g5r Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Eller den evige blokkaden av palestina. DET er terrorisme! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvis man forlanger at Hamas må anerkjenne Israel, må vi ikke da også forlange at Israel anerkjenner opprettelse av en palestinsk stat? Er vel ikke fair play at kun den ene parten skal gi Lenke til kommentar
zilch Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvem er det som utfører grotesk terror hvor en lemlester og dreper uskyldige? Jo palestinerene. Den palestinske regjeringen er ansvarlig for utallige terror aksjoner. Det palestinske folket ønsket selv å la landet bli styrt av terrorister, og det får de ta konsekvensen av. Vi skal aldri under noen omstendighet forhandle med terrorister, terrorismen skal knuses. Palestinerene skal ikke ha noen annerkjennelse før de legger ned alle våpen, slutter med all terror, og overleverer samtlige terrorister. Inntil det skjer, så varmes mitt hjerte hver gang en palestinsk terrorist blir drept. Lenke til kommentar
g5r Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Hvem er det som utfører grotesk terror hvor en lemlester og dreper uskyldige? Jo palestinerene Hvem invederte Palestinernes land? Hvem fjernet lovlige eiere av landet med dødelig makt? Hvem pløyde ned Palestinernes hvem? Hvem driver jøde-rassist-zionistiske staten som HVER DAG bryter 50 punkter av Genevakonvensjonen? Hvem er anklaget flere ganger av FN for menneskerettighetsforbrytelser men slipper unna hver gang pga USA`s vetorett? Hvem mener at Israel er for jøder? Hvem mener at bare "guds folk" har rett på det landet? Hvem har alltid drevet med fullstendig handelblokkade av gjenværende Palestina for å hindre at de kan delta i verdenshandel og dermed utvikle? Hvem mottar samtidig 3 MILLIARDER dollar fra USA årlig, i tillegg til alt de fortjener med blokkadefri handel av blandt annet frukt og grønnsaker som vokser på ulovlig okkupert land? Jo, jøder jøder JØDER! Endret 19. april 2006 av g5r Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvem er det som utfører grotesk terror hvor en lemlester og dreper uskyldige? Jo palestinerene Hvem invederte Palestinernes land? Hvem fjernet lovlige eiere av landet med dødelig makt? Hvem pløyde ned Palestinernes hvem?.... Jo, jøder jøder JØDER! 5950345[/snapback] Det kunne vært interessant å sett deg redegjøre litt for histiorien på dette området. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hvem er det som utfører grotesk terror hvor en lemlester og dreper uskyldige? Jo palestinerene Hvem invederte Palestinernes land? Hvem fjernet lovlige eiere av landet med dødelig makt? Hvem pløyde ned Palestinernes hvem? Hvem driver jøde-rassist-zionistiske staten som HVER DAG bryter 50 punkter av Genevakonvensjonen? også masse mer... Jo, jøder jøder JØDER! 5950345[/snapback] Jeg tror Dotten sa det best for ikke mer enn en halvtime på samme forumet: Men jeg ser ikke helt hva det har med denne saken. Det er nå ikke slik at man skal forsvare et onde med et onde. NB: Sitert uten tillatelse fra Dotten, men det gjelder like så fullt her. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg tror Dotten sa det best for ikke mer enn en halvtime på samme forumet: Men jeg ser ikke helt hva det har med denne saken. Det er nå ikke slik at man skal forsvare et onde med et onde. NB: Sitert uten tillatelse fra Dotten, men det gjelder like så fullt her. 5950945[/snapback] Ingen her inne forsvarer terrorisme, så vidt jeg kan se. Derimot er det en rekke som forsvarer Israels fremgangsmåte. Derfor anser jeg det sitatet som noe sistnevnte gruppe burde ta inn over seg langt mer enn den første. (Rent bortsett fra at g5r har et noe skremmende fokus, men det blir en digresjon) Lenke til kommentar
g5r Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men unntatt England som ivaderte *på vegne* og med jøder i sine tropper, ikke en eneste av de andre spørsmålene er feilstillt. Men antageligvis siden det finnes så mange som forsvarer israel *uansett* - så er det klart vanskelig å bevise hva terror er for noe. Gitt at det som Palstinere gjør et terror, så kan man kalle den evige blokkaden, jevning av hus og bruk med bakken osv hva som helst men ikke terrorisme. Ja det er ikke terrorisme i den forstanden at jødene sier aldri noe som "forlat området eller bli meid ned" men derimot så setter de bare igang og gjør det! Det er hypokrati å ignorere alt som ikke passer inn i det som blir beskrevet som terrorisme, selv om det er en forbrytelse. Også i Palestinas forsvar vil jeg minne på at Genevakonvensjonen sier at et invadert land har retten tl å forsvare seg med alle tilgjengelige midler. Derfor, alle som er i det Israelse forsvaret, og de som er direkte tilknyttet til dens operasjoner (murbyggere, leverandører av krigsmateriell etc) kan på INGEN MÅTE klassifisseres som "terrormål" hvis de blir angrepet pga militær og ikke sivil status. (pga ovenfornevne så blir ikke attentater på Hamas-ledere i fortiden klassifisert som terror, men krigshandling). Derfor, hvis Palestina var gaza-området, og israel kommer inn med sine styrker for å INVADERE et område og skape en bosetting, de bryter Genevakonvensjonen som sier at den invaderende styrken kan ikke bosette sine borgere på invadert område (dvs ta landet fra andre med makt), og hvis de som bosetter seg der blir angrepet så er det FØRST OG FREMST Israel`s ansvar, siden de er ansvarlige for at disse folk er bosatt der i det hele tatt. Jeg tror at disse jødene som ser på slike forbrytelser som normale og på ingen måte kriminelle, kan ansees som en INVADERENDE STYRKE (de er oftest bevæpnet) og tilintetgjøres med alle lovlige midler. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men antageligvis siden det finnes så mange som forsvarer israel *uansett* - så er det klart vanskelig å bevise hva terror er for noe. Har du enda ikke fått med deg at denne debatten ikke dreier seg om Israel? Det begynner å bli slitsomt at du drar tråden off-topic med angrep på Israel i hvert eneste innlegg. Debatten handler om Norges støtte til Hamas. Hater du Israel? Javel så lag en tråd om det davel hvor du argumenterer for ditt syn på saken. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Nå er vell saken at jødene alltid har vert der sammen med araberne. Det israelerne gjør nå virker på meg som en heller klumsete måte å forsvare seg på. men vanskelig å si hva annet de skulle kunne gjøre da Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Dakkal små palestinske tellolistel... hva skulle de gjort uten blodpengene fra europa? Fått seg jobb? Lenke til kommentar
g5r Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Har du enda ikke fått med deg at denne debatten ikke dreier seg om Israel? Alst som dreier seg om Palestina dreier seg om Israel, for "Israel" er okkupert Palestina. Det begynner å bli slitsomt at du drar tråden off-topic med angrep på Israel i hvert eneste innlegg. Likeså da absolutt alle anklager mot Israel, godt eller dårlig begrunnet, er avvist som om de ikke teller uansett. Endret 20. april 2006 av g5r Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Også i Palestinas forsvar vil jeg minne på at Genevakonvensjonen sier at et invadert land har retten tl å forsvare seg med alle tilgjengelige midler.5954114[/snapback] Hvor står det? Vet du hva de fire Genevekonvensjonene omhandler overhodet, og kjenner du til den såkalte "Martens-formelen" innenfor Jus in Bello? erfor, hvis Palestina var gaza-området, og israel kommer inn med sine styrker for å INVADERE et område og skape en bosetting, de bryter Genevakonvensjonen som sier at den invaderende styrken kan ikke bosette sine borgere på invadert område (dvs ta landet fra andre med makt), og hvis de som bosetter seg der blir angrepet så er det FØRST OG FREMST Israel`s ansvar, siden de er ansvarlige for at disse folk er bosatt der i det hele tatt. Bosetningene er ulovlige, ja, og helt korrekt som du sier, Israels ansvar. Dog kortslutter du litt om du mener det er lov å angripe sivile. Jeg tror at disse jødene som ser på slike forbrytelser som normale og på ingen måte kriminelle, kan ansees som en INVADERENDE STYRKE (de er oftest bevæpnet) og tilintetgjøres med alle lovlige midler. Sivile er sivile, selv om de bor i ulovlige bosetninger. Tar jeg med meg en hagle, går på jakt i Finnskogen og roter meg over grensa til Sverige er jeg ikke plutselig et legalt mål for svenske militære. Det er ikke den minste juridiske tvil: kun militære mål kan bli åsted for angrep. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Har du enda ikke fått med deg at denne debatten ikke dreier seg om Israel? Alst som dreier seg om Palestina dreier seg om Israel, for "Israel" er okkupert Palestina. Sludder. Denne tråden handler om Norges forhold til Palestina og har ikke annet med Israel å gjøre enn at de tilfeldigvis er offeret for palenstiernes grove overgrep og terrorhandlinger. Det begynner å bli slitsomt at du drar tråden off-topic med angrep på Israel i hvert eneste innlegg. Likeså da absolutt alle anklager mot Israel, godt eller dårlig begrunnet, er avvist som om de ikke teller uansett. 5956644[/snapback] Virker jo nesten som du har på deg det klassiske sosialistiske fakta-filteret som fjerner all fakta som ikke passer inn i verdnen din. Du har fått konkrete tilbakemeldinger til tross for at heller ikke de hører hjemme i tråden her. **Fjernet av moderator** Endret 20. april 2006 av Dotten Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Dagbladet har i dag faktisk skrevet en omfattende sak om hva Hamas står for på hjemmesidene sine. Jeg antar at ettersom det er dagbladet så er den relativt harmløs i forhold til sannheten, men det er mye som står her som det rett og slett virker som venstresiden ignorerer. Her står det helt klart hvem som er krigshisserne i konflikten. Anbefaler alle å lese den uavhengig av side i saken: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/04/21/464091.html Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Dagbladet har i dag faktisk skrevet en omfattende sak om hva Hamas står for på hjemmesidene sine. Jeg antar at ettersom det er dagbladet så er den relativt harmløs i forhold til sannheten, men det er mye som står her som det rett og slett virker som venstresiden ignorerer. Her står det helt klart hvem som er 5959995[/snapback] Haha, de bygger på Sions vises protokoller og tror jødene styrer verden. For noen paranoide skrullinger. Lenke til kommentar
g5r Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Haha, de bygger på Sions vises protokoller og tror jødene styrer verden. For noen paranoide skrullinger. Siden det som finnes i protokollene også finnes i Talmud, og det som protokollene siet at jødene skal gjøre kan spores til handlinger nåtiden så tror jeg ikke de er paranoide. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Haha, de bygger på Sions vises protokoller og tror jødene styrer verden. For noen paranoide skrullinger. Siden det som finnes i protokollene også finnes i Talmud, og det som protokollene siet at jødene skal gjøre kan spores til handlinger nåtiden så tror jeg ikke de er paranoide. 5967160[/snapback] Protokollene er oppspinn. Men tro hva du vil.. Lenke til kommentar
g5r Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vel det sier jødene, men som sagt så er protokollene IKKE motsiende da man sammenligner de med Talmud. De er ingen oppspinn og det kan du kontrollere selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå