AYHJA-eier Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Noen som vet om et program som kan kopiere filer til minnebrikken i digitale kameraer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Bruk en minnekort-leser! Da kan du legge inn hva som helst på minnebrikken. (Den dukker opp som removeable disk i utforskeren) Hvis kameraet ditt ikke bruker twain for overføring av bilder, men monterer minnebrikken som removable disk selv så trenger du ikke minnekortleser. Bare vær oppmerksom på at hvis du formaterer minnebrikken i windows så får du automatisk FAT32-format, mens mange kameraer kun støtter FAT16-formaterte minnekort. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 de fleste kamera kan du opne i explorer.. legg filene i ei mappe der. Skulle da ikkje være verre? Viss du i tillegg har 128mb kort skulle det funke fint.. Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg har ett fujifilm finepix 2800z. Jeg prøvde å flytte filer med det, og det fungerte. Men når det er sagt så koster en 800 mb cd-r 3 kroner, så det blir med forsøket Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Hvilket programm brukte du til å overføre filene til kameraet med da? Skal brukes til å flytte filer med meg fra skolen, og der finnes ikke noen cd-brenner... Har 100Mbit på skolen og isdn hjemme, så d blir litt forskjell. Hvis jeg eventuellt må kjøpe minnekortleser, hvilken rimelig CF-leser,som man får tak i i Norge, vil dere anbefale? Er avhengig av at ingen drivere er nødvendig i W2K. Noen som selger PQI her til lands? Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Som sagt, du bruker ikke noe spesielt program for å overføre filer til kameraet. Hvis kameraet ditt fungerer som en "removable disk", kopierer du filer til og fra kameraet på akkurat samme måte som du kopierer filer til og fra en floppydisk. Hvis kamera bruker TWAIN må du kjøpe en kortleser. - Judaz Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 OK. Da trenger jeg bare hjelp til valg av minnekortleser, noen som kan hjelpe? Kravene dtår nevnt over. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvor mye har du tenkt og bruke? Clas olson har en universal kortleser til ca. 6-700,- Men de har også "minnekort" til å plubbe rett i USB kontakten. 64mb ca. 600 ,- tror jeg. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Men de har også "minnekort" til å plubbe rett i USB kontakten. 64mb ca. 600 ,- tror jeg. TwinMOS PenDrive 128 MB USB lagringsenhet Pris: 589,- [ endret av ZoRaC den 2002-10-04 08:21 ] Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hmm... Hadde vært greit og hatt en sånn selv. Har ikke internett hjemme, kun på jobb. Det er ikke brenner heller, kjipt. Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 5. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2002 Ville gjøre det så billig som mulig, så jeg hadde håpt på en billig kortleser som jeg kan bruke de CF-kortene jeg har fra før i. Har sett på en IPQ fra et par engelske sider, denne har fått bra kritikk og koster bare rundt 150 kr. Problemet er vel gjerne bare det å finne denne i Norge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå