Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

LarsP, kom gjerne med en god og lang analyse der du legger frem hvorfor du mener Italia er usportslige  :cool:  Jeg har ikke lagt merke til det, er vel bare De Rossis albue som jeg komme på.

6416102[/snapback]

 

 

De har alltid vært kjent for kynisme og bestikkelser. Straffen de fikk mot Australia må vel være Vms billigste til nå? Vanligvis får ingen straffe i en sånn situasjon, Austaliern gikk etter ballen, og så skled og falt han.

At Italieneren løper den veien at han snubler i ham, er da ikke Australierns feil, hvor skulle han gjort av seg?

Skal ikke påstå dommeren var bestukket, men rart var det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LarsP, kom gjerne med en god og lang analyse der du legger frem hvorfor du mener Italia er usportslige  :cool:  Jeg har ikke lagt merke til det, er vel bare De Rossis albue som jeg komme på.

6416102[/snapback]

Vel, Italia er jo faktisk ganske kjente for å benytte seg av albuer og å spytte på motstanderne når det ikke går deres vei. De kaster seg ved enhver anledning, holder seg for ansiktet og skriker etter sykebil hver gang motstanderlaget spiller god fotball. Jeg mistet tellingen på hvor mange ganger Totti ramlet og tok seg til diverse kroppsdeler etter å ha fått en liten knuff av en ukrainsk spiller.

Lenke til kommentar
LarsP, kom gjerne med en god og lang analyse der du legger frem hvorfor du mener Italia er usportslige  :cool:  Jeg har ikke lagt merke til det, er vel bare De Rossis albue som jeg komme på.

6416102[/snapback]

 

 

De har alltid vært kjent for kynisme og bestikkelser. Straffen de fikk mot Australia må vel være Vms billigste til nå? Vanligvis får ingen straffe i en sånn situasjon, Austaliern gikk etter ballen, og så skled og falt han.

At Italieneren løper den veien at han snubler i ham, er da ikke Australierns feil, hvor skulle han gjort av seg?

Skal ikke påstå dommeren var bestukket, men rart var det.

6416406[/snapback]

 

Fotball handler om resultater og 8/10 lag har en tendes til å legge seg bakpå i viktige kamper hvor de leder. Det er rett og slett en naturlig reaksjon for hvorfor skal man bruke ekstra krefter på å jage mål, når man heller kan ligge litt bakpå og kontre inn et mål når det andre laget er tvungen til å angripe. Denne holdningen har vi vel sett hos de fleste lag i årets VM, men mange nordmenn har av en eller annen grunn en fetisj til å påpeke hvergang Italia gjør det.

Bestikkelser finner vi i alle verdens samfunn, og du vet nok like lite som meg (noe som er fint lite) om hva som foregår av bestikkelser i forskjellige land og samfunn.

Straffen mot Australia kan forsvares i og med at han ble hindret, og andre lag har fått langt billigere straffespark i dette mesterskapet (Ghana mot USA). Australieren kunne holdt seg på beina hvis han ikke ville hindre den italienske backen, men i og med at han ikke gjorde det og dermed hindret Italia en scoring ble det straffespark.

Og jeg håper virkelig for din skyld at ikke du sitter der og tror at Italia har bestukket dommeren i en VM åttendelsfinale etter alle beskyldningene som er rettet mot italienske toppklubber.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
LarsP, kom gjerne med en god og lang analyse der du legger frem hvorfor du mener Italia er usportslige  :cool:  Jeg har ikke lagt merke til det, er vel bare De Rossis albue som jeg komme på.

6416102[/snapback]

 

 

De har alltid vært kjent for kynisme og bestikkelser. Straffen de fikk mot Australia må vel være Vms billigste til nå? Vanligvis får ingen straffe i en sånn situasjon, Austaliern gikk etter ballen, og så skled og falt han.

At Italieneren løper den veien at han snubler i ham, er da ikke Australierns feil, hvor skulle han gjort av seg?

Skal ikke påstå dommeren var bestukket, men rart var det.

6416406[/snapback]

 

 

Den straffen var egentlig grei da. Australiern bommer på ballen, og hindrer italieneren i år skyte ved å skli. Italieneren gjør det en rutinert spiller ville ha gjort der, lagd straffe. Hadde han vært ordentlig kaldt hadde han avsluttet.

 

Det at man ser den taklingen i slow motion gjør det enda lettere å si at det er dårlig gjort av italieneren.

Lenke til kommentar

Tyskland - Argantina kampen var helt konge.

Jeg har aldri vært så nervøs i de 30 min. det var 1-0 til Argentina. Tanken på at jeg skulle muligens ikke se Tyskland igjen i denne turneringen var trist :(

Tyskalnd fortjente å vinne, og jeg har en god følelse på at de slår Italia, og møter Brasil nok en gang i finalen.

Lenke til kommentar
Tyskland - Argantina kampen var helt konge.

Jeg har aldri vært så nervøs i de 30 min. det var 1-0 til Argentina. Tanken på at jeg skulle muligens ikke se Tyskland igjen i denne turneringen var trist :(

Tyskalnd fortjente å vinne, og jeg har en god følelse på at de slår Italia, og møter Brasil nok en gang i finalen.

6417298[/snapback]

 

Tyskland fortjente ikkje å vinne. Det var Argentina som ville fram i ekstraomgangene. Det var dei som hadde det fineste spelet, sjølv om målet kom på ein corner!

Lenke til kommentar
Ahh. Det var deilig og faa Argentina ut av mesterskapet.

 

Oppskrytt lag, som jeg har nevnt tidligere.

6417501[/snapback]

 

 

Jaha? Kan du begrunne det? De aller fleste er vel enig i at Argentina har vært et av de aller beste lagene dette VM, så hvorfor mener du de er oppskrytt? De spiller fin fotball og scorer masse mål.

Lenke til kommentar
Jaha? Kan du begrunne det? De aller fleste er vel enig i at Argentina har vært et av de aller beste lagene dette VM, så hvorfor mener du de er oppskrytt? De spiller fin fotball og scorer masse mål.

6417539[/snapback]

 

Hehe, du gir svaret selv. "De aller fleste er vel enig i at Argentina har vært et av de aller beste lagene dette VM". Etter kampen i går viser det seg at de ikke var det.

Lenke til kommentar
Hvordan viste de det i går? Er ikke det å spille bedre enn Tyskland bra?

6417631[/snapback]

 

De gjorde jo ikke det. Det er det som er problemet.

6417733[/snapback]

Begge lag var like gode.

6418027[/snapback]

 

Nettop. Det er disse 2 lagene som har spilt finest fotball hittil i vm, Brasil har skuffet litt, men de får jobben gjort.

 

Det der med straffene, det er langt ifra juks, å speide på andre lag er noe som blir gjort hele tiden. I amerikansk fotball er det jo enormt mye av det.

Lenke til kommentar
Nettop. Det er disse 2 lagene som har spilt finest fotball hittil i vm, Brasil har skuffet litt, men de får jobben gjort.

 

Det der med straffene, det er langt ifra juks, å speide på andre lag er noe som blir gjort hele tiden. I amerikansk fotball er det jo enormt mye av det.

6418064[/snapback]

 

Jepp, de var akkurat like gode. Og i motsetning til alle som hevder at Argentina var klart best, har jeg argumentert for mitt syn, nemlig ved å vise til at sjansefordeling og ballbesittelse som var så og si helt lik etter 120 minutter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...