Uknuselig Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg syns det er mer liv i Nirvana. PJ høres så trøtt ut, hvertfall de sangene jeg har hørt Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) nirvana og pearl jam har lite med hverandre musikalsk å gjøre synes jeg. greit nok at begge er kategorisert som grunge, men der slutter likhetene. nirvanas musikk var sår, møkkete gitar rett fra undergrunnen mens pearl jam ble mer en form for middelklassens syting. nirvana er for min del totalt overlegne og musikken deres tåler tidens tann bedre. pearl jam høres litt rart ut når jeg hører på de nå, mens nirvana fortsatt rocker Endret 17. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) nirvana og pearl jam har lite med hverandre musikalsk å gjøre synes jeg. greit nok at begge er kategorisert som grunge, men der slutter likhetene. nirvanas musikk var sår, møkkete gitar rett fra undergrunnen mens pearl jam ble mer en form for middelklassens syting. nirvana er for min del totalt overlegne og musikken deres tåler tidens tann bedre. pearl jam høres litt rart ut når jeg hører på de nå, mens nirvana fortsatt rocker 5934453[/snapback] Det blir helt feil å si at PJ er en form "middelklasse syting". Hvis du mener hvor hardt de spiller så kommer et nytt album som heter Pearl Jam 2. Mai (i USA) og det ifølge vokalisten Eddie Vedder er det hardeste og beste de har spilt. Når han sier det, så er det veldig sannsynlig at det er det (vi vet at han misliker media og kjendistilværelsen). Når det gjelder musikken så likner den iform av at begge har samme grunnsten som er grunge og Nirvana var jo som sagt inspirert av mannen som starta PJ. Jeg prøver for all del og ikke rakke ned på Nirvana, men jeg prøver å få folk til å åpne øynene for PJ (etter 25år). Begge er fantastiske, men noen tror bare at PJ er en Nirvana etterligning og som jeg som leser her så sier enkelte at "Nirvana er sinnsykt mye bedre enn Pearl Jam". Dette irriterer meg litt, folk som sier dette vet tydligvis ikke helt 100% hva de snakker om. PJ er det siste grunge bandet igjen på kloden og fortsatt et av verdens største. De spiller selfølgelig ikke noe "middelklasse syting". Det forundrer meg ikke om ikke det nye albumet kommer til å toppe alt som er av lister snart (utenom Norge). Det tristeste av alt er at man blir en mye større stjerne når man er borte. Kurt Cobain ble mye større etter han døde, det samme gjelder Elvis, Jesus og snart Cash. Dette er noe som vi vet. Popularitene skyter i været etter at personen ikke lenger er blant oss. Hadde Cobain og Nirvana fortsatt eksistert så hadde de kanskje ikke vært så kjente som nå, hva vet jeg? Tilbake til musikken igjen så ser det ut til at noen her mener at de er forskjellige. Det er riktig i den forstand at de ikke har like sanger, men begge er basert på det samme. Begge har sjangeren grunge og "Ten" og "Nevermind" ligner mye på hverandre. Jeg vil ikke starte en krangel, men som sagt vil jeg få en klarhet i denne saken mellom disse storhetene. - Nirvana og Pearl Jam er fantastiske, men kanskje er PJ undervurderte i FORHOLD til Nirvana. - PJ er ikke inspirert av Nirvana, heller motsatt. - Nirvana kan umulig være ekstremt mye bedre enn PJ. - Ifølge de fleste kritikere så har Pearl Jam bedre album, uten at vi skal legge noe stor vekt i det. - Ære være Vedder og Cobain Endret 17. april 2006 av Gaston Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Pearl jam er for meg kjedeligere musikk enn nirvana, enkelt og greit. Hva angår "middelklasse syting" så tenker jeg ikke på "hvor hardt" de spiller, men jeg innbiller meg at de ikke traff "generation x" på spikern like godt som nirvana, det er det. Skjønner dessuten ikke at noen kan mene pearl jam er en etterlikning av nirvana siden de høres så forskjellige ut. Endret 17. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Litt historie: Nirvana Pearl Jam Grunge Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Litt historie: Nirvana Pearl Jam Grunge 5935535[/snapback] Er veldig imponert over disse artiklene (postet tidligere faktisk). Spesielt Grunge artikelen er veldig fascinerende. Verdt å lese Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) grei info, spesielt avsnittet om hvorfor grunge ikke ble et langvarig fenomen Endret 17. april 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) - Nirvana og Pearl Jam er fantastiske, men kanskje er PJ undervurderte i FORHOLD til Nirvana.- PJ er ikke inspirert av Nirvana, heller motsatt. - Nirvana kan umulig være ekstremt mye bedre enn Nirvana. - Ifølge de fleste kritikere så har Pearl Jam bedre album, uten at vi skal legge noe stor vekt i det. - Ære være Vedder og Cobain 5935270[/snapback] PJ er ikke inspirert av Nirvana, heller motsatt - kan ikke si meg enig i det der. Synes selv det er stor forskjell på bandene så kan ikke se no inspirering av "hverandre" - Nirvana kan umulig være ekstremt mye bedre enn Nirvana. Lo litt der da hehe. Men som du sier så kan ikke Nirvana være ekstremt mye bedre fordi du kan ikke si hvem som er best. Smak og behag for en vær person Endret 17. april 2006 av Luchy Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Det er sant at folk kan foretrekke hva de vil, men man kan ikke si at Nirvana er mye bedre..det blir så usaklig. Som jeg har skrevet tidligere så ja, det er en forskjell mellom dem, men begge har samme grunnsten og bygger på det samme omtrent. Til de av dere som KUN liker Nirvana, PJ er det siste nålevende grunge bandet (som jeg vet om). Hør på de, seriøst dere kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er sant at folk kan foretrekke hva de vil, men man kan ikke si at Nirvana er mye bedre..det blir så usaklig. 5936465[/snapback] Hele denne tråden bygger jo på at folk skal kunne foretrekke ett av bandene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hehe, dere må ikke bli sinna på hverandre og prøve å presse "fakta" ned i halsen på hverandre. Musikk er og vil alltid være en personlig, individuell ting. Man kan ikke overbevise noen som liker en ting at det han like er FEIL, bare fordi du liker noe annet. Skjerpings nå Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Ja egentlig så er jeg enig. Det blir kanskje dumt å sette opp imot hverandre, men som jeg har sagt her uttalige ganger så er ikke det poenget mitt. Vi bare lar denne tråden dø ut... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Jeg velger Pearl Jam klart ! Nå har jeg ikke hørt så mye på Nirvana utenom "Nevermind" plata. "Ten" skiva av Pearl Jam er etter min mening det beste albumet som noen gang er blitt laget . Introen på albumet med "Once", "Even Flow" og "Alive" er helt fantastisk bra. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Litt vanskelig sammenligning, men Pearl Jam er et bedre sammensatt band en det Nirvana var, men ikke for det, nirvana er en kjempe som har fått en del større status pga at noen var så smart å skøyt seg selv og det skaper litt mere blest om bandet rent medie-messig. Men Pearl Jam går vel for mitt vedkommende som "seirende" ut, hvis du kan si det på den måten. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Til de av dere som KUN liker Nirvana, PJ er det siste nålevende grunge bandet (som jeg vet om). Hør på de, seriøst dere kommer ikke til å angre 5936465[/snapback] bestemte meg for å høre litt på PJ, men dessverre så falt det ikke i smak. Så holder nok til Nirvana. Ordet "Nirvana" = Død Endret 19. april 2006 av Luchy Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Nirvana > Bæbæ Lille Lam > Pearl Jam Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ordet "Nirvana" = Død 5947954[/snapback] nirvana The absence of all longing. A state of paradise; heightened or great pleasure. Hilsen kverulanten. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Litt vanskelig sammenligning, men Pearl Jam er et bedre sammensatt band en det Nirvana var, men ikke for det, nirvana er en kjempe som har fått en del større status pga at noen var så smart å skøyt seg selv og det skaper litt mere blest om bandet rent medie-messig.Men Pearl Jam går vel for mitt vedkommende som "seirende" ut, hvis du kan si det på den måten. 5945316[/snapback] Ja, det er jeg veldig enig i faktisk. Ehh..mer har jeg ikke å si.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Litt vanskelig sammenligning, men Pearl Jam er et bedre sammensatt band en det Nirvana var, men ikke for det, nirvana er en kjempe som har fått en del større status pga at noen var så smart å skøyt seg selv og det skaper litt mere blest om bandet rent medie-messig.Men Pearl Jam går vel for mitt vedkommende som "seirende" ut, hvis du kan si det på den måten. 5945316[/snapback] Ja, det er jeg veldig enig i faktisk. Ehh..mer har jeg ikke å si.. 5949509[/snapback] Som om noen var i tvil om det. Ellers: Pearl Jam får betraktelig mer spilletid i min stue enn Nirvana. Foo Fighters får mer spilletid enn Pearl Jam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå