Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med UPC internett

Anbefalte innlegg

Min svoger har internett gjennom UPC, men har problemer. Han kjører TV-signal og internett-kabel gjennom en T-kobling, inn til kabelanlegget. Problemet er at internett fungerer meget ustabilt på denne måten. Hvis han ikke kobler til TV-signalet gjennom koblingen, fungerer internett feilfritt.

UPC er blitt kontaktet flere ganger, men det har ikke medført noen bedring på problemet. Modemet er byttet og i orden.

Det ser jo ut til at TV-signalene forstyrrer internett-tilgangen. Hva slags løsning kan man prøve for evt. å samkjøre signalene mellom TV og modem, inn til kabelanlegget?

På forhånd takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det var etter at fattern kjefta på UPC :p de ga oss først en INN forsterker, så en til, så en til og så enda en :p så gikk fattern amok og vi fikk en UT/INN. Men ring en tekniker og si at du skal ha en sånn, Så kan du kreve rabatt ettersom de ikke har gjort jobben sin med og sjkeke huset at det kan være for svakt utsignal :)

Mvh Sweet

Lenke til kommentar
Så kan du kreve rabatt ettersom de ikke har gjort jobben sin med og sjkeke huset at det kan være for svakt utsignal :)

5934399[/snapback]

Dette er ikke riktig fremgangsmåte - da vedkommende som har en juridisk bindende avtale med UPC, selv er ansvarlig for å besørge at eget nett er optimalisert for bruk av de tjenester som blir levert. Mer om dette finner du under kontraktsvilkår for Internett/chello linklink.

Ditt nett regnes imidlertid fra tomtegrense ved enebolig, og koblingsboks i gang ved leilighet.

Jeg holder imidlertid fortsatt en knapp på at T-splitt'et ditt kan være ødelagt, siden den ene tjenesten fungerer fint når splitt'en ikke benyttes.

Lenke til kommentar

Tv signalene forstyrrer ikke internett siden dette går på helt forksjellige frekvenser, hvordan kabel er det du bruker, jeg vet at det ikke fungerer med "vanlige" splittere og kabler som er ment for kabel tv.

jeg måtte kjøpe en sånn dyr kabel fra monster da fungere alt mye bedre=)

trur vanlige kabler ikke er gode nok til å takle internett.

Lenke til kommentar
Tv signalene forstyrrer ikke internett siden dette går på helt forksjellige frekvenser, hvordan kabel er det du bruker, jeg vet at det ikke fungerer med "vanlige" splittere og kabler som er ment for kabel tv.

trur vanlige kabler ikke er gode nok til å takle internett.

5938052[/snapback]

Tror du har rett i det. Skal sjekke i løpet av uken hva som trengs av kabel, splitter osv.

Lenke til kommentar

5938052[/snapback]

UPC selger trippelskjermet coaxkabel som skal være tilstrekkelig for bruk ved alle tjenester.

Men sjekk hva du har, dvd-jan. Regner med at dette løser seg :D

Lenke til kommentar

En annen artig sak er denne motstanden som sitter i endel av uttaksboksene. Min erfaring er at denne har stor betydning. Etter at jeg fikk flere uttak har jeg best signaler når jeg kun har denne i den siste boksen. Kan det være at du har slik motstand i begge boksene men kun skulle hatt det i den ene?

Men er det noen som vet noe om denne motstanden og hvor den helst bør være?

Hjemme hos pansjonistene er denne løs noe som fører til at jeg stadig prøver å flytte den rundt de 6 uttakene de har - det er stor forskjell etter hvor jeg plasserer denne. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

denne motstanden kalles endemotstand, og er der for at signalet skal holde seg mellom 60dbµV og 84 dbµV :) denne er på 75ohm og skal KUN sitte i den siste boksen :)

dersom det er et seriekoblet nett skal den i den siste i rekka, er det et stjernenett så skal den i den siste boksen på hver side :) ååå jeg elsker GK elektro

Lenke til kommentar
En annen artig sak er denne motstanden som sitter i endel av uttaksboksene. Min erfaring er at denne har stor betydning. Etter at jeg fikk flere uttak har jeg best signaler når jeg kun har denne i den siste boksen. Kan det være at du har slik motstand i begge boksene men kun skulle hatt det i den ene?

Men er det noen som vet noe om denne motstanden og hvor den helst bør være?

Hjemme hos pansjonistene er denne løs noe som fører til at jeg stadig prøver å flytte den rundt de 6 uttakene de har - det er stor forskjell etter hvor jeg plasserer denne. Tips mottas med takk.

5940650[/snapback]

Dersom de har seks uttak så bør de vel strengt tatt ha en husforsterker. Jo flere uttak man har, jo mer redusert blir signalleveransen.

Lenke til kommentar
denne motstanden kalles endemotstand, og er der for at signalet skal holde seg mellom 60dbµV og 84 dbµV :) denne er på 75ohm og skal KUN sitte i den siste boksen :)

dersom det er et seriekoblet nett skal den i den siste i rekka, er det et stjernenett så skal den i den siste boksen på hver side :)  ååå jeg elsker GK elektro

5940743[/snapback]

Så lenge du kan benytte deg av UPCs tilleggstjenester er kabelnettet inn til din bolig/ leilighet stjernenett (ikke serie). Hvordan dere har gjort det internt vet du jo best selv =)

Lenke til kommentar

ja inn til bolig fra upc er stjernenett. Men det hjelper jo ikek mye dersom du har serie nett i ditt eget hus og du ahr endemotstand i hver eneste kontakt? :p men men, en sånn motstand skal alltid kun sitte i den siste boksen, derav navnet endemotstand. :)

Mvh Sweet

Lenke til kommentar

Satte akkurat opp en ny boks her hjemme (slik at jeg nå har totalt 2 stk) den nye boksen ble satt opp uten motstand. Allikevel ble det drastisk dårligere bilde (på TV`n) enda det fortsatt kun er en tv og ett modem tilkoblet.

Gleder meg til tv-over-IP kommer ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...