Gå til innhold

Limited Edition DVD'er!

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå er det vel faktisk bare Chindler's List som er virkelig LIMITED. Det står på mange filmer at de er "limited", men det betyr bare at de ikke kommer til å bli produsert i all tid (derfor er egentlig ALLE DVD-filmer "limited"). De er egentlig ikke så "limited" som en kanskje liker å tro. Når vi snakker om skikkelig limited, da snakker vi om de som det har blitt produsert noen få hundre/tusen av, og som gjerne er nummererte. Dessuten må de jo se litt spesielle ut da. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vel, nå er det vel faktisk bare Chindler's List som er virkelig LIMITED. Det står på mange filmer at de er "limited", men det betyr bare at de ikke kommer til å bli produsert i all tid (derfor er egentlig ALLE DVD-filmer "limited"). De er egentlig ikke så "limited" som en kanskje liker å tro. Når vi snakker om skikkelig limited, da snakker vi om de som det har blitt produsert noen få hundre/tusen av, og som gjerne er nummererte. Dessuten må de jo se litt spesielle ut da. :)

6620148[/snapback]

Min Dances with Wolves er i høyeste grad limited:

post-24892-1154815698_thumb.jpg

post-24892-1154815735_thumb.jpg

post-24892-1154815804_thumb.jpg

Flere limiteds:

post-24892-1154815839_thumb.jpg

post-24892-1154815858_thumb.jpg

post-24892-1154815896_thumb.jpg

post-24892-1154815951_thumb.jpg

post-24892-1154816008_thumb.jpg

post-24892-1154816023_thumb.jpg

post-24892-1154816038_thumb.jpg

post-24892-1154816097_thumb.jpg

post-24892-1154816110_thumb.jpg

post-24892-1154816141_thumb.jpg

post-24892-1154816252_thumb.jpg

post-24892-1154816274_thumb.jpg

post-24892-1154816383_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Musikklæreren min (en kul lærer for a change :p) solgte sin Asterix og Obelix i skinn.. Solgte han tegneserier eller filmer? :p

Har bare noen få som er Limited.. Noen sånne dobbeldiscer, og Simpsons den komplette 6. sesong og komplette 7... I "hodecovre".. Stylish. :p

Njål: Utrolig fine saker du har :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Ny førsteplass i Limited Editions Njål ser mest fram til, en av mine favoritter innen Science Fiction-sjangeren:

post-24892-1154730561_thumb.jpg

post-24892-1154730583_thumb.jpg

Detaljer her.

6616062[/snapback]

Herrejemini! Den skal kjøpes uansett hva den koster!

Edit: Når jeg rakk og titte på linken ser jeg at den koster 59 $. :thumbup:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Herrejemini! Den skal kjøpes uansett hva den koster!

Edit: Når jeg rakk og titte på linken ser jeg at den koster 59 $. :thumbup:

6621245[/snapback]

Ville ikke nølt om den kostet det dobbelte.

Eneste spørsmålet er om den kan/skal kombineres med noe annet som ligger over mva-grensa, for å minske fortollingsgebyr per sett. Eller ta den som en del av en langsiktig Deep Discount-bestilling, for å slippe mva på frakt.

Lenke til kommentar

6620148[/snapback]

Nja, The Shawshank Redemption er langt mer "limited" enn Schindler's List i dette tilfellet. Deluxe-utgaven av The Shawshank Redemption har tross alt aldri egentlig blitt utgitt. Den ble produsert og den ble sendt ut til mange butikker, men ble trukket tilbake i siste liten på grunn av noe virrvar rundt rettighetene til boka som medfølger. Men noen butikker rakk å selge noen eksemplarer før den ble trukket tilbake, så denne er faktisk svært, svært sjelden. Hadde den selv inntil jeg sluttet å samle skikkelig på DVD, og det er en svært fin utgave av en fantastisk film, dog selve settet er litt "overvurdert". Er liksom bare filmen, en CD og en bok stappet inn i en tynn boks og det hele virket litt skralt, men still ... fin utgave, fin film og fin bok. Og ikke minst veldig sjelden. Da jeg sluttet å samle for alvor på DVD, fikk jeg vel solgt den for rundt 3 ganger så mye som jeg ga.

Lenke til kommentar

Du snakker vel ikke om den versjonen som han har linket til? Den er ikke akkurat veldig limited. Den selges overalt, i hopetall. Det er derfor den koster en knapp hundrings.

EDIT. Oj, my bad. Jeg trodde at han linket til denne, jeg. Den 2-disceren er sikkert mye mer eksklusiv ja. Poenget mitt er dog at disse (kanskje untatt Shawshank) ikke er SÅ eksklusive og begrenset som f.eks. Njål sin Dances With Wolves-veske. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Musikklæreren min (en kul lærer for a change :p) solgte sin Asterix og Obelix i skinn.. Solgte han tegneserier eller filmer? :p

Har bare noen få som er Limited.. Noen sånne dobbeldiscer, og Simpsons den komplette 6. sesong og komplette 7... I "hodecovre".. Stylish. :p

Njål: Utrolig fine saker du har :)

6620710[/snapback]

Det var nok tegneserien etter hva ryktene sier så skal utgivelsen være i villsvinskinn. En abselutt nydelig utgivelse. Bøker er vakre pyntgjenstander på lik linje med dvder hvis ikke bedre.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om den er i noe begrenset opplag, men jeg synes den er jævlig fin...

Min Tin-Tin tin-box:

Tintinboxsleeves.jpg

Den er faktisk veldig vanskelig å finne utenfor skandinavia (les: Omtrent umulig). Kanskje den kun ble laget som en så fin metallboks for de nordiske landene? :hmm:

EDIT: Ang. den Reservoir-boksen: Den er fortsatt fin, men jeg synes da virkelig den begynner å se mindre og mindre ut som en bensinkanne, og mer og mer som et smålig utvidet DVD-cover... Ikke metall engang. :dontgetit:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ny godbit på trappene. Predator Deluxe Head - Limited Edition Box Set, som inneholder alle Predator filmene, inkludert Alien VS Predator.

b000hd100e01ss500sclzzzzzzzv61177528kg3.jpg

This Limited Edition Monster Collection includes all three smash-hit movies (Predator, Predator 2, Alien Vs Predator) along with spectacular special features. Highlighting this one-of-a-kind set is a collectible Predator Warrior Bust, which has been reproduced in high-grade vinyl and ABS. Designed by Sideshow Collectibles to capture every detail of the Predator’s visage, this bust also includes a special secret compartment that contains all six incredible discs of this powerful, must-own collection. To ensure value and collectibility, a numbered Limited Edition Certificate Of Authenticity is included with each set. Predator - A US SWAT team is sent to the South American jungle to rescue a Government party captured by guerrillas - but also stalking them is a ruthless enemy, picking them off one by one, never seen or heard until the shocking final confrontation. Suspenseful blend of sci-fi and action that is a must for any serious Schwarzenegger collection. Predator 2 - Ten years on, the alien from the jungles appears in L.A. where a titanic battle is raging between Police and Drug-lords. Opposing lawmen seek to protect or destroy the elusive predator, who has a handy habit of wiping out the bad guys by removing their spinal columns. Alien Vs Predator - The site of a ruined temple in Antarctica becomes the location for a battle between two species. A team of scientists on an archaeological dig find themselves caught in the middle of a fight to the death between a group of Predators and Aliens.

For en som har Alien hodet, er dette noe som absolutt skal vurderes. Kan blant annet forhåndsbestilles hos Amazon til ca. £100.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...