Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk dessverre glipp av kampene i gruppe E i dag, men det er hyggelig å se at ikke alt gikk etter oppskriften. Hittil har dette VM vært kjedelig resultatmessig; det har knapt vært én eneste kamp som ikke har gått helt oppskriftsmessig.

Det må sies at jeg ikke er veldig overrasket over at Tsjekkia gikk på en smell; de ble overkjørt av De forente stater i åpningskampen, og var heldige som fikk det første målet mot spillets gang. At de vant hele 3-0, var i overkant flatterende. Nå blir det i alle fall spennende å følge med på den siste runden i gruppen.

Lenke til kommentar
Skuddet til Pirlo som gjekk via ein amerikansk spelar og i mål, det vart avblåst for offside tidlegare i angrepet. Veit ikkje om keeperen visste at det var blåst eller ei, han virka ikkje spesielt interessert i å stoppe ballen, noko han ville gjort om det ikkje hadde blitt blåst.

6327554[/snapback]

Det var Gattuso. Med en gang han ble byttet med Totti, så slo han til med et skudd fra 20 meter, via en Amerikaner og rett i mål. Gila eller Luca Toni som stod i offside sto der passivt og ikke aktivt. Et skudd skal ikke reignes som passning.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Dommeren i Italia - USA-kampen er min nye helt etter de tre fantastiske utvisningene. Det eneste skåret i gleden var at han og assistendommerene overså den soleklare straffen som Italia skulle hatt imot slutten av kampen. Men, men det sikret iallefall spenning i gruppen. :)

Lenke til kommentar
Dommeren i Italia - USA-kampen er min nye helt etter de tre fantastiske utvisningene. Det eneste skåret i gleden var at han og assistendommerene overså den soleklare straffen som Italia skulle hatt imot slutten av kampen. Men, men det sikret iallefall spenning i gruppen. :)

6328673[/snapback]

Nå skal det vel sies at USA's første utvisning ikke var rettferdig da..

Lenke til kommentar
I mine øyne var den soleklar, han går inn med strake føtter i håp om å skade den italienske spilleren.

Soleklar og soleklar......har blitt gitt gult kort i verre situasjoner. Han er uheldig å kommer for seint inn i taklinga. Men dommern dømmer. Greit nok. Synes det første gule til Pope er mer tvilsomt.....på TV-bildene ser det mer ut som at italienern drar såpass hardt i trøya til Pope, at Pope detter over'n.

Men uansett en spennende kamp. Bra jobba av USA. Og begge lag ble snytt for straffe.

Blir en spennende siste runde i den gruppa der. Håper Ghana vinner mot USA, og kommer videre. Håper også Tsjekkia slår ut Italia. Er det i så fall første gang Italia ryker ut i gruppespillet?

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Soleklar og soleklar......har blitt gitt gult kort i verre situasjoner.

6329730[/snapback]

Da er det de situasjonene hvor dommeren har feilet.

Og begge lag ble snytt for straffe.

6329730[/snapback]

Når ble USA snytt for straffe?
Lenke til kommentar
USA hadde fortjent å vinne, de var best. Nesta handset ikke bare, han kasta jo ballen bort. En klar straffe.

6330053[/snapback]

Ballen spratt i bakken og i beina før den traff hånda hans. Det var selvsagt ikke straffe.

btw denne dommeren var også betalt av Italia.  :nei:

6330053[/snapback]

En høyst unødvendig og særdeles barnslig kommentar.
Lenke til kommentar

Dagens mest håplause kommentar så langt kjem frå Jostein Flo.

Situasjon: Hjørnespark til Kroatia, linjedommaren vinker med flagget i det ballen er komen halvvegs mot feltet. Traaen hinter til at ballen kanskje var bak linja og så seier Flo:

Nei, går det an da? Må være eit frispark i feltet.

Nei, det er ikkje mulig å skru ballen over linja og inn i feltet :p

Traaen og Flo skifter for øvrig stadig vekk mellom Perso, Perså, Persò og gudane veit kva.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...