Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til trådløst nettverk


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

1. Ja.

 

2. Det er tilkoblet, det har ikke blitt rørt siden det fungerte før. Det er bare at etter jeg formaterte og alt forsvant, forsvant også alle innstillinger og ting og tang for trådløst nett. Kortet er inne i PCen og er umulig å få ut.

5962453[/snapback]

 

Så, du har en bærbar pc, med ett D-Link trådløst nettverkskort inne, som er umulig å få ut? Er dette ett pcmcia kort, eller en USB adapter? Hva er modellnr på D-Link kortet ditt? (står på driver cd).

 

//SwissChesus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070
Så, du har en bærbar pc, med ett D-Link trådløst nettverkskort inne, som er umulig å få ut?

Ja.

 

Er dette ett pcmcia kort, eller en USB adapter? Hva er modellnr på D-Link kortet ditt? (står på driver cd).

Det er netopp det jeg har ikke anelse om. CDen har jeg ikke. Hva forskjellen på pcmia og USB adapter er vet jeg heller ikke. Derfor skal jeg en tur innom butikken der jeg kjøpte den i neste uke, for å høre om å få CDene til drivere. Har forhåpentligvis mer informasjon om kortet og PCen da, i tilfelle det ikke skulle ordne seg.

Lenke til kommentar

Du har sikkert lastet ned riktige drivere hvis du fulgte linken du fikk tidligere her. Hvordan installerte du disse? installerte du alle driverne under network? 3 av de var til forskjellige trådløse nettverkskort ettersom jeg skjønte, så å ha alle installert er nødvendigvis ikke riktig.

 

Du bør kjøre update/oppdater driver i enhetsbehandlinga, og henvise til der driverne ble lagt når du kjørte filene du lastet ned. (håper ikke dette ble for innvikla)

 

Aldri likt drivere fra disse pc-leverandørene selv. De har som oftest flere forskjellige leverandører de har brukt i de samme pc-modellene, og for en "legmann" så kan det være vanskelig å finne ut av.

 

 

bertie

Lenke til kommentar
Så, du har en bærbar pc, med ett D-Link trådløst nettverkskort inne, som er umulig å få ut?

Ja.

 

Er dette ett pcmcia kort, eller en USB adapter? Hva er modellnr på D-Link kortet ditt? (står på driver cd).

Det er netopp det jeg har ikke anelse om. CDen har jeg ikke. Hva forskjellen på pcmia og USB adapter er vet jeg heller ikke. Derfor skal jeg en tur innom butikken der jeg kjøpte den i neste uke, for å høre om å få CDene til drivere. Har forhåpentligvis mer informasjon om kortet og PCen da, i tilfelle det ikke skulle ordne seg.

5962835[/snapback]

 

Problemet her er at D-Link ikke lager ett eneste nettverkskort som blir bygd inni bærbare pc-er... Derfor lurer jeg på om den er stikket inn i siden på pc-en, eller er koblet i en av USB portene på pc-en din. Kan være så enkelt som å finne det kortet og koble den til pc-en.

 

//TCW

Endret av SwissChesus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Uff, jeg har studert mer siden sist gang, men jeg finner fortsatt ingen løsning.

 

Du har sikkert lastet ned riktige drivere hvis du fulgte linken du fikk tidligere her. Hvordan installerte du disse? installerte du alle driverne under network? 3 av de var til forskjellige trådløse nettverkskort ettersom jeg skjønte, så å ha alle installert er nødvendigvis ikke riktig.

 

Du bør kjøre update/oppdater driver i enhetsbehandlinga, og henvise til der driverne ble lagt når du kjørte filene du lastet ned. (håper ikke dette ble for innvikla)

Jeg lastet ned samtlige drivere, åpnet mappen der jeg la dem, og kjørte installasjonene. Har prøvd å installere drivere gjennom enhetsbehandling ved å peke til installasjonsfilene jeg lastet ned fra HP sin side, i stedet for å bruke CD som informasjonsboksen anbefaler. De fleste spørsmålstegnene i enhetsbehandling forsvant, men de samme som jeg nevnte for noen innlegg siden er som før..

 

Problemet her er at D-Link ikke lager ett eneste nettverkskort som blir bygd inni bærbare pc-er... Derfor lurer jeg på om den er stikket inn i siden på pc-en, eller er koblet i en av USB portene på pc-en din. Kan være så enkelt som å finne det kortet og koble den til pc-en.

Da har jeg nok ikke D-Link. Routeren er vel antakeligvis en annen produsent enn kortet. Blingset litt der.

 

Kortet heter muligens Realtek. Men jeg er ikke sikker, og jeg tror ikke jeg kan finne det ut før jeg spør i butikken som jeg skal til i neste uke. Det er 100% sikkert at det ikke kan tas ut og at det sitter inne i PCen. Dette har jeg spørt om i butikken før.

 

Er det sikkert at en viss HP-driver jeg laster ned og installerer korrekt skal gi dette ikonet jeg mangler med menyer for trådløs tilkobling (hvilket jeg mangler totalt nå)? Er det ikke bare en Windows-oppdatering eller lignende som alle med Windows XP kan laste ned?

Lenke til kommentar

Problemet ditt ligger bare i at du trenger riktig driver til det trådløse nettverkskortet. Det er nok ikke realtek, for det er antakelig nettverkskortet "med tråd".

 

Håper du får hjelp i butikken, hvis ikke ville jeg ringt produsenten. De har sikkert en mulighet til å finne ut hvilket trådløse nettverkskort som er installert i akkurat DIN pc.

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...