Thlom Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Interesant diskusjon. Ser at mange mener at straffene i Norge er for korte og at fanger blir behandlet med silkehansker. Straffesystemet i Norge er ikke ment som en "straff" slik det er i andre land, det er forebyggende arbeid (Leste en artikkel, husker ikke alt, men straffesystemet skal ikke straffe). Er en person ekstremt farlig, og er troende til å begå alvorlige forbrytelser igjen, så vil personen få forvaring (tilnærmet livstid). Og dødsstraff er forkastelig. Dere som er for dødsstraff synker ned på samme nivå som de dere mener fortjener dødsstraff. Dødsstraff gir ikke foreldre barn tilbake, den dømte blir ikke straffet (er det ikke det dere vil?), han dør. Dessuten så er det ingen agreknapp som det ble nevnt i en tidligere post. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Doedstaff er bra det! Liv mot liv og hevn er god tanktemaate! Og jeg maa se aa faa skrudd paa norsk tastatur, men det er en annen sak! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 16:08, skrev LeD:Det går jo klart fram at denne drapsmannen hadde psyiske problemer. Slikt løser man ikke med dødsstraff eller lengre og mer sadistiske fengselsstraffer. Problemet er vel heller at fengselet kaster alvorlig syke mennesker på gata med noen vekslepenger i lomma etter endt soning.LeD Saa enig, saa enig. Jeg tror (haaper) vi alle kan vaere enige om at poenget med lov og rett er aa forhindre, saa langt det er mulig, at forbrytelser blir gjentatt. Og det er for meg klart at rehabiliterings-opplegga paa ganske mye i vaart pottit-land bare er saann halv-veis. Blir litt for enkelt aa ignorere dette og oenske aa torturere / drepe andre. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det må da være mer pinfullt og sitte i fengsel hele livet enn å bli drept på en upinfull måte, da har han jo i bunn og grunn ikke fått noen straff! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 08:37, skrev Robkvi:Det må da være mer pinfullt og sitte i fengsel hele livet enn å bli drept på en upinfull måte, da har han jo i bunn og grunn ikke fått noen straff! Ja du mener en uskyldig doemt person heller vil doe enn haape paa aa bli renvasket om noen aar? Hm? Hm? HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 problemet er man kan bli løslatt og dreper flere barn. Hadde noen lagt en hand på dattera mi skal jeg love at helvette hadde brutt løs. Sef. ikke åpenbart drap, men biler som eksploderer, hus som brenner ned, biler uten bremser ol. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Gjør som USA gjør ved forbrytelser 1Gang, 2Gang, og 3Gang livstid selv om det var en sjokolade du tok siste gangen. _________________ Win-XP.no Få gratis nyheter til din webside! [ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2002-10-01 08:59 ] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 08:49, skrev PIIIpower:problemet er man kan bli løslatt og dreper flere barn.Hadde noen lagt en hand på dattera mi skal jeg love at helvette hadde brutt løs.Sef. ikke åpenbart drap, men biler som eksploderer, hus som brenner ned, biler uten bremser ol. "So you're the guy who's been dating my sister?" "...I've never seen her so happy before... If you hurt her, I will kill you and make it look like an accident. Now have a good time, y'hear?" Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Å ensidig rope på strenger straffer, mer politi osv er korttenkt. Da er allerede skaden sjedd. Det hjelper sørgelig lite for den som blir drept om det står en politimann like ved og kan taue inn synderen med en gang. Der det kan gjøres mye mer er på forebygging. Vet jeg høres ut som en mørkerød tante nå, men om vi hadde hatt et fungerende støtteapparat som tidlig kunne fange opp f.eks psykiske lidelser, pedofili osv så hadde vi nok kunnet forebygge mye jævelskap. Kriminalitet har alltid og vil alltid eksistere, men med bedre forebygging kan man luke ut mange tragedier hvor f.eks folk går bananas med HV våpen o.l. Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 08:50, skrev win_xp:Gjør som USA gjør ved forbrytelser 1Gang, 2Gang, og 3Gang livstid selv om det var en sjokolade du tok siste gangen. For det overbelaster ikke f.eks californias fengselsvesen unødig. Folk som stjeler for 3 gang, en sykkel f.eks, havner for livstid bak murene. Nå kan man jo diskutere iq`en til de som utsetter seg for den risikoen. Men det er vel ikke slik vi vil ha et samfunn? eller? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jeg mener slikke mennesker skulle ha vært brukt til medisinsk forskning, så kunne sammfundet ha spart noen hvite mus. Og hvis de overlever skal de henrettes. Jeg er selv far til 2 jenter og 1 gutt, og hvis det er noen som gjør dem noe galt av dette slaget, kommer jeg til å ta denne personen selv før purken får fatt i personen, Hvis jeg kommer forsent står jeg utenfor å venter når personen slippes fri. [ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-10-26 23:59 ] Lenke til kommentar
Kaskaso Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 23:51, skrev Fixer'n:Jeg mener slikke mennesker skulle ha vært brukt til medisinsk forskning. aaaaa.....Dr.Mengele next please! Lenke til kommentar
badassmf Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 23:51, skrev Fixer'n:Jeg mener slikke mennesker skulle ha vært brukt til medisinsk forskning. ja, stråletester ol. kan ha dømte i ett bur med på skoler og vise hva som skjer med maten inne i micro'n.... eller kansje forskning på kopper..?? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 IMO så er det bra og dø i forhold til og vite at man kommer til og sitte inne resten av livet.. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: CFD skrev (2002-10-28 13:35):IMO så er det bra og dø i forhold til og vite at man kommer til og sitte inne resten av livet.. Kunne ikke vært mer enig, men det er litt kjipt hvis de finner ut du var uskyldig 2 måneder etter du er henrettet, da. Det spiller ikke like stor rolle hvis du sitter inne. Da kan du faktisk få fortsette på livet ditt... Så hvis det innføres dødsstraff mener jeg det kun skal brukes i ekstreme tilfeller. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Kill them all and let god sort them out! Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Dødsstraff er noe som hører til i krig det.. Strider i mot alle prinsipper i et rettsystem! Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 <!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>PIIIpower skrev (2002-09-30 12:15): Dette skulle ha ført til døds dom, uten rettsak, når man inrømmer og forholdene er så klare Tenk hvis noen hadde drep ham for det han gjorde i 1987... </BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->Nei er ikke enig at døds dom er den rette veien å gå, Men å sperre vedkommende inn for resten av sitt liv er heller bedre. Det viser bare hvor langt det må gå før det skjer noe hær i landet, Han kan være glad det er i norge han bur og ikke i usa. Usa har noe sinnsyke straffer som foreksempel så var det en som fikk over 400år i fengsel. Han slipper ikke ut av fengselet i live, Det er eg helt sikker på. det var en fyr i Frankrike som fikk 2350 år i buret Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Den personen som skar strupen av den bikkja som var avbildet på forsiden av dagens VG fortjener dødsstraff... *Går det an å være så stygg i trynet?* *ÆSJ!* Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg synes det er helt greit med dødsstraff! Noen mennesker er rett og slett en trussel mot samfunnet, og fortjener ikke å leve. Slike syke, lovløse og usiviliserte mennesker må avlives! Man kan ikke akseptere at mordere får sjansen til å drepe igjen, og for å hindre dette må man ta livet av dem. Jeg ville godtatt at vi hadde innført dødsstraff i Norge, vel å merke i en mindre grad enn i USA. Jeg synes at man kan strekke seg opp til kanskje to drap (litt avhengig av andre lovovertredelser), før det er rett inn i gasskammeret. Kanskje man kan la div. universiteter teste ut ulike typer gifter, sånn for vitenskapens skyld :wink: Fanger som er dømt til døden bør sitte fengslet i mange år før avrettelsen skal skje. Dette for at straffen skal bli verre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå