Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

I dag er det to spennende kamper:

15.00 [TV 2] Fotball-VM 2006: Spania - Ukraina

21.00 [NRK 1] VM fotball 2006: Tyskland - Polen

Det blir spennende å se hvordan Spania biter fra seg i dette VM'et. De møter et meget sterkt Ukraina som kjemper med nebb og klør, i tillegg har de en av verdens beste spillere Andriy Shevchenko på topp.

Tyskland kan være klare etter dagens kamp mot Polen. Jeg tror de vinner 2-0 etter Klose-show. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rebrov spiller fortsatt i Dynamo Kiev? Hm, må vel være andre grunner enn økonomiske som hindrer ham i å bytte til en "større" klubb?

Ellers blir det interessant å se om Polen kan reise seg etter den elendige kampen de spilte mot Equador (Polen er det dårligste laget jeg har sett hittil i vm, har sett nesten alle kampene)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hmm, dette var nytt for meg, trur aldri eg har høyrt ein kommentator uttale det Vidoka.

Dårleg av kommentatorane at dei ikkje gjer litt research på forhånd, spesielt når Scheie sitter og seier Perso, mens Løken seier Prso, er dei blitt enige om å være uenige eller?

Trur eg skal sende ein mail til NRK sportsredaksjonen og påpeike dette problemet :yes:

Tunisia - Saudi Arabia hopper eg over i dag, lider av søvnmangel :p, men Tyskland - Polen må eg nesten få med meg, Ballack tilbake i action mot Polen, ein av Tysklands erkerivaler.

Spania - Ukraina kan bli artig, men nokre av oss må jobbe :(

Endret av zeph
Lenke til kommentar

U er O og O er Å. Det er i norge vi uttaler O for O og U for U. Ellers i Europa er det som første nevnt.

Dagens fotball-musikk tips:

- Samba Tri og Ronaldinho - Goleador. Sangen som blir brukt i denne filmen :)

- Jorge Benjor - Taj Maha + Filho Maravilha + Pais Tropical.

- Tamba Trio - Mas Que Nada.

- Sergio Mendez Feat. Black Eyed Peas - MasQue Nada.

- Melody Mecca - Leci Brandao - Olodum Força Divina.

- Olodum - Canto para o Senegal.

- Joga Bonito - Sou Guerreiro.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Det er i norge vi uttaler O for O og U for U. Ellers i Europa er det som første nevnt.

6306760[/snapback]

:!: ja, det er alle de andre landene som uttaler "feil"

Seriøst:

tysk ü uttales som norsk u

tysk u uttales som norsk o

tysk o uttales som norsk å

tysk ie uttales som lang, norsk i

tysk eu & äu uttales "åj" på norsk

norsk u uttales på engelsk som norsk "ju"

norsk o uttales på englesk som "kort norsk å + polske bokstaven Ł slik den uttales"

osv osv

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hehe, når vi først får straffe i dette VM blir det av den billige sorten. Mens Japan ble snytt for historiens klareste straffe, hehe.

Jaja, sterkt av Spania. Ukraina, oppskrytt muligens? Uansett, større sjanser for Tunisia for å gå videre :) Jeg er selv halvt tunisisk så dette lover bra, bare de vinner mot Saudi senere idag :cool:

Lenke til kommentar
Det var ikke straffe. Nå må dommerene begynne å skjerpe seg. Dette er ikke godt nok!

6307225[/snapback]

Joda, det var straffe. Han reiv i shortsen til Torres. Det er sjeldent man blåser på slike forseelser, men det er fremdeles straffe.

Torres imponerer meg stort i denne kampen; styrke, fart og teknikk - den mannen har alt. :cool:

Lenke til kommentar

Dette er bare tull! Hva dommeren tenkte der, er uvisst. Hva har han drukket? Straffe og rødt kort? Straffe greit nok, han dro han ned men i tillegg til rødt kort. Dette er som Hauge gjorde i CL-finalen, der han skulle bruke fordelsparagraf og gitt gult eller advarsel til Lehmann.

Nå blir det nesten slik at de Argentinske dommer-trion må steppe inn i alle kampene? De var bare helt fabelaktige i åpningskampen.

Lenke til kommentar
Det var ikke straffe. Nå må dommerene begynne å skjerpe seg. Dette er ikke godt nok!

6307225[/snapback]

Joda, det var straffe. Han reiv i shortsen til Torres. Det er sjeldent man blåser på slike forseelser, men det er fremdeles straffe.

Torres imponerer meg stort i denne kampen; styrke, fart og teknikk - den mannen har alt. :cool:

6307329[/snapback]

Reprisen seier at han rev i 2 sekund i shotsen til Torres. Det er har vorekommet mye mer klarere straffer som man ikke har dømt på. Straffen var synd får kampens del. Ukarina ville presset og Spania kunne kontra.

Lenke til kommentar
Dette er bare tull! Hva dommeren tenkte der, er uvisst. Hva har han drukket? Straffe og rødt kort?

6307352[/snapback]

Skyld på reglementet, ikke dommeren som praktiserer det.

Reprisen seier at han rev i 2 sekund i shotsen til Torres. Det er har vorekommet mye mer klarere straffer som man ikke har dømt på. Straffen var synd får kampens del. Ukarina ville presset og Spania kunne kontra.

6307354[/snapback]

Denne dommeren kan ikke la seg bli påvirket av andres feilaktige avgjørelser.

ÅÅÅÅ FY FAEN FOR ET MÅL!!!!!

Lenke til kommentar

Fy fader for et ANGREP, ikke MÅL! Puyol er syk! Han tok Zidane-finta (360), spillte vegg, fikk passning og dyttet med brystet! Han er bare helt syk. Sjelden at en stopper gjør dette!

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...