Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant

L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke at Ronaldinho var så verst, egentlig. Ronaldo var sløv, det var bra gjort å bytte han med Robinho.

Kroatia overrasket meg faktisk på slutten. Mange gode sjanser, men dessverre for dem litt uheldige avslutninger. Ingen overraskelse av Brasil vant, egentlig.

Endret av KGB-
Lenke til kommentar

Jaja.. Bra kamp synes jeg, Brasil prøvde hvertfall litt å få en scoring til. Synes Ronaldinho spilte bra jeg, så litt av magien hans da han dribla 4-5 stykker rett før tilskueren kom på banen.. Er veldig skuffet over Ronaldo, blir nesten lei meg når jeg ser hvor sløv, slapp og feit han er. Han hadde et bra skudd som nesten gikk inn, men det var også det. Tragisk at han gikk hvertfall 90% av tida han var på banen. Håper han kommer sterkere tilbake senere i mesterskapet. Kroatia visste jeg på forhånd er vanskelige å slå, og er ikke overrasket over at de kom til så mange sjanser som de gjorde.. Synes de har et bra lag.

Lenke til kommentar

Å herregud, nå må Ronaldo begynne å forbrenne fettet sitt og sette footballskoa i riktig retning for så å få bevegelse i beina sine! Dette er for dårlig og blir rett og slett forbanna på han. Han skulle blitt byttet ut for lenge siden med Robinho, de skulle spillt som i Confederation Cup i fjor. Vi så at Robinho fikk fart på spillet igjen. På en annen side så bruker Parreira Ronaldo for hans kjennetegn og hans stempel som spiller, nemmlig at han blir kalt El Phenomenal.

Ronaldinho brilierte ikke, men hadde gode passninger og driblet et par ganger. Kakas skudd var sykt plassert i venstre hjørne. Jeg syntes synd på Kroatia faktisk, at ikke Babic eller Prso scoret på sine sjangser. De presset på godt og var BEDRE enn Brazil i flere minutter på rad.

Kveldens beste spiller var Prso. Roberto Carlos gjør som vanlig og spiller i høy tempo, enorm kondisjon og rask. Hadde det gode skuddet sitt i 1. omgang. Adriano, tja, mistet ballen for mye når han først fikk den. En ting til, Ronaldinho bør ikke ta frispark igjen. La heller Kaka eller Ze Roberto prøve. Eller Juninho som scorer uansett på frispark. Men Parreira kunne ikke putte inn Juninho for det ene frisparket Brazil fikk utenfor 16-meter.

Dagens beste spiller: Zidane. Han er far, bestefar og oldefar til alle spillere i verden nå. Dette er en spiller man kan stole på. Så dere gullskoene hans? Egne spesialsydde Adidas Absolut.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg skikkelig synd på Kroatia siden de nøytraliserte verdensmesterne fra Brasil og vartet opp med skikkelig god og offensiv fotball. Dado Prso var kjempen ute på banen og regelrett herjet med stopperne til Brasil. :love:

Kampens nest beste spiller var de Kroatiske supporterne som er de beste så langt i dette verdensmesterskapet. Det blir virkelig spennende å følge Kroatia videre, da spesielt mot Australia i gruppespillets siste kamp som høyst trolig vil være avgjørende med tanke på videre spill. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er vel ganske på siden av saken, men jeg må nesten spørre av ren nysgjerrighet: onyX, hvorfor skriver du konsekvent Brasil med Z?

6303828[/snapback]

Fordi jeg liker det, men det skrives egentlig ikke slikt :) Det er riktig som dere skriver det:

Brasaorepublica.png

Lenke til kommentar

Sinnsykt skuffa over Brasil i går. Det var ikke det man forventet seg av verdens beste landslag. De glimtet littegrann, men ikke mye. Kjempescoring av Kaka, og Ronaldinho og hans magiske evner. Skulle tro at han og ballen var magnetiske.

Og Prso var jo kongen i går, han var høydepunktet.

Satt faktisk og håpet litt på en utlikning. Kanskje det hadde blitt litt mer spenning da?

Gleder meg hvertfall til å se Prso videre, og forhåpentligvis se Brasil spille bra.

Bare Ronaldo sitter på benken. Men ryktene går allerede om at han starter mot Australia. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=119623

Lenke til kommentar
Korleis uttales Prso og Srna?

Scheie sa Perso og Serna, mens Løken sa Prso og Srna.

Det uttales Prso og Srna. Kommentatorene kan jo ikke det der.

Henry (med engelsk uttale) og Sjerrard.

Det verste jeg hører er Viduka uttalt som Widuka og Owen uttalt som Oven.

Det er så dumt at de ikke ser først/hører først på hvordan navnene skal utales. Som dere vet, så er Kroatisk et slavisk språk. Det som ikke opplyses er at S'en i navnet hans skal ha en strek over S'en, som slik: š. Dette utales som en sh, zh-lyd. Utalelsen blir Przho, med kraftig trykk på sh,zh-lyden. Nå har ikke jeg mic her, eller så kunne jeg spillt inn hvordan det skal utales. Srna gjelder det samme, men her er S en vanlig S. Altså så skal vi legge en slavisk aksent når vi sier dette.

Jeg hører stadig vekk at noen sier Zidane for Sidane. Det høres så dumt ut. Nok en gang stammer Zidane fra arabiske land. Z'ten skal utales som Z. Da blir det Zidan. Fleste nordmenn har en tendens til å uttale Z for en vanlig S.

I Viduka så er U en O som jeg har sagt før. Vidoka. Det er mange kroatiske aner i Australia den dag i dag.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...