Torsteinen Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei, har bygget ny maskin! Specs: Msi 745 ultra sis 745 chipset Twinmos 256 mb ram cas 2,5 Abit Siluro 64 4200 64mb ram Seagate barracuda 40 gb hdd Har montert medfølgende led indikator som viser hvor den stopper. I boot stopper den i boot screen og piper hemningsløst! Følgende mellding svarer lysene til: "Testing base and extended memory -testing base memory from 240 k to 640 k and extended memory above 1 mb using various patterns." Har prøvd med annen ram og ingen ram... hjelper ikke. Setter pris på hjelp håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 hmmm..hadde noe lignende problem med maskinen min, med et 645DX chipsett. problemet mitt var at cpuviften ikke hadde en rpm-ledning til hovedkortet. (gul ledning). dermed oppfattet hovedkortet at cpuvifta ikke gikk rundt, og ga dermed alarm i form av evig mye piping i oppstart.(kom aldri lenger enn maks 10 sekunder inn i boot.) løsningen var da å bruke en vifte med rpm-måler tilkoblet cpufan-kontakten, og flytte ledningen til cpuvifta til viftekontakt nr2 på hk. er ikke sikkert dette er problemet ditt, men du kan jo sjekke. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 er ikke det som er problemet... men takk for forsøket Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 ingen som kan hjelpe? vær_så_Snill dette er viktig jeg sliter Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 man hjelper andre men når man selv trenger sårt hjelp.. neeeei Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Quote: Den 2002-09-30 13:10, skrev Torsteinen:man hjelper andre men når man selv trenger sårt hjelp.. neeeei Skulle gjerne hjulpet deg jeg, men når jeg ikke har filla peiling på hva det kan være er det ikke mye vits å skrive noe, er det vel ? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 jeg skjønner det men NOEN må vite det? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Disse pipekodene du refererer til skal stå oppført i manualen til hovedkortet. Da tenker jeg ikke på bruksmanualen, men manualen du enten fikk når du kjøpte kortet, eller den som finnes på MSI sine hjemmesider. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 finner ingen manual, lysene indikerer det jeg skrev på 1. melding Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Manual er her http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe...e/E6561v1.1.exe Se om du finner ut av feilen :wink: Sveinl. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 har lest gjennom den manualen GRUNDIG nå, ble vel stortsett ikke noe klokere på saken.... Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 nei nå ringer jeg komplett og klikker Lenke til kommentar
xthal Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 hadde samme problem selv.. litt flaut å si men rambrikkene var ikke HELT nede :razz: hadde trykt dem ned og låst dem.. MEN jeg måtte presse (ganske HARDT) på midten av de så de kom helt ned, holdt på et par uker før jeg skjønte det Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 wdet var det første jeg sjekka Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-30 17:03, skrev LasseAndreK:Disse pipekodene du refererer til skal stå oppført i manualen til hovedkortet. Da tenker jeg ikke på bruksmanualen, men manualen du enten fikk når du kjøpte kortet, eller den som finnes på MSI sine hjemmesider. Quote: ...Har montert medfølgende led indikator som viser hvor den stopper....Følgende mellding svarer lysene til:"Testing base and extended memory-testing base memory from 240 k to 640 k and extended memory above 1 mb using various patterns." LasseAndreK: ser jo ut til at han har forstått det da, siden han vet hva koden er... (Koden for lyssignalet står i bruksanvisninga...) Forresten, Torsteinen: er ikke vits å spamme forumet... Hvis noen kan/vil hjelpe deg, så gjør de det :wink: Edit: add... [ Denne Melding var redigert av: KaldBlod på 2002-10-01 21:00 ] Lenke til kommentar
gtol Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hei der. Har selv oppgradert med et 745 Ultra, og fikk akkurat det samme problemet. LED-diagnosen var den samme, men det var ingen feil på RAM. Det viste seg å være en inkompatibel CPU vifte, slik som foreslått tidligere. Prøv å komme inn i BIOS ved å trykke DEL. Vær rask så du kommer inn før maskinen låser seg med MSI skjermbildet. Du kan disable overvåkning av CPU-fan i BIOS. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 TUSEN TAKK!!! det skal prøves, kommer tilbake med tilbakemelding Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 TUSEN TAKK!!! det skal prøves, kommer tilbake med tilbakemelding Lenke til kommentar
gtol Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Det er ikke så lett å komme inn i BIOS'en, fordi det nye systemet starter så kjapt, og når skjermen "våkner" er det for sent å trykke DEL. Jeg måtte prøve ganske mange ganger. Har selv en "Silent Twin" CPU-vifte. Viften går så sakte at hovedkortet trodde den hadde stoppet. Men alt funker bra nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå