RulleRimfrost Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Har en PII266 m. 128MB ram som står å surrer som webserver (Debian). Noen som tror jeg bærsjer på leggen ved å legge inn Slack (det er vel den tynneste og mest effektive distroen) å kjører denne som liten lan-server i CS. Vi er 6-8 spillere. Om jeg rekompilerer å tweaker, skal jeg gidde ? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 12:12, skrev RulleRimfrost:Har en PII266 m. 128MB ram som står å surrer som webserver (Debian). Noen som tror jeg bærsjer på leggen ved å legge inn Slack (det er vel den tynneste og mest effektive distroen) å kjører denne som liten lan-server i CS. Vi er 6-8 spillere. Om jeg rekompilerer å tweaker, skal jeg gidde ? Å si at Slack er den "tynneste og mest effektive distroen" er vel litt feil. Alle distroer kan bli like tynne hvis du selv vil. Kommer ann på hva man legger inn det. Som CS-server vet jeg ikke helt om maskina vil holde, men jeg lurer på om ikke specs'en blir litt for dårlige. Har selv ikke så stor erfaring med CS-server delen. Lenke til kommentar
alos Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 joda det vil funke fett det, krever nesten ingen resurser å kjøre en cs server, etter hva jeg har hørt går det nesten ann å sette det på en 486. Skader ikke å prøve veit du. Lenke til kommentar
thorwb Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Vel, har selv brukt en pII 233 mhz med 128 mb ram som cs-server. Dette gikk helt fint, faktisk bedre enn en win-server helt til antall spillere gikk opp til ca 10 stk. Jeg opplevde ihvertfall at det var verdt jobben :smile: Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hm.. jeg synes slack duger ypperlig som "tynn" server. Spesielt til cs-server. Men en p2 266mhz blir vel litt slapt. Jeg har selv satt opp p2 400mhz, og den sliter på enkelte maps med 6+ stk. -Dante Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Okey, mulig det går å kjøre da, men det vil ikke være vits å legge inn Slack istedet for Debian. Det kan jeg nesten garantere. Vil bare være en masse unødvendig jobb. Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 12:28, skrev alos:joda det vil funke fett det, krever nesten ingen resurser å kjøre en cs server, etter hva jeg har hørt går det nesten ann å sette det på en 486. Skader ikke å prøve veit du. hører mye rart du ser det ut som... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Går for den. Om jeg nå kaster bort dagen på dette, og det ikke funker.... <threat> Vel, jeg kjenner julenissen jeg... </threat> Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Jeg har selv kjørt cs server på en PII333MHz med 128MB RAM. Det som sies er at du kan regne ca. 50MHz per bruker, og du bør ha minst 128MB ram. Forøverig kan en hvilken som helst linux distro brukes så lenge du ikke kjører X. Alle linux distroer som ikke kjører X er slanke nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå