Gå til innhold

Hva syns dere om pengestøtten/stoppen til Hamas?

Anbefalte innlegg

Jo alle bør kunne forsvare sin egen eiendom. Men så er spørsmålet hvorvidt det er egen eiendom da...og hvorvidt ordet "forsvar" inkluderer å gå inn på annen manns eiendom og målrettet sprenge de sivile beboerne i filler selv om de har ingenting med saken å gjøre.

5933025[/snapback]

Selv sier du at sivile palestinere er terrorister fordi dei stemte på "feil" parti og at det derfor er riktig å sulte ut, trakkasere og drepe palestinere.

Ja jeg mener at det palestinske folket er ansvarlig for at de nå er en terrorist-stat fremfor bare en banditt-stat med terroristgrupper. Du får det til å høres så uskyldig ut med å si "feil" parti da de visste svært godt hva Hamas står for på forhånd. Som sagt synes jeg synd på de få som verken stemte Hamas eller Fatah, men majoriteten av palestinerne har talt: De ønsker å være en terrorist-stat.

At vi sulter ut, trakkaserer og dreper palestinerne er din påstand. Min påstand er at de når som helst kan komme seg ut av det ved å oppgi terrorismen, men dette er de altså ikke villige til å gjøre. Vi har ingen forpliktelser ovenfor Palestina. Vi har kun vært hjelpsomme, men vår hjelpsomhet har blitt misbrukt på det groveste, og vi har latt det skje i full bevissthet om hva som faktisk foregår. Nå som de ikke engang gidder å dekke over det er det i det minste på tide å trekke ut støtten vår. Jeg skatter ihvertfall ikke så ali hussein muhammed kan sprenge uskyldige Israelere i lufta.

Jeg påstår også at alle som støtter terrorismen i palestina, dvs Hamas eller andre grupperinger, faktisk bør ha svært dårlig samvittighet for de liv som har gått tapt. Dere har de dødes blod på deres hender. Enten dere bor i palestina eller her i Norge. Den Norske venstreside bør ha dårlig samvittighet. Rett og slett.

Hva om palestinerne bruker den logikken selv? Israelerne stemte på "feil" parti og er derfor kollektivt skyldige i at Israel trakkaserer og dreper palestinere. Eller gjelder logikken din bare en vei?

For all del. Hvis Israel går målrettet mot sivile så gjelder det like så fullt der. Da er den Israelske befolkning like for terrorisme som det palestinerne er.

Jeg er heilt enig i at det er feil å drepe sivile. Men i motsetning til deg så mener jeg at det er minst like feil når Israel gjør det.

At det er "i motsetning til meg" er dine ord og de kan du få ha for deg selv. Jeg mener definitivt at det er like feil uansett hvem som gjør det. Vekk meg når Israel gjør det så skal jeg si meg enig. Per dags dato er ikke Israel på langt nær så ille som palestinerne. Sivile drap forekommer, men ikke målrettet slik som palestinerne.

Sivile dødsfall skjer i en krig, og det er trist, men det skjer. Målrettede drap av sivile derimot har ingenting i en krig å gjøre, og vi har en lang verdenshistorie med folk som har blitt dømt for krigsforbrytelser etter de har gjort nettopp det. Jeg forventer at når alt dette er over så vil ledende personer i Hamas bli stilt for krigsforbryterdomstolen i haag. Og det er jammen ikke meg imot om Kristin Halvorsen og alle hennes PK-slaver også blir stilt for retten for å finanisere faenskapen.

Saken er den at man får ikke slutt på selvmordsangrep ved å trakkasere, drepe, sulte ut og pine palestinerne. Selv du klarer vel å se at slikt bare er å tilføre mere ved på ilden?

Nei det ser jeg ikke. Norge verken trakkaserer sulter ut eller dreper palestinerne. De har et valg, men velger terrorisme fremfor uhjelp. Det er deres valg, og det må de leve med.

Uansett hva vi kan gjøre mot de så er det de holder på med mye verre. Som jeg har sagt før er terrorisme noe av det laveste man kan gjøre sammen med pedofili og voldtekt.

Og israel har forsåvidt ofte angrepet palestinske mål helt uprovosert.

Angrepet; Definitivt, Uprovosert; neppe!

5933025[/snapback]

Det kommer vel ann på hva man mener med uprovosert...

Ja jeg er interessert i hvordan Israel sine angrep er uprovosert. Enlighten me!

Forsåvidt: 15. mai kommer talsmann for Hamas parlamentariske divisjon, Salah Mohammed el-Bardawil, til Norge. Det blir vistnok arrangert et åpent møte i Oslo. http://www.palestinakomiteen.no/content/view/316//

5940865[/snapback]

Hvorfor inviterer vi søpla til Norge? Vi vet disse menneskene er terrorister, så hvorfor inviterer vi terrorister til Norge? Vi har nok med krekar & co.

EDIT: skrivefeil.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst til å fremheve noe invictus over her skrev, og som er utrolig viktig i denne og lignende saker:

Vi har ingen forpliktelser ovenfor Palestina.

Nettopp.

5942533[/snapback]

Hva mener du med forpliktelser? Eksempelvis er folkenes selvbestemmelsesrett en rettighet erga omnes. Likeledes har Norge som part til Genevekonvensjonen en plikt til å "respect and ensure respect for the present Convention in all circumstances", når Israel foretar soleklare brudd på den medfører det visse forpliktelser for Norge. Videre kom ICJ frem til, inter alia, lignende forpliktelser for alle stater. Så vennligst, utdyp hva du mener med forpliktelser, det er vitterlig ikke juridiske, kanskje du heller tenker på moralske, jeg finner det dog noe spesielt om du mener en ikke har en moralsk forpliktelse overfor et okkupert folk som det daglig foretas brudd på krigens folkerett og menneskerettighetene mot, og som blir forsøkt kolonisert vekk fra sitt hjemland.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å fremheve noe invictus over her skrev, og som er utrolig viktig i denne og lignende saker:

Vi har ingen forpliktelser ovenfor Palestina.

Nettopp.

5942533[/snapback]

Hva mener du med forpliktelser? Eksempelvis er folkenes selvbestemmelsesrett en rettighet erga omnes. Likeledes har Norge som part til Genevekonvensjonen en plikt til å "respect and ensure respect for the present Convention in all circumstances", når Israel foretar soleklare brudd på den medfører det visse forpliktelser for Norge. Videre kom ICJ frem til, inter alia, lignende forpliktelser for alle stater. Så vennligst, utdyp hva du mener med forpliktelser, det er vitterlig ikke juridiske, kanskje du heller tenker på moralske, jeg finner det dog noe spesielt om du mener en ikke har en moralsk forpliktelse overfor et okkupert folk som det daglig foretas brudd på krigens folkerett og menneskerettighetene mot, og som blir forsøkt kolonisert vekk fra sitt hjemland.

5944624[/snapback]

Jeg tenkte i utgangspunktet på at vi ikke har noe økonomiske forpliktelser, men når du sier det slik: vi har ikke noen forpliktelser whatsoever, verken økonomiske, juridiske eller moralske, når palestinerne målrettet bomber uskyldige mennesker i fillebiter. Men for all del, ønsker du å kverrulere er en haug med gode argumenter lenger opp i tråden her som ser ut til å ha blitt ignorert av venstresiden.

For å være sikker på at du får det med deg; Alle dere som støtter (eller ønsker å støtte) palestinerne, økonomisk eller ikke, er medansvarlige for alt blodet som flyter i Israel hver gang en gærn muslimsk fundementalist løper inn i en sivil folkemengde og trykker på detonatoren. Hvis rødfargen på venstresiden av politikken representerer noe som helst så bør det være blodet til alle som er drept som et resultat av deres naive, om ikke delaktige, holdning til terrorisme. Både Hamas og de rødgrønne bør helt klart ha en tiltalebenk med sitt navn på i Haag.

Du må gjerne bruke din lønn på å finanisere terrorisme, men jeg for min del synes jeg gjør mer for konflikten (og min egen lommebok) ved at dette blir trukket fra skatten for oss som synes det er forkastelig. Moralsk ansvar for å støtte terrorisme? Sykt, forkastelig, latterlig, kvalmende, og direkte ekkelt. Hvis dere ønsker å støtte terrorismen så dra til palestina og kjøp en AK47 på gata og skyt noen sivile Israelere. Da støtter dere ikke bare terrorstaten palestina, men også den Norske stat som tjener på å bli kvitt dere da vi andre slipper å måtte betale for deres syke holdninger.

Lenke til kommentar

Rent bortsett fra eder og galle ser jeg ingen argumenter i det du sier, kun en rekke stråmannsargumentasjon og særdeles merkelig årsaksanalyse og ikke minst skyldfordeling. Ettersom du har gjort deg opp en mening om de juridiske realitetene i saken, kan du ikke være så vennlig å vise til, med grunnlag i rettslig metode og de vanlige rettskildene som gjelder, hva som tilsier at Norge ikke har noen forpliktelser, gjerne med utgangspunkt i den meget korte redegjørelsen jeg kom med ovenfor (som slettes ikke er kverulering, men en konstatering med bakgrunn i folkerettslige realiteter).

At dine innlegg har en rekke faktiske feil får ligge til en annen gang. Og at du kommer trekkende med den International Criminal Court i Haag er artig, vet du hva utfallet ble da den International Court of Justice i Haag vurderte lovligheten av Israels byggeaktivitet i 2004?

Subcrew: et av mange mulige eksempler er bruddene på artikkel 49 Geneve IV av 1949, ikke bare ved å deportere palestinere vekk fra okkupert territorium, men den ulovlige praksisen med bygging av bosetninger på okkupert jord, inkludert okkuperte Øst-Jerusalem.

Lenke til kommentar
Tror vi heller må sikre Israel jeg, som eneste ikke-muslimske land "ned i der".

5944654[/snapback]

Ja, det er Israel, med Merkava-tanks, amerikanske Apache-helikoptre, F-16-fly og atomvåpen, som trenger beskyttelse fra steinkastende palestinere. Israel mottar milliarder årlig i militær bistand fra USA.

Lenke til kommentar

Palestinerne har demokratisk valgt Hamas, en terrorist organisasjon, til makten. Derfor kan og burde Israel erklære full krig etter den siste krigshandlingen de begikk forleden dag.

Det er ikke noe poeng i å debattere hvorvidt HAMAS er eller ikke er en terrororganisasjon. Den som ikke kan fordømme angrep på uskyldige sivile i politisk øyemed er en fordømt fjott og er i desperat nød etter en ordbok.

Basta.

Lenke til kommentar

En del dager siden var jeg på butikken, skulle kjøpe mat. Som vanlig leser jeg den små skriften om opprinnelsesland, og da kan man regne med at f.eks. nypoteter er i 90% av tilfellene fra israel. Så står jeg der og tenker- jeg skal ikke kjøpe poteter som er vokst opp i et land som palestinerne hadde, så ble de lovlige eiere drept, alt som var over bakken pløyd ned med caterpillar-buldosere med pansring som får de til å se ut som tanks uten kanon, så kom det mur eller gjerde av en eller annen slag, og par tynne jøder i grønn uniform, en styggere en den andre, står der med m16 i hendene og vokter denne potetplantasjen fra Palestinsk "terrorisme". Nei, sånt kjøper jeg ikke.

Så tenkte jeg: hva med Palestinke produkter? Av alle de rare tingene man finner - israelske poteter, skogsbær fra Amerika, og bananer fra Costa Rica, hvor er Palestinske produkter? Skulle gjerne kjøpt noe, for jeg vet de har urgamle olivenplantasjer, granateple-trær (forresten et av mine favorittfrukter), jordbær og mye mer. Men vent! De kan jo ikke selge noe, for i all tid så er de UNDER EN ALLSIDIG BLOKKADE FRA ISRAEL, OG DET ENESTE DE KAN EKSPORTERE ER UTROP TIL RESTEN AV VERDEN VIA VELVILLIGE VESTLIGE RAPPORTØRER ELLER INTERNETT! Tenk selv og tenk godt om. Aldri har det vært palestinke produkter i hyllene! Og aldri har Palestinere fått muligheten til å selge noe som helst.

Er man da misfornøyd at det finnes Hamas? Eller at den kommer til makten? Eller at Iran støtter Palestina finansielt?

Ps:

husker ikke hvor jeg leste det, men Israel bryter 50 punkter av Geneva-konvensjonen hver dag, dag etter dag. De ble nesten straffet flere ganger av FN, men storebror USA bruker alltid veto-retten mot tiltak som skal hindre jødisk landsomfattende kriminalitet.

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra eder og galle ser jeg ingen argumenter i det du sier, kun en rekke stråmannsargumentasjon og særdeles merkelig årsaksanalyse og ikke minst skyldfordeling.

5945934[/snapback]

Kall det hva du vil, men fakta er klar: Palestinerne bruker terrorisme, du/dere forsvarer det, og vi finaniserer det. Så får venstresiden som vanlig ignorere det og kalle det stråmannsargumentasjon ettersom den biten ikke passer i puslespillet deres.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver du terrorisme i ""? Nekter du for at det er terrorisme å målrettet sprenge uskyldige israelere?

5946854[/snapback]

Vel fordi hvis Palestinere kaller israelere for terrorister, blir de sitert med "" rundt ordet terrorister. Da det skjer vica versa, nekter jeg å ha Palestinske terrorister uten "".

Men andre ord er jøder knapt uskyldige. For eksempel en eller annen jente som blir sprengt i en skolebuss som tok henne fra an israelsk bosetting til en større by, da imellomtiden har jødene meid ned hver eneste Palestiner som var uvillig til å samarbeide da de ble jaget ut av sin lille landsflekk (gaza) da denne bosettingen ble opprettet, barn, gamle og kvinner inkludert. Og da nevner jeg ikke en gang tapt eiendom som de ikke har mye av fra før.

Lenke til kommentar
Rent bortsett fra eder og galle ser jeg ingen argumenter i det du sier, kun en rekke stråmannsargumentasjon og særdeles merkelig årsaksanalyse og ikke minst skyldfordeling.

5945934[/snapback]

Kall det hva du vil, men fakta er klar: Palestinerne bruker terrorisme, du/dere forsvarer det, og vi finaniserer det. Så får venstresiden som vanlig ignorere det og kalle det stråmannsargumentasjon ettersom den biten ikke passer i puslespillet deres.

5946860[/snapback]

Jeg går ut ifra at du da ikke har noen problemer med å finne noen her som forsvarer terrorisme? Eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...