Gå til innhold

Nye Fedora og trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt nå uten å bli så veldig mye klokere. Jeg sitter med en Dell Inspiron 9300 og har akkurat lagt inn nye Fedora (Core5). Problemet er for det første at jeg er fulstendig sløv på linux, og for det andre at jeg ikke får det til.

Kortet som sitter i maskinen er et Intel PRO/Wireless 2200BG. i Network Configuration finner den kortet, eth1, og status er "ok". Wireless Assistant sier at den ikke finner noe "usuable wireless device", og hvis jeg forsøker å sette opp en ny nettverksforbindelse i Network Configuration får jeg ikke valgt kortet, siden det ikke står som et trådløst kort......

Etter hva jeg har skjønt så trenger jeg driveren (naturlig nok) ipw2200 er vistnok det jeg er ute etter. Denne har jeg funnet, men klarer ikke installere. Leste et annet sted på forumet her at det skal bare være å kjøre "make" osv, men dette går ikke, får bare feilmelding.

Noen som kan si meg hva jeg må gjøre? Kjipt å sitte her å forsøke om og om igjen uten å vite om det er det rette jeg forsøker på........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...