356speedster Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Har en liten PC som brukes som filserver og printserver. Ble imidlertid overrasket når jeg installerte MBM og leste av 72 grader på CPU under lett belastning. Etter installering av Waterfall klarer jeg en idle temp på litt over 50 grader, selv om system tempen er under 30 grader! Prosessoren er en AMD K6-3D 450Mhz (socket-7) som tydligvis trenger en bedre CPU kjøler. Problemet er at ingen ser ut til å selge Socket-7 kjølere, bortsett fra en NoiceControll til 4-500 kr! Spørsmålet mitt er derfor: Passer alle Socket-A, 370 eller andre kjølere på Socket-7 ??? Alle tips er velkomne Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Ta og kikk på denne, kjøp den, ta av festeklipset og sett den på med termisk lim.... funker dritfett. Hadde en AMD K6-2-400 som jeg gjorde det på, monterte crystal orb fra termaltake. monterte også temp. føler og prosessoren kom aldri over 28°C Lenke til kommentar
ELWiss Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Tror ikke jeg hadde tatt den løsningen med termisk lim... Det funker sikkert helt fint, men det blir fort noe helsike hvis ting skal demonteres (noe som ofte skjer hos meg ihvertfall!) Jeg satt selv med en k6-2 350(med 3dNow!) Trodde det var skikkelige kjølegreier på den, siden den holdt seg under 40grader selv om jeg tynte den opp til 450mhz. Så senere denne kjøleren på biltema for en hundrings.. Finfin kjøler til en gammel sliter! Ta turen innom biltema og se om dem selger dem fortsatt... ELWiss Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 12:22, skrev 356speedster:Spørsmålet mitt er derfor: Passer alle Socket-A, 370 eller andre kjølere på Socket-7 ???Alle tips er velkomne Jepp alle socket A/370 kjølere vil passe. En taisol m/kobber for 90 kr hos Microplex, kan være et alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå