Gå til innhold

Hvorfor er The Matrix den beste/verste filmen noen sinne?

Jimmy Pop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel etter som det var min ide å lage denne tråden, (men fikk aldrig ut fingeren. Slik er det å lese nettverksteori og surfe sammtidig) så får jeg vel svare på hvorfor filmen for meg er den beste noen sinne.

1. Den er nyskapende

2. Den setter en standard (som vansklig kan følges opp)

3. Og første gangen jeg så den ante jeg ikke hva jeg hadde i vente

Alle andre filmer setter jeg opp i mot denne, og alle filmer trekker det kortere strået.

PS: gleder meg til etterfølgerene

Lenke til kommentar

Hva med oss som ser på Matrix som noe midt imellom?

Matrix var ikke spennende nok for min del til å være en topp spenningsfilm, hadde for lite action til å være en topp actionfilm og scifi storyen i seg selv er ikke underholdende nok i seg selv. Joda, det er en del kule scener i Matrix, men jeg foretrekker nok heller å ta en titt på god gammeldags action i f.eks Die Hard. Liker gode gamle actionfilmer med masse dårlige/morsomme kommentarer og masse kuler jeg :grin:

Rater Matrix til 7/10 jeg

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 18:01, skrev DjSlayer:

1. Den er nyskapende

2. Den setter en standard (som vansklig kan følges opp)

At den er nyskapende mhp effekter gjør ikke filmen noe bra i seg selv. Er da film vi vil se, ikke show off i hva filmfolka kan rent teknisk

Og på hvilken måte satt Matrix en standard? Den skapte en bølge av "slow motion action", men ikke noen ny standard alle filmer (eller alle filmer innenfor en sjanger) må oppfylle for å kunne bli bra.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å gjøre en film til en religion å se en film flere ganger kan nemlig føre til overdose (som sikkert alle vet kan slå ut flere veier). Vel nå skal jeg "dele" mitt første møte med The Matrix med dere. Min søster hadde sommerjobb på kinoen og hadde fått 2 gratis billetter til førpremieren på The matrix. Helt uten den fjerneste anelse om hva filmen handlet om går jeg meget skeptiskt inn på kinoen, og til min store lettelse står det action på plakaten (jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg ser hellere en flat action film enn en flau komedie eller en drama film (uansett hvor gode kritikker en drama film får så kommer jeg garantert til å kjede meg igjenom filmen)) og fra da Trinity sparker ned de to purkene sitter jeg som sveiset fast til stolen. Jeg vet att det er flere av dere som har sett filmen flere ganger en meg (4 ganger) og bare det vitner til hvor bra filmen egentlig er, men jeg savner noen saklige komentarer fra noen som syntes filmen er dårlig eventuelt den værste de har sett, og det rekker ikke med Derfor for det er pre 14tiss.

Vel jeg får rate filmen og jeg gir den 9/10

Anders: Det er ingen som slår Bruce Willis når det gjelder komentarer. Bare se i Den Siste Speider hvor sluttkomentaren lyder som følger: Nowadays you just can't beat people up, you must say something cool to. Like hitting them over their head with a surfboard and say "Surfs up dude" :smile:

Edit: Husker egentlig ikke ordlyden men noe ala var det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Må komme med en brøler:

Første gangen jeg så The Matrix, så sovnet jeg. (Så ned på rekruttskolen og var "litt" trøtt :wink: )

Men det er jo en strålende film, men den når ikke opp til de aller beste kvalitetsmessig(Gudfaren1-3, LOTR, Das Boot, Terminator 1-2 m. fl.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...