Hagforce Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei Har en maskin (windows xp mediacenter) som har vært infisert med både virus og spyware. Har får fjærnet virus og spyware. Problemet nå er at windows media player ikke vil starte (kommer med feilmelding under oppstart) og internet explorer kan ikke laste ned filer og kan ikke kjøre windows update.... Har prøvd å installere IE og WMP på nytt men får beskjed om at en nyere versjon allerede er installert. Jeg bruker VLC og FF, men vil jo allikevel ha alt opp å gå, spesielt windows update. Takker for alle tips Lenke til kommentar
nifty Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei Har en maskin (windows xp mediacenter) som har vært infisert med både virus og spyware. Har får fjærnet virus og spyware. Problemet nå er at windows media player ikke vil starte (kommer med feilmelding under oppstart) og internet explorer kan ikke laste ned filer og kan ikke kjøre windows update.... Har prøvd å installere IE og WMP på nytt men får beskjed om at en nyere versjon allerede er installert. Jeg bruker VLC og FF, men vil jo allikevel ha alt opp å gå, spesielt windows update. Takker for alle tips 5932014[/snapback] Det evige tilbakevendende spørsmålet kommer nå ! Hvordan lyder feilmeldingen ? MYE lettere å hjelpe til om vi har den !! _nifty_ Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 "Internal error" i media player... IE gir ingen feilmelding men kan ikke laste ned filer og kan ikke kjøre windows update, eller for den saks skyld sjekke hotmail... Har prøvd å få avinstallert IE og WMP, men det virker ikke å være så lett. Hadde jeg fått til det hadde det sannsynligvis ordnet seg. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 "Internal error" i media player... IE gir ingen feilmelding men kan ikke laste ned filer og kan ikke kjøre windows update, eller for den saks skyld sjekke hotmail... Har prøvd å få avinstallert IE og WMP, men det virker ikke å være så lett. Hadde jeg fått til det hadde det sannsynligvis ordnet seg. 5933035[/snapback] Det høres litt ut som den meldingen en får når en kjører ulisensiert, og har kljørt windows update ..... Har du lisens ? _nifty_ Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ja seff har jeg lisens, er en dell maskin med forhåndsinstallert win xp mc. Har kjørt genuine advantage og div crap! Problemet er som sagt at på siden til windows update kommer det bare en blank side, hotmail kommer en blank side, kan ikke laste noe ned med IE, WMP starter ikke. Så hvordan fixe dette? Endret 17. april 2006 av Hagforce Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Sjekk hosts fila i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc Den skal kun ha egen loopback som entry. 127.0.0.1 localhost Endret 17. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sleng inn XP-cden din, gå til Start/Kjør og skriv sfc /scannow Maskinen vil sammenligne systemfilene med cden og reparere hvis nødvendig. Om cden er SP1 og du har SP2 på maskinen går fint - sfc håndterer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå