Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog Volvo 240 Turbo Intercooler 1981


aremme

Anbefalte innlegg

uff, snu den frontleppa di a.. og få på sprut på motoren din...!!

 

Hm, lakke en bil etter den har blitt lakka med benga er IKKE lett.. I følge en billakkerer-kompis av meg.. Dritt å pusse ned, visst..

5964114[/snapback]

 

ikke bare dritt. er en kjempejobb. stor sjanse for at bengalakken kommer til å reagere med den nye lakken også, så det kan begynne å koke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uff, snu den frontleppa di a.. og få på sprut på motoren din...!!

 

Hm, lakke en bil etter den har blitt lakka med benga er IKKE lett.. I følge en billakkerer-kompis av meg.. Dritt å pusse ned, visst..

5964114[/snapback]

 

ikke bare dritt. er en kjempejobb. stor sjanse for at bengalakken kommer til å reagere med den nye lakken også, så det kan begynne å koke..

5964380[/snapback]

skal ut i morgen å sveise litt også fikse litt på det eletriske.. så får eg sjå kor mye en får gjort.

skal no beynde no å pusse ned så har eg 2 månder på meg skal ikkje lakke før i uke 28 tenkte eg.

blir litt av et prosjekt

Lenke til kommentar
uff, snu den frontleppa di a.. og få på sprut på motoren din...!!

 

Hm, lakke en bil etter den har blitt lakka med benga er IKKE lett.. I følge en billakkerer-kompis av meg.. Dritt å pusse ned, visst..

5964114[/snapback]

 

ikke bare dritt. er en kjempejobb. stor sjanse for at bengalakken kommer til å reagere med den nye lakken også, så det kan begynne å koke..

5964380[/snapback]

skal ut i morgen å sveise litt også fikse litt på det eletriske.. så får eg sjå kor mye en får gjort.

skal no beynde no å pusse ned så har eg 2 månder på meg skal ikkje lakke før i uke 28 tenkte eg.

blir litt av et prosjekt

5964503[/snapback]

 

Er nok verdt det ;) Lykke til! :)

Lenke til kommentar

ang bengalakk, så var min gammle bobble malt tre ganger med det. Jeg fikk av all lakken på ca 40-50 timer. Brukte filet kniv. Laga kun noen få riper i gammel lakken(den orginale). ellers kan jeg anbefale air stripper. (1700kr pr liter?)

gammel og ny maling renner av bilen med den, på 20 sec :cry:

Lenke til kommentar
ang bengalakk, så var min gammle bobble malt tre ganger med det. Jeg fikk av all lakken på ca 40-50 timer. Brukte filet kniv. Laga kun noen få riper i gammel lakken(den orginale). ellers kan jeg anbefale air stripper. (1700kr pr liter?)

gammel og ny maling renner av bilen med den, på 20 sec :cry:

5967180[/snapback]

40-50 timer jaja må no gjør det skikelig når en først begynder på det, tenkte no å begynde på det snart begynder no å bli varmt i været og no så da går det ann å pusse litt

Lenke til kommentar

:( sveisinga blir vist utsatt til ut i veka som kommer blåser so felt her i dag at det er ikkje noe vær å stå ute og sveise i :cry:

men men får vell gjøre noe anna på bilen da i mellomtida, tenkte å sjå på noe elektriske greier.

Som å legge opp nye ledninger til ryggelys så eg får dei til å fungere igjen trur det er brudd på ledninga en plass.

Var ikkje så lenge sida bryteren vart skifta på kassa så...

:w00t:

Lenke til kommentar
sjuk forsterker iallefall

5969262[/snapback]

Takker for det :cool:

Det er en Alpine V12 2/1 channel MRV - 1507 på 1500 watt (i 2 ohm) om eg ikkje tar heil feil :dribble: så klare no å drive subane med den 2 10" up power.

den minste forsterkaren er en:

2/1 channel MRV - T407 huka ikkje watta på den men men,

spela no bra på dei Focal 6x9 som ligger på hatthylla :D

Endret av aremme
Lenke til kommentar

Det der ser ut som Super DTM-felgen..

 

Gran+auto+nedbrent+5-06-05+024.jpg

Ikke så veldig ulikt vel?

 

Det er en felg som passer veldig bra på 240 det, men du er ikke alene om det ihvertfall.. Og det er jo egentlig litt kjipt, men igjen, hvor vanskelig er det ikke å få være unik når du har en 240..

Lenke til kommentar
Noen felger som passer utrolig godt på 240 er jo R-Sport felgene. De til S60R og V70R.

 

Også har du jo Compo, men de er jo ekstremt dyre igjen da.

 

Revolution-felger er billigere enn compo, og også sinnsykt fete! :)

 

Men, nå må jeg ut å skru.. Stab-stag-festet mitt røk i går :blush:

5977963[/snapback]

ja masse felger som passer med specer på....

jaja altid noe nytt som må gjerast på bilane :hmm:

Lenke til kommentar
Noen felger som passer utrolig godt på 240 er jo R-Sport felgene. De til S60R og V70R.

 

Også har du jo Compo, men de er jo ekstremt dyre igjen da.

 

Revolution-felger er billigere enn compo, og også sinnsykt fete! :)

 

Men, nå må jeg ut å skru.. Stab-stag-festet mitt røk i går :blush:

5977963[/snapback]

 

bare for å kverulere litt, så er det veldig feil å kalle felga for r-sport felger. dagens r-modeller har ingen ting med r-sport å gjøre.

Lenke til kommentar

Hehe du har en point der Kentsor.

men overt til noe anna har begyndt med forskjellige ting her i dag.

har fylt listehola med sikaflex og skal sparkle igjen en dag er får tida også skal eg sparkle alle små bulker,

begynte såvidt å pusse ned (Dama som begynte på det) fekk og vete at det ikkje er benga lakk som er på bilen BARE DÅRLIG FOR ARBEID :mad:

men men håper det blir bra når en er ferdig.

La og opp ny og kjukare kabel fra dynamo til batteri.

Og ny jording fra dynamo

 

Slenger no ut noen bilder

 

Dama som begynder å pusse :cool:

post-98053-1145899868_thumb.jpg

 

Her har eg hatt på sikaflex

post-98053-1145899943_thumb.jpg

 

Her holder eg på og fylle inn i sikaflex

post-98053-1145900012_thumb.jpg

 

Her har dama pussa litt

post-98053-1145900079_thumb.jpg

 

Ny joring fra dynamo

post-98053-1145900137_thumb.jpg

Endret av aremme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...