Zeph Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Nei nei nei for ein dårleg og kjedeleg kamp av Angola og Portugal. Det var den dårlegaste til nå i VM. Portugal fekk eit mål og hadde eit par sjansar i første omgang, etter dette var det full stopp, andre omgang var eit tragisk kapittel. Greit nok at Portugal legg seg bakpå, men det er grenser. Angola var ikkje stort betre, dei prøvde å angripe, men det var for dårleg, egoistar som ikkje vil gje frå seg ballen, sjølv med 3-4 portugisarar på seg. Dei prøvde heile kampen å slå høge ballar til ein spiss som stort sett var heilt aleine og håpe at han driblar seg gjennom 4 portugisarar i forsvar. Angola hadde vel eitt skudd mot mål i andre omgang, og det var meir eit sleivspark enn skudd. Sjølv ikkje når klokka nærma seg 90 minuttar hadde dei det travelt, neida, keeperen brukte eit halvt minutt på å ta frisparket i sluttsekundane. Håpar at Iran og Mexico går vidare frå gruppe D, men det kan bli Portugal og Mexico. I morgon ser eg fram til USA vs Tsjekkia, trur det kan bli ein bra kamp. Italia kjem sikkert til å få eit mål og to for så å sette seg på ræva og trille ball resten av kampen. Australia vs Japan får eg ikkje sett uansett. Pauseunderhaldinga på TV2 er som alltid på ein fotballkamp tragisk. 12 minuttar reklame, 30 sekundar prat i studio og resten frå stadion I morgon er det NRK som skal sende igjen, finnes det ein oversikt over kven som skal kommentere? Endret 11. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg håper selvsagt at England vinner VM, men stemte på Tyskland siden de spiller på hjemmebane, er et knallsterkt kollektiv og har VMs desidert giftigste spiss i Miroslav Klose. Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 huff og huff, skrur av lyden hvis jeg hører stemmen til bredeli en gang til! Arne Ball er totalt overlegen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Jeg håper selvsagt at England vinner VM, men stemte på Tyskland siden de spiller på hjemmebane, er et knallsterkt kollektiv og har VMs desidert giftigste spiss i Miroslav Klose. 6290439[/snapback] Nja, trur ikkje Tyskland er gode nok til å vinne i år, dei sleit i forsvar mot Costa Rica og det er lag som har betre kvalitetar framover enn CR. Hadde vært artig om England klarte å komme seg langt, men då må dei spele betre enn dei gjorde mot Paraguay, klarte ikkje å lage mål sjølve. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Grunnen til at de sleit såpass mye mot Costa Rica (dog bare ved to veldig utslagsgivende situasjoner) var at Tyskland presset sinnsvakt høyt for å imponere et kravstort hjemmepublikum. Jeg tror vi vil få se et mer gjerrig Tyskland når det virkelig begynner å dra seg til. I tillegg så kommer Ballack tilbake. Endret 12. juni 2006 av LarsP Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Dagens kamper: Australia - Japan - Umulig å spå en vinner her. Den som vinner her går til 8-delsfinale sammen med Le Bleu. Tips: 1-2 USA - Tsjekkia - Mange forventer Tsjekkia-seier her. Men USA er utrolig undervurdert, de ligger faktisk på 4.plass på FIFA-rankinga, Tsjekkia på 2. Begge er vel for høyt. Tsjekkia har heller ikke samme gode mannskapet som før, Milan Baros og Jan Koller tror jeg er altfor dårlige pr.dags dato. Tror på uavgjort eller knepen amerikansk seier. Tips: 1-0 Italia - Ghana - Italia vinner, de er storfavoritter, og etter min menings VM`s beste lag. Min favoritt til gullet hvertfall. Tror Luca Toni kommer til å voldta forsvaret til Ghana. Tips: 3-0 Endret 12. juni 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ja idag kommer endelig Italia i gang med VM. Skal bli spennende å se om de klarer å legge alt det utenomsportslige bak seg og konsentrere seg om fotball. De er mine favoritter som i alle mesterskap hvor Norge ikke stiller, men jeg tviler på at vi kommer til å se fest fotball fra dag 1. Som vanlig blir det vel en treg start også bygger de seg oppover kamp for kamp. I år virker det litt ekstra sannsynlig i og med at playmaker Totti har vært skadet de siste månedene og først nå er kommet tilbake og han trenger nok 2-3 kamper før han er på topp igjen. Forza Italia! Endret 12. juni 2006 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Dagens kamper: Italia - Ghana - Italia vinner, de er storfavoritter, og etter min menings VM`s beste lag. Min favoritt til gullet hvertfall. Tror Luca Toni kommer til å voldta forsvaret til Ghana. Tips: 3-0 6291281[/snapback] Ghana er undervurdert, selv om de har mange spillere som IKKE HAR klubb. Har de faktisk sjanse, om de spiller på dems måte. De spiller fantatisk spør du meg Men likevel holder jeg på Italia Totti er den neste gud, etter Dotten Endret 12. juni 2006 av fox88 Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 arne scheie er den eneste norske kommentatoren det er klasse over pr i dag synes jeg. tv2 er forøvrig helt tragiske både kommenteringen og "studio" folka inkl han gamle, hese fra bergen. Stemte Elfenbenskysten selv forøvrig. Hadde vært stas med en afrikansk mester 6289309[/snapback] Selv mener jeg Arne Scheie er fæl og høre på. Stemmen hans er grei, men all historikken han skal ha med gjør med gal. F. eks: Jeg er lite interresert høre bakgrunns historien til farfar'n til en "random" spiller på Costa Rica's landslag. Derimot mener jeg at Øivind Alsaker & Nils Johan Semb sammen er meget flinke i jobben de gjør, begge har en fin stemme og høre på og de kommenterer kamper slik jeg liker høre. Når Øivind Alsaker kommenterer mål er det særlig underholdene høre på. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Dagens kamper: Italia - Ghana - Italia vinner, de er storfavoritter, og etter min menings VM`s beste lag. Min favoritt til gullet hvertfall. Tror Luca Toni kommer til å voldta forsvaret til Ghana. Tips: 3-0 6291281[/snapback] Ghana er undervurdert, selv om de har mange spillere som IKKE HAR klubb. Har de faktisk sjanse, om de spiller på dems måte. De spiller fantatisk spør du meg Men likevel holder jeg på Italia Totti er den neste gud, etter Dotten 6291513[/snapback] Har ikke sett så mye til Ghana, men jeg vet at oppskrytte Essien spiller der. Btw, Pirlo er gud xd Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 *bla*bla* om Arne Scheie, Alsaker og Semb 6291525[/snapback] Eg synest Arne Scheie er ein kjempekommentator, synest det er veldig greit å få informasjon om kva klubb spelarane på banen er på, historikk til landslaget, deiras tidlegare bradger og liknande. Alsaker/Semb har eg sansen for, dei beste kommentatorane på TV2. Scheie kan prate gjennom heile kampen, liker det betre enn å høyre på to "fotballekspertar" som kommenterer det som skjer og nok med det. Eg er imponert over USA, dei har klatra stort på FIFA-rankingen dei siste åra, nokon som har kamphistorikken for dei siste åra for USA? Har ikkje sett stort av USA, håper på ein god kamp mot Tsjekkia, begge laga må kjempe for poengene, Ghana er det svakaste leddet i gruppa, men dei må slå Italia eller dagens motstandar for å komme seg vidare til åttandedelsfinalen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Derimot mener jeg at Øivind Alsaker & Nils Johan Semb sammen er meget flinke i jobben de gjør, begge har en fin stemme og høre på og de kommenterer kamper slik jeg liker høre. Når Øivind Alsaker kommenterer mål er det særlig underholdene høre på. 6291525[/snapback] helt sett bortfra at de ikke har en dritt peiling på de mer ukjente lagene, noe som fører til at de "holder med" de lagene de er kjent med. Hørte det både under argentina og england kampen. kommenteringa på BBC five live derimot er det klasse over. det samme gjelder RTL radio og en sentraleuropeisk rikskanal Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Grunnen til at de sleit såpass mye mot Costa Rica (dog bare ved to veldig utslagsgivende situasjoner) var at Tyskland presset sinnsvakt høyt for å imponere et kravstort hjemmepublikum. Jeg tror vi vil få se et mer gjerrig Tyskland når det virkelig begynner å dra seg til. I tillegg så kommer Ballack tilbake. 6291016[/snapback] Det store problemleddet i forsvaret til Tyskland i åpningskampen på fredag var rett og slett Friedrich. Eneste grunnen til at Klinsman har med denne spilleren, er løpskapasitet. Ikke noe annet. Dårligere back har jeg aldri sett før dette og han er alt for treg. Da Wanchope scoret sitt første mål og fikk en passning fra en medspiller så var han i onside. Forsvarsrekken rykket oppover for å sette offside-felle. Hvem ble igjen etter, jo det var Friedrich. Dette gjorde han faktisk to ganger. Treg, dårlig ballkontroll og meget dårlig til å lese spillet. Dagens kamper er fine og kommer til å se alle. Som NightKeeper har skrevet, skriver ikke jeg, men gleder meg mest til Italia mot Ghana. Så dere forresten intervjuet med Maldini i går på TV2? Den gutten har stil utenfor fotballbanen også. Italienerne er kjent for sin klesstil Litt feminin var han også, men det er jo det jenter liker Endret 12. juni 2006 av onyX Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Skal sies at samspillet til de to tyske stopperne heller ikke var på topp på Costa Ricas andre mål. Begge to ruste i ballfører som resulterte i at Wanchope fikk stå mer eller mindre alene. Dessuten så tror jeg at de kommer til å slite med mangle på tempo i midtforsvaret når de møter lag med langt raskere spisser en Wanchope. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Problemet var Friedrich, han rykket ikke ut sammen med de andre. Dessuten var de to andre like treige, Mertesacker og Metzelder. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har ikke sett så mye til Ghana, men jeg vet at oppskrytte Essien spiller der.6291538[/snapback] Glem heller ikke Appiah, Kuffour, Sarpei, Addo, Amoah og Muntari. Spesielt de to førstnevnte holder et høyt nivå. Lenke til kommentar
brd Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Derimot mener jeg at Øivind Alsaker & Nils Johan Semb sammen er meget flinke i jobben de gjør, begge har en fin stemme og høre på og de kommenterer kamper slik jeg liker høre. Når Øivind Alsaker kommenterer mål er det særlig underholdene høre på. 6291525[/snapback] helt sett bortfra at de ikke har en dritt peiling på de mer ukjente lagene, noe som fører til at de "holder med" de lagene de er kjent med. Hørte det både under argentina og england kampen. kommenteringa på BBC five live derimot er det klasse over. det samme gjelder RTL radio og en sentraleuropeisk rikskanal 6291890[/snapback] Alasker og Semb er dagens LIVE kommentatorer. Drømmen hadde vore Alsaker og Jostein Flo. Jostein Flo er den beste eksperten i VM.(Borsett fra Bengt Eriksen). Flo har ein god måtte å formidle sin ekspertise ut til folket enkel og underholdane. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Så lenge jeg slipper unna Frode Olsen er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
brd Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Då var det Austraila og Japan. Virien kamp som Japan er favourit i. Denne kampen er vansklig å tippe. Dette kan slå begge vegane. Eg håper på ein god kamp med to gode lag med masse mål. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Han er jo verdens beste kommentator! Gollllllolololololol!!!! skriker han ut ett halvt minutt etter skåringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg