Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Har jeg sagt at han ikke gjorde noe?

6368218[/snapback]

Du antydet det ved å si at Zidane var bedre enn Cantona blant annet fordi han «gjorde ting». Dersom det skulle være et argument for at Zidane var bedre enn Cantona, måtte det nødvendigvis bety at Cantona ikke «gjorde ting».

Igjen så var han god for Manchester,

6368218[/snapback]

Manchester United, ja.

men hva med landslaget? Hva med internasjonalt? Det er da spilleren først viser hva han kan.

6368218[/snapback]

Han skåret 19 mål på 43 landskamper. Det er sterkt, spesielt av en spiller som sjeldent spilte midtspiss. At han ikke fikk delta i andre store mesterskap enn EM i 1992, var ikke fordi han var en dårlig fotballspiller, men fordi Frankrike for det første ikke var på toppnivå i denne perioden (for eksempel klarte de ikke engang å kvalifisere seg til VM i 1994), og for det andre fordi han ble skjøvet ut i kulden av Aimé Jacquet etter den famøse episoden på Selhurst Park i 1995. (Det skal imidlertid nevnes at Cantona var kaptein for Frankrike i starten av EM-kvalifiseringen.)

Man kan for øvrig spørre seg i hvilken grad det er nødvendig å spille i store internasjonale turneringer for å kunne regnes blant verdens beste spillere. Det ville i alle fall være særdeles urettferdig overfor spillere som George Best, Ryan Giggs, George Weah, Denis Law, John Charles, Ian Rush og mange andre som uheldigvis ble født i land som aldri har vært store fotballnasjoner (selv om enkelte av disse likevel fikk noen opptredener i VM).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frankrike har hatt et par sjangser men ikke noen virkelige store. Jeg har lyst at de skal avansere videre.

Edit: Nei! De hadde omgangens største sjangse nå, men ballen gikk ikke inn!

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Bra spilt av Frankrike, og jeg må si spesielt av Ribery, som jobbet hele tiden. Synd med de to 100% sjangsene han missa på.. Slik lagene spiller nå, kan det se ut som Spania vinner, men håper såklart at Frankrike gjør som i 98.

Lenke til kommentar
Er det ikke noe sånt at du ikke kan spille bakover når begge angriperne er igjen med keeper?

6370038[/snapback]

Offside gjelder kun baller i lengde retning, dvs baller som ikke går fremover er ikke mulig å blåse offside på. Men han er 10 cm (cirka) foran Ribbery på replayen, og da blir ballen slått i lengderetning, og ikke 90 grader sidelengs, ergo offside. Helt grei avblåsning.

Lenke til kommentar

Må få gratulere Vieira med mål og avansement på 30-årsdagen sin. Og tror Frankrike skal få kjørt seg mot Spania, håper bare Raùl finner storformen sin, og han og Torres setter inn mange mål. Håper også at Makelele spiller bra, men satser på at Spania vinner. 2-1 eller 3-2 tipper jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...