Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Jeg føler skikkelig med Michael Owen :( Synd mesterskapet skulle ryke for denne storspilleren. Hadde vært veldig moro og sett hva han og Rooney hadde greid kokt ihopes.

Måtte nesten le i dag da Semb sa følgende når Nederland hadde corner:"Dette kan være en god sjanse for Nederland, det er mange dverger på det argentinske laget". :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ein ting til, Nederlands Dirk Kuyt, uttales navnet Kaut som Semb\Alsaker seier? Hadde eg ikkje høyrt det før ville eg sagt Kåyt. Du har jo Nederlands Johan Cruijff, som uttales Kråyf, ikkje Krauf.

6356196[/snapback]

Ja det trodde jeg å.. Har alltid trodd det var Kåyt.. Vært litt spent på å se ham spille, da han kanskje skal til Liverpool. .Har ikke imponert i det hele tatt til nå i kampen, men mye skyldes vel at han fikk plassen på kanten i stedet for midten som er hans greie.

Edit: Ser ut til at Elfenbenkysten vinner også! Fortjent! (selv om jeg ikke ser kampen :p )

6356402[/snapback]

Fortjent, det siste målet var ufortjent:

Dudic handser igjen, denne gang uforskyldt. Nytt straffespark for Elfenbenskysten.

Så jaja...

:wallbash:

6356648[/snapback]

Tenkte mer sånn at de fortjente å vinne en kamp sånn generelt sett, liker laget veldig godt.

Lenke til kommentar

Greit, tre ting jeg vil ta opp anngående Nederland - Argentina-kampen:

1. Vi har nå fått VM's dårligste spiller kåret, nemmlig Dirk Kuyt. Han kunne overhode ikke spille på høyrekant og gjorde utrolig mye feil. Når han valgte å skyte enn i steden for å sentre til Sneijder f.eks.

2. Semb kan ikke si navnen til latinske spillere. Han uttalte Javier Mascherano helt feil. I steden for å si Havier, sa han Shavier Masherano. Semb: Lær deg å si navn for guds skyld.

3. Han andre kommentatoren skryter av en vanlig vending til høyre ved hjørnetflagget fra Riquelme? Har ikke kommentatoren sett det før? Det var en helt alminellig vending fra Riquelme. Hvorfor sier ikke han slikt om de andre spillerne? Uvisst. Tydeligvis oppskryting av spiller.

Igjen gleder jeg meg til Brazil skal spille. Det blir fint. Synd for Elfenbenkysten, Serbia kunne faktisk spille. Så egentlig: Det var Serbia som heller spillte dårlig mot Argentina, se min øvre innlegg der jeg sa det.

Samba Braziliero i morgen.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Mexico kom seg vidare takket være Iran som ikkje lot Angola vinne med to mål, men imponerte på ingen måte sjølv.

6356196[/snapback]

Å si at de på ingen måte imponerte, er vel et understatement. De kjørte tross alt over Portugal i en hel omgang med ti mann, og hadde fortjent å få med seg ett poeng.

Lenke til kommentar

Dagens kampar:

Tsjekkia - Italia

USA - Ghana

Alle i denne gruppa har muligheten til å gå vidare, men er avhengige av det andre resultatet. Italia kan ryke, faktisk om både USA og Ghana vinn, avhengig av målforskjellen, men at USA får scorer 3-4 mål mens Italia taper med 2-3 er vel heller tvilsomt. Tsjekkia ligg farlig an, Italia vil nok prøve å vinne denne kampen, noko Tsjekkia må gjere. Uansett resultat i den andre kampen må Tsjekkia vinne eller få uavgjort (målforskjell) for å avansere. Brasil vinner sannsynlegvis sin gruppe og møter nummer to i gruppe E, viktig å vinne gruppa i dag med andre ord.

Tsjekkia - Italia 2-1, trur Italia slår Tsjekkia her og sikrar gruppeseier.

USA - Ghana 3-2, begge laga må vinne for å avansere (Ghana kan klare seg med uavgjort) så her blir det offensiv satsing og mange mål.

Lenke til kommentar
Håper Tsjekkia og Ghana vinner i dag, så blir vi kvitt drittlaget Italia fra VM.

inv_biggrin.gif

mvh

Pantera

Trur alle utnom amrikanarane og dei fra som Italia håpar det. Ghana og Tsjekkia er det beste laget i gruppa. Når det gjelder Kroatia - Australia, blir det spennande. Håper Australia går videre. Folka down under, trenger det.

Endret av brd
Lenke til kommentar
kansje jeg kan rekke den, er ikke helt sikker..  Jeg får bare satse på det beste.

Synd at jeg går glipp av 24 :(

Fotball fremfor 24. TV2 sender sikkert reprise. Du må vel se Brasil spille.

Når det gjelder Italia, så går de videre. Vi må nok regne med Italia uansett.

Lenke til kommentar
kansje jeg kan rekke den, er ikke helt sikker..  Jeg får bare satse på det beste.

Synd at jeg går glipp av 24 :(

Fotball fremfor 24. TV2 sender sikkert reprise. Du må vel se Brasil spille.

Når det gjelder Italia, så går de videre. Vi må nok regne med Italia uansett.

6360004[/snapback]

Blir spennende å se hva utfallet av "Italia saken" blir i ettermiddag. Kanskje det blir litt bittersøt avansement for pastafolkene...

Lenke til kommentar
Ikke glem at det er Japan-Brasil og Croatia-Australia idag og da...

Sistnevnte kampen er kanskje ikke så veldig spennende, men Brasil-kampen har i hvert fall jeg tenkt å få med meg! Håper de viser litt mer av hva de kan idag enn de har gjort de to første kampene...

6359461[/snapback]

Synes nå at både Croatia og Australia spiller god fotball.

Håper selvfølgelig at Australia trekker det lengste strået i dag.

Men kan ikke si meg imponert på noen måte av Brasil.

De har spilt laaaaaangt under par hittils.

Lenke til kommentar

Brasil blir nok hakket større enn Japan i dag, Kroatia må vinne for å avansere, mens Australia klarer seg med uavgjort. Teoretisk sett kan alle laga gå vidare, berre Brasil som er sikra avansement, men trur på Brasil og Australia vidare.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...