Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Enig i det, vi har ikke sett noen skikkelig store lag..

6418637[/snapback]

Joda, Tyskland, Argentina og Spania har alle levert herlig fotball. Førstnevnte vinner hele dritten.

 

Nå kan jeg i det minste mobbe en jeg kjenner som sier at Lampard er verdens beste spiller.

6418650[/snapback]

Hah! Som de sa i studio: straffekonk = myntkast.

6418680[/snapback]

 

Det er et av de teiteste utsagnene jeg har hørt. De som vinner straffekonkurranser er de som klarer å holde hodet kaldt. Tyskland f.eks., vinner alltid på straffekonk. England der i mot, taper nesten alltid.

 

Hva synes dere om utvisningen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der med straffene, det er langt ifra juks, å speide på andre lag er noe som blir gjort hele tiden. I amerikansk fotball er det jo enormt mye av det.

6418064[/snapback]

jeg tenkte mer på at keeperen står i mål og tar opp en lapp fra sokken før hvert straffespark, ganske spesielt synes jeg.
Lenke til kommentar

Dårlige straffer, mykje psykisk ute å går ja, det er ikkje tilfeldig at Gerrard, Lampard og Carragher presterer så dårleg frå straffemerket, dei er jo i verdenstoppen alle 3. Mens Ronaldo, unggutten er den som skyter den beste straffen, høgt over og i rett hjørne.

 

Matta sa før straffekonkurransen at 99% av alle straffer som gjekk 1,2 meter over bakken gjekk i mål, dette er nok ikkje urimelig, av dei 9 straffane som vart tatt var det berre Ronaldo som satte den så høgt at den er uttagbar sjølv om keeper går i rett hjørne, ingen regel utan unntak, men det er iallefall mykje større sjanse for å score enn eit lompeskupp til ein av sidene, som engelskmennene gjorde. Ricardo har gjort heimeleksa si, kjemperedningar av ein god keeper.

 

Synd at England nok ein gang ryker ut, merkeleg at eit lag med så mange gode spelarar ikkje er i stand til å lage mål. Dei har ikkje prestert i dette mesterskapet heller og eg kan aldri tenke meg at dei ville nådd eller eventuelt vunne ein finale sånn som dei spela.

Lenke til kommentar
Enig i det, vi har ikke sett noen skikkelig store lag..

6418637[/snapback]

 

Joda, Tyskland, Argentina og Spania har alle levert herlig fotball. Førstnevnte vinner hele dritten.

 

De har vist brukbart ballspill (særlig Argentina), men mangler det ekstra som skal til for å karakteriseres som et mesterlag; Vi har ikke sett enerne som har stått fram og løftet disse lagene.. = det er ingen store spillere som går inn i fotballhistorien fra dette VM

Lenke til kommentar
Utvisningen er grei.

6418771[/snapback]

Med en gang dommeren dro opp det røde kortet, skjønte jeg ingen ting. Etter å ha sett reprisen, så følte jeg litt med portugiseren :p

 

btw, hva heter sangen som ble spilt på stadion etter dagens VM-kamp mellom England og Portugal (og sikkert alle andre VM-kamper også)? Har spurt i den tråden det egentlig skal spørres i, men kan jo hende noen her vet det også :)

Lenke til kommentar

Brasil - Frankrike neste, dette blir ein storkamp, Frankrike har kome seg etter ein dårleg start, men ikkje overbevist meg om at dei kan vinne, Henry må begynne å komme til sjanser og lage mål. Brasil har tatt det veldig lugnt, rusla rundt og trilla ball. Likevel har dei vunne alle kampane og berre eitt baklengs, Frankrike blir forhåpentligvis den beste motstanden Brasil har fått til nå.

Lenke til kommentar

Endelig var England ute og det kunne egentlig ha tippet begge veier. Synd at Deco ble utvist i forrige kamp, fordi et Portugal med Deco hadde nok slått ut England før 90 minutter hadde gått. Denne kampen viste bare hvor viktig Deco er for Portugal.

 

Når det gjelder Rooneys utvisning var den 100 % korrekt og det er vel egentlig ingenting å diskutere. Veldig urutinert av Rooney, men jeg tror neppe han får skylda som Beckham fikk i 98.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Brasil - Frankrike neste, dette blir ein storkamp, Frankrike har kome seg etter ein dårleg start, men ikkje overbevist meg om at dei kan vinne, Henry må begynne å komme til sjanser og lage mål. Brasil har tatt det veldig lugnt, rusla rundt og trilla ball. Likevel har dei vunne alle kampane og berre eitt baklengs, Frankrike blir forhåpentligvis den beste motstanden Brasil har fått til nå.

6418820[/snapback]

 

Gleder meg, og håper at Brasil får sin '98-revansj over Frankrike, men jeg håper også Frankrike viser seg som sterke motstandere og gjør at Brasil virkelig MÅ hente fram det beste i laget for å kunne vinne. Orker ikke enda en kjedelig kamp med 0-0. Nå vil vi ha mål og fart.

Lenke til kommentar
det er ingen store spillere som går inn i fotballhistorien fra dette VM

6418805[/snapback]

 

Nå er ikke vm over enda da ;)

6419118[/snapback]

 

Nei, men man har vanligvis dannet seg et bilde når man er kommet sålangt..ikke noe som tyder på at det skulle endre seg nå.

 

Om en tilårskommen småfeit og tildels giddeløs Ronaldo skulle bli dette VM's store stjerne, vil jeg likevel påstå å ha mine ord i behold :mrgreen:

 

Men ærlig talt, han har da ikke imponert han heller

Endret av groenn
Lenke til kommentar
det er ingen store spillere som går inn i fotballhistorien fra dette VM

6418805[/snapback]

 

VM er langt ifra over, og det er som oftest vinnerlaget og kvart/semi og finalen som huskes i etter tid. Dessuten har positive minner en tendes til å forsterkes overtid og i så måte vil f.eks Kloses utligning mot Argentina bli husket hvis Tyskland skulle vinne hele greia. Og jeg er ganske sikker på at hvis de vinner vil Klose huskes som en av VMs store spillere, som han i og for seg også har vært hittil. Et annet øyeblikket er straffen som Totti satt mot Australia, som nok også vil huskes hvis Italia vinner VM. Forhåpentligvis hever Totti seg og lager enda flere historiske øyeblikk i semifinalen og finalen. Itillegg har vi jo Ronaldo som har blitt VM historiens mest scorende og vil bli husket uansett utfall. Zidane har jo og visst storhet i dette mesterskapet, og vinner Frankrike er jeg sikker på at enda flere vil se på han som man ser på Pele og Maradonna idag.

Lenke til kommentar

Ja, hva skal man si? Dette var ikke mye moro. Frankrike er småfeige og fantasiløse mens Brasil bare er ræva. Jeg lurer på om vi kommer til å få en veldig god fotballkamp i dette VM'et, det er få kamper igjen nå. Selvsagt kan denne kampen og de resterende kampene bli kjempemorsomme, men jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om vi kommer til å få en veldig god fotballkamp i dette VM'et, det er få kamper igjen nå. Selvsagt kan denne kampen og de resterende kampene bli kjempemorsomme, men jeg tviler sterkt.

6419212[/snapback]

Jeg synes det har vært veldig mange gode kamper jeg. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...