Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Ja, eg trur ikkje Sverige ville klart det, men det å bomme på straffe er så demorialiserande at kampen blir heilt ødelagt i motsetning til det å få eit mål og noko som kan minne om ein mulighet til å slå Tyskland, spesielt når du har 10 mann. Utvisninga var veldig synd for både kampen og Sverige sin del, Tyskland la seg veldig bakpå i andre omgang, med 11 mann, 2-1 og tre friske innbyttarar kunne Sverige tukta det tyske maskineriet.

 

Tyskland var best, men 2 mål i mot og ein utvisning før første omgang er omme har veldig mykje å sei for eit lag. Zlatan var ikkje mykje fart i, han hadde den eine sjansen på mål, men prøvde stort sett på det umoglege med å tre ballen gjennom 3 tyskarar.

 

Klose og Ballack hadde fortent ei scoring kvar i denne kampen, spesielt Klose, han var veldig viktig for Tyskland, men det vart Podolski som fekk æra av å skye Tyskland til kvarten.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bakgrunn i min tidligere påstand vil jeg faktisk mene at Sverige ville ha fått det tøffere med 11 mann. De var helt ute å kjøre og lå under skuddstatistikken med 1-10 og hvis Tyskland hadde fullført løpet sitt ville de kanskje vunnet 3 eller 4-0. Selvsagt spekulasjoner, men det ville ha vært et sannsynlig scenario.

Lenke til kommentar

Hva? Eneste personen kommentatorene snakker om i kampen er Riquelme? At han kan skyte med begge bein godt, nydelig presisjon osv. Er Riquelme den eneste spilleren på banen? Tydeligvis liker de å skryte opp en spiller som ikke gjør noe stort i en kamp.

 

Og etter 6-0 seieren over Serbia så har Argentina blitt oppskrytt. Er de så gode som dere sier, hvorfor leder ikke Argentina da? Mexico presser på Argentina.

Lenke til kommentar

Jau, Argentina vant. Jeg synes det det var litt utilfredsstillende. Mexico viste glød og innsats og arbeidet hardt kampen gjennom. Argentina var, ja, ræva. De viste hverken interesse i å underholde eller innsats underveis. Det er dumt at slike lag går videre imo. Men vi fikk i alle fall bevist det jeg mistenkte, nemlig at Argentina er temmelig gjennomsnittlig i denne fasen av VM og at de slettes ikke har en selvskreven plass i finalen. Serbia så på mens Mexico arbeidet beinhardt for hver ball, det var forskjellen mellom 6-0 og 2-1.

Lenke til kommentar
Jeg som ville at Mexico skulle gå videre. Det var synd.

6376195[/snapback]

Skal være litt enig med deg der, det hadde vært litt moro. Men den gang ei.

 

Tyskland, og særlig Klose, spilte veldig bra mot Sverige idag, og rundspilte det svenske forsvaret. Så ikke straffen til Henke, men at han bommet var litt overraskende. Sverige kunne hatt en liten sjangs da. BTW, hvilke kamper går i morgen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Bra kamp av Mexico, selv om spissen deres var helt ubrukelig. Først setter han ballen i eget nett, så misbruker han samtlige sjanser han får. Mexico ble også snytt for minst ett straffe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...