Gå til innhold

Bruke kamera som flyttbar disk?

AYHJA-eier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk en minnekort-leser! Da kan du legge inn hva som helst på minnebrikken. (Den dukker opp som removeable disk i utforskeren)

Hvis kameraet ditt ikke bruker twain for overføring av bilder, men monterer minnebrikken som removable disk selv så trenger du ikke minnekortleser.

Bare vær oppmerksom på at hvis du formaterer minnebrikken i windows så får du automatisk FAT32-format, mens mange kameraer kun støtter FAT16-formaterte minnekort.

Lenke til kommentar

Hvilket programm brukte du til å overføre filene til kameraet med da?

Skal brukes til å flytte filer med meg fra skolen, og der finnes ikke noen cd-brenner...

Har 100Mbit på skolen og isdn hjemme, så d blir litt forskjell.

Hvis jeg eventuellt må kjøpe minnekortleser, hvilken rimelig CF-leser,som man får tak i i Norge, vil dere anbefale? Er avhengig av at ingen drivere er nødvendig i W2K. Noen som selger PQI her til lands?

Lenke til kommentar

Som sagt, du bruker ikke noe spesielt program for å overføre filer til kameraet. Hvis kameraet ditt fungerer som en "removable disk", kopierer du filer til og fra kameraet på akkurat samme måte som du kopierer filer til og fra en floppydisk. Hvis kamera bruker TWAIN må du kjøpe en kortleser.

- Judaz

Lenke til kommentar

Ville gjøre det så billig som mulig, så jeg hadde håpt på en billig kortleser som jeg kan bruke de CF-kortene jeg har fra før i.

Har sett på en IPQ fra et par engelske sider, denne har fått bra kritikk og koster bare rundt 150 kr. Problemet er vel gjerne bare det å finne denne i Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...