lenke til kommentar
Italia er et lag det er vanskelig aa like, det er min mening. Noen av mine argumenter er vel allerede nevnt her..

6436764[/snapback]

Du elsker dem, eller hater dem. Sånn er det vel hos de aller fleste.. Personlig liker jeg dem ikke, og hadde håpa på Tyskland i finalen, selvom jeg ikke er noen fan av dem heller. Jeg håper Frankrike når finalen, for det kan bli artig å se to verdenstopper i defensiv fotball mot hverandre.

Men håper på Fransk seier i semi og finale, og en meget verdig avskjed for vår alles store konge, Zinedine Zidane.

Lenke til kommentar

Ja greit oysfaerg, ble bare litt forbanna. Men uansett synes jeg ikke Italiensk fotball i sin helhet fortjener å feire noen verdensmesterskap etter skandalene hjemme. Selv om de bare er spillere så tilhører de klubbene hvor udådene er utført.

Lenke til kommentar
I VM i '94 lå jeg som liten gutt og gråt i trappa da jeg så straffesparkkonkurransen hvor Brasil slo Italia.

6436357[/snapback]

jeg gråt i 1990 når de røk på straffer mot Argentina (og deres fantastiske reservekeeper) . Etter det har "interessen" for italiensk landslagsfotball falt hos meg, det toppet seg kanskje i Nederland / Belgia EM2000, hvor de spilte den mest kjedelige og kyniske fotballen jeg har sett. På en måte så unner jeg Italia VM finalen i år. Forrige gang var jo Tyskland i finalen, mens Italia dro hjem etter dommerskandale & 2 (?) bortdømte mål til fordel for Sør-Korea (Spania led den samme skjebnen, snakk om hjemmedømming :nei: )

Siden Rui Costa ikke er på det Portugisiske laget lenger (min favorittspiller på Portugal i senere tid), håper jeg at Frankrike vinner i morgen og finalen også, digger Zidane.

Italiensk fotball oppfant og populæriserte filming forøvrig, tidlig på 80tallet :!:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Italiensk fotball blir jo bare generelt sett ned på i Norge fordi vi har fått inn tippekampen med morsmelka. Derfor er det jo en generell holdning blant nordmenn at den eneste gode fotballen blir spilt i England og alt utenfor er juks og skittentspill. Spesielt Italia får mye pepper i Norge av skinnhellige anglofile "eksperter". Om en 50 år har vi kanskje endelig kommet over tippekampene i Norge også, så man får et generelt mer subjektiv syn på fotballen som spilles i resten av Europa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ballack var en skygge av seg selv i går. Pirlo og Italia dominerte kampen og vant veldig fortjent. Jeg fikk faktisk veldig sansen for Italia igjen etter gårsdagens kamp. Satser på Franrike - Italia i finalen.

Lenke til kommentar

6436523[/snapback]

Føler det gror et sinne inni meg når du skriver det der. Har lyst til å slå ned en viss C.Ronaldo. Fy#/¤% :mad:

Lenke til kommentar

For min del handler kjærligheten til Italia om at det er et lag som "bare for faen må GIDDE å komme i gang". Vi ser det gang på gang: De gjør akkurat så mye som må til for å klare seg, og ofte går det på snørra. Men så er det noe jeg bare vet, at før eller senere så bestemmer de seg for at "Nei, kom igjen: I dag moser vi til!". Tyskland ble overfalt i går, var Klose på banen i det hele tatt? Så dere de rommene som de driblet seg ut av? De lekte seg jo til tider. Målene kom som de måtte, det er slik det gjerne er med Italia - kampen er ikke over før dommeren blåser av.

Italias største fiende er seg selv. Og jeg kan leve med at Frankrike evt. skulle vinne, det varmer å se Zidane finne tilbake til den han en gang var. Men Portugal? Laget som er så dårlig at de ikke engang klarte å slå England?!? Som hadde en mann utvist?!? Greit nok - straffer. Er det noen som *ikke* slår England på straffer? Nei, det var det jeg trodde. Etter Nederland - Portugal, så håper jeg at begge lagene tas ut i bakgården og skytes før de senkes på havets bunn. Søpletryner.

Forza Azzurri!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...