Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Det blir nok de skjønner du. De har tidenes best lag nå.

6310186[/snapback]

Tidenes beste lag som ble utspilt av Kroatia i 70 minutter. Bare et øyeblikks magi av Kaka reddet resultatet (men, ikke æren) for Brasil.

Herlig at Tyskland fikk inn 1-0 på overtid mot Polen. Sistnevnte skal ha honnør for eksepsjonell innsats, men det var ekstremt fortjent at ballen endelig havnet bak den fantastiske Artur Boruc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herlig at Tyskland fikk inn 1-0 på overtid mot Polen. Sistnevnte skal ha honnør for eksepsjonell innsats, men det var ekstremt fortjent at ballen endelig havnet bak den fantastiske Artur Boruc.

6310243[/snapback]

sånn går det når man blir feig i andre omgang og tenker mer på uavgjort enn seier (Polen). De spilte meget bra første omgang, men kollapset helt etter den tåplige utvisningen

Kroatia viste jo at de spillmessig var bedre enn Brasil den dagen, men manglet målene

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
sånn går det når man blir feig i andre omgang og tenker mer på uavgjort enn seier (Polen). De spilte meget bra første omgang, men kollapset helt etter den tåplige utvisningen

6311342[/snapback]

Enig. Fatter ikke hva Polen tenkte på i 2. omgang før utvisningen. Ri inn til 0-0 og ett poeng på to kamper?

Syns forresten Afrika er overrepresentert med 5 land. Etter det jeg har sett blir jeg overrasket hvis ett av dem karrer seg videre. Er det endel av forberedelsene frem mot VM 2010?

Lenke til kommentar

6311342[/snapback]

Enig. Fatter ikke hva Polen tenkte på i 2. omgang før utvisningen. Ri inn til 0-0 og ett poeng på to kamper?

Syns forresten Afrika er overrepresentert med 5 land. Etter det jeg har sett blir jeg overrasket hvis ett av dem karrer seg videre. Er det endel av forberedelsene frem mot VM 2010?

6312507[/snapback]

Enig. Når bare Tunisa har fått poeng av dei fem landa i Afrika, må dei ta seg skikkeleg saman til VM 2010. Alle Afrikanske laga har spelt godt, men dei manglar akkurat det Europeiske lag har,Effektiviten!. Evnen til å laga mål. Dei manglar det akkurat det siste stikket foran mål. Bare Elfenbenkysten og Tunisa er eit unntak!

Lenke til kommentar
Det blir nok de skjønner du. De har tidenes best lag nå. Så du Spania spillte i dag? Hvis England møter Spania, kommer nok Ferdinand og Terry til å bli drilla i 90 min.

6310186[/snapback]

Brasil, tidenes beste lag nå!? Heheheehhehe. Den er _drøy_

Brasil i 82, med Eder, Socrates og gjengen. Det var tidenes beste lag det. Faen ta Rossi.

Lenke til kommentar

angående gode årganger: sjekk golden generation til portugal, det var tider det :dribble:

http://en.wikipedia.org/wiki/Portugal_national_football_team

og frankrikes lag i 1998: Lizarazu, Vieira, Laurent Blanc, Youri Djorkaeff, Didier Deschamps, Marcel Desailly, Stéphane Guivarc'h, Zinedine Zidane, Robert Pirès, Thierry Henry, Alain Boghossian, Lilian Thuram, Fabien Barthez, Emmanuel Petit, Frank Leboeuf, Christian Karembeu, David Trézéguet, Christophe Dugarry med flere, for et lag! de slo brasil 3-0 i finalen husker jeg.

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_FIFA_Wor...quads%29#France

Engelske wikipedia er forøvrig knallbra på vm og em info :thumbup:

Lenke til kommentar

Brasil i 82, med Eder, Socrates og gjengen. Det var tidenes beste lag det. Faen ta Rossi.

6314470[/snapback]

Den er ikke drøy, nei.

Jeg quoter det jeg sa før VM startet litt lengere bak i traåen:

Til seriøsitet. Brazil skiller seg ut fra de fleste, egentlig alle. Jeg så på tysk-TV forrige uke hvor Bekenbauer og co. snakket om årets VM, og hvilke lag som var om kampen for gull. De mente at Brazil har et sterkere lag nå papiret enn den gang Pele og Zico hadde når de herjet den gangen. De spiller med sin egen stil som er helt unik, og som ingen kan kopiere. Få langpassinger, mest mulig etter bakken og teknikkere som behandler ballen meget godt (Ronaldinho, Kaka.). Spillere flest på det Brazilianske landslaget er bedre enn andre, vil jeg si. Det er kjent at Brazil er overlegne mot de fleste lag.

Dette er ord fra spesiallister innen fotball, og tyskere er gode på dette.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Nok en gang er jeg enig med Bengt Eriksen. Måten de gjennomfører kampen er absolutt ikke bra, og det finnes mye bedre lag en Trinidad. Bra jeg til slutt fikk noe igjen for å sitte pal i 2 timer, spesielt det annulerte målet :)

Lenke til kommentar
Nå må England gjøre noe drastisk i pausa. Crouch er tilbake til vanlig standard, og da blir det ikke mål. Sett inn på Rooney hvis han er klar, og la Walcott få teste litt i slutten :)

6314639[/snapback]

Nei da blir det aldri mål.. :roll: Veldig svakt spill av England, men blir reddet av en god heading av Crouch, og et fantastisk langskudd av Gerrard. Bra de satte innpå Rooney, det ble veldig mye større tempo i England med en gang han satte en fot på banen. Han er ikke helt 100%, men jeg er ganske sikker på at han kommer til å komme seg utover.

Edit: Litt synd Trinidad ikke fikk målet sitt, det hadde de fortjent slik som de kjemper.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

6314470[/snapback]

Den er ikke drøy, nei.

Jeg quoter det jeg sa før VM startet litt lengere bak i traåen:

Til seriøsitet. Brazil skiller seg ut fra de fleste, egentlig alle. Jeg så på tysk-TV forrige uke hvor Bekenbauer og co. snakket om årets VM, og hvilke lag som var om kampen for gull. De mente at Brazil har et sterkere lag nå papiret enn den gang Pele og Zico hadde når de herjet den gangen. De spiller med sin egen stil som er helt unik, og som ingen kan kopiere. Få langpassinger, mest mulig etter bakken og teknikkere som behandler ballen meget godt (Ronaldinho, Kaka.). Spillere flest på det Brazilianske landslaget er bedre enn andre, vil jeg si. Det er kjent at Brazil er overlegne mot de fleste lag.

Dette er ord fra spesiallister innen fotball, og tyskere er gode på dette.

6314727[/snapback]

Den er faktisk drøy. Beckenbauer har sagt masse rart før ja. Brasil får neppe et lag som kan måle seg med 82-årgangen noensinne igjen.

Og jeg må legge inn en takk til Liverpool :thumbup: Three Lions on the Shirt!

Lenke til kommentar

England litt heldige da, og Crouch greier å sette en sjanse, wow! All ære til Trinidad og Tobago, de fortjente nesten bedre enn dette. Greit nok at de kun forsvarte seg, men det greide de jaggu godt!

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at mange rapporterte at Polen var ute av VM etter tapet for Tyskland. Nå er det ikke så relevant lenger etter at Ecuador vant over Costa Rica, men det kan likevel være interessant å få en oppklaring i reglene i tilfelle en liknende situasjon skulle oppstå i andre grupper.

La oss anta at Ecuador hadde tapt for Costa Rica og Tyskland, mens Polen slo Costa Rica i siste kamp. Da ville alle disse tre lagene hatt tre poeng. Slik jeg forstår reglene, ville da innbyrdes oppgjør mellom disse tre lagene ha vært avgjørende. I så fall kunne Polen ha gått videre om de for eksempel slo Costa Rica 3-1 mens Ecuador tapte 0-2 for Costa Rica. Er dette en riktig forståelse av reglene?

Lenke til kommentar
Jeg registrerer at mange rapporterte at Polen var ute av VM etter tapet for Tyskland. Nå er det ikke så relevant lenger etter at Ecuador vant over Costa Rica, men det kan likevel være interessant å få en oppklaring i reglene i tilfelle en liknende situasjon skulle oppstå i andre grupper.

La oss anta at Ecuador hadde tapt for Costa Rica og Tyskland, mens Polen slo Costa Rica i siste kamp. Da ville alle disse tre lagene hatt tre poeng. Slik jeg forstår reglene, ville da innbyrdes oppgjør mellom disse tre lagene ha vært avgjørende. I så fall kunne Polen ha gått videre om de for eksempel slo Costa Rica 3-1 mens Ecuador tapte 0-2 for Costa Rica. Er dette en riktig forståelse av reglene?

6315187[/snapback]

Tror det går på flest scorede mål. Slik var det hvertfall i 94 i Norges gruppe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...