The President Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har søkt litt rundt nå uten å bli så veldig mye klokere. Jeg sitter med en Dell Inspiron 9300 og har akkurat lagt inn nye Fedora (Core5). Problemet er for det første at jeg er fulstendig sløv på linux, og for det andre at jeg ikke får det til. Kortet som sitter i maskinen er et Intel PRO/Wireless 2200BG. i Network Configuration finner den kortet, eth1, og status er "ok". Wireless Assistant sier at den ikke finner noe "usuable wireless device", og hvis jeg forsøker å sette opp en ny nettverksforbindelse i Network Configuration får jeg ikke valgt kortet, siden det ikke står som et trådløst kort...... Etter hva jeg har skjønt så trenger jeg driveren (naturlig nok) ipw2200 er vistnok det jeg er ute etter. Denne har jeg funnet, men klarer ikke installere. Leste et annet sted på forumet her at det skal bare være å kjøre "make" osv, men dette går ikke, får bare feilmelding. Noen som kan si meg hva jeg må gjøre? Kjipt å sitte her å forsøke om og om igjen uten å vite om det er det rette jeg forsøker på........ Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det skal ikke være så mye hokus pokus med få det kortet til å funke i fedora. Jeg har gjort det selv et par ganger. http://www.ipw2200.com/bin/view/Main/IntelProWireless2200 Mulig du finner noe mer nyttig info der.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Driver har du (ellers så har ikke kortet blitt funnet ), men firmware er en annen sak. Last ned firmware som passer til din driver (følg linken til harald_). Lenke til kommentar
The President Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Driver har du (ellers så har ikke kortet blitt funnet ), men firmware er en annen sak. Last ned firmware som passer til din driver (følg linken til harald_). 5930825[/snapback] Noen enkel måte å finne ut hvilken driver jeg har? Lenke til kommentar
The President Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 funker nå, takk for link harald_ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Tips: Gå inn i "system-config-services" (legg det inn med yum om du ikke har det). Slå på "NetworkManager" (husk å starte det også, ikke bare hake det av - haken betyr "start ved oppstart"). Så starer du NetworkManager-info eller noe (tab tab er din venn). Om du ikke har NetworkManager, legg det inn med yum. http://www.gnome.org/projects/NetworkManager/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå