Gå til innhold

Akseptabel temp på CPU

AlphaX

Anbefalte innlegg

hei jeg har en amd 4200x2 og Zalman  s9500LED og den ligger på 44-46 varme grader etter at maskinen har vært på i ca 30-40 min er detta normalt ? på denne CPU`n ?

6208438[/snapback]

Tjah, har en kompis med 4400 og han pleier å ha den på 30~40 grader. Men han har ikke stock kjøler, og det har kanskje du? Har hørt at X2 kjølerne har heatpiper og er av god kvalitet. Pass på at det er god ventilasjon i kabinettet ditt også! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, min X2 3800 hadde rimelig standard stock kjøler. Ikke ett spor av kobber eller heatpipes. Men den klarte å holde CPU på ca 35-37 grader idle. Mulig jeg har gode forhold i kabinettet ellers da. - Det er jo også godt mulig at stock kjølerene til storebrødrene i X2 serien er bedre/heatpipeutgaver..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg har en intel celeron 2.93ghz og temperatur idle er 19-23 grader ved load 35 grader! så kan jeg spørre dere............ er dette vanlig/normalt?? hehe  :hmm:  ja og det er med vifta som følgte med den bråker litt men inger bryr seg !  :roll:

5970937[/snapback]

Du har det ganske kaldt på riommet ditt du altså... rundt 14-15 grader C omtrent?

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...