Slurt-is Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei, Jeg har gått til anskeffelse av Sony Vegas 6 og har ett lite problem. Jeg har en film på ca. 30 min. De 10 første minuttene er filmet i vanlig DV mens de resterende 20 min er filmet med Widescreen DV. Så det jeg vil gjøre er å "dra" ut den vanlige til widescreen slik at jeg slipper de svarte kantene på sidene! Hvordan gjør jeg det? Har prøvd å rote litt i instillingene, men det vil ikke bli dradd ut... Takker for svar *Du trenger ikke å poste poster med f.eks. at folk blir feite eller at blidet blir unaturlig. Endret 16. april 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Du kan bruke Pan/crop til å endre storleiken på videoen trur eg. Den skal aukast til ca. 133% Merk at dette vil føre til litt dårlegare kvalitet. Edit: Har berre so vidt brukt ein demoversjon av Vegas, so akkurat korleis ein gjer det veit eg ikkje, men meiner Pan/Crop er verktøyet ein skal bruke. Endret 16. april 2006 av incanus Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Jeg fant ikke helt den crop instillingen, men det skal sies at selve filmen var spilt inn i Movie Maker. Det ble widescreen viss jeg spilte inn fra kameraet med Vegas. Det er bare det at jeg har spilt over den filmen for lenge siden. Så jeg legger alt film inn i Movie Maker og så spiller jeg den tilbake til film kameraet - så inn igjen til Vegas :!: Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Blir nesten litt flau når jeg spør om dette, men hvordan klipper man i filmen i Vegas? Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hehe, ble nesten litt flau av å lese spørsmålet. Hvis du har en slutt du ønsker å ta vekk, så er det bare til å gå i den enden du vil klippe vekk, og dra den til ønsket posisjon, så vil det du har dragd vekk, så klart ikke bli med i filmen. Om alt er en film, og du ønsker å ta vekk noe i midten, da blir det straks litt mer komplisert men forsatt lett. Du går til den scenen du ønsker å klippe vekk, så drar du filmen til det stedet du ønsker at den skal stoppe! Så må du ta copy/paste av den filmen, og så må du dra fra andre enden, slik at filmen starter fra det stedet du ønsker at den skal starte, og så er det bare til å dra begge filmene mot hverandre, og litt inni hverandre, for å få en grei overgang! Vet ikke om du forstod dette da, men håper det hjalp litt Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Det var da utrolig vanskelig forklaring Skal du ha vekk en bit i midten av et videoklipp, sett markøren i starten av der hvor du vil begynne å slette og trykk på S knappen på tastaturet (S står for split), sett så markøren der hvor du vil at videoen skal fortsette igjen og trykk på S der også. Nå skal det se ut som du har 3 klipp, det midterste skal være det klippet du vil ha bort. Endret 17. april 2006 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Hehe, ble nesten litt flau av å lese spørsmålet. Hvis du har en slutt du ønsker å ta vekk, så er det bare til å gå i den enden du vil klippe vekk, og dra den til ønsket posisjon, så vil det du har dragd vekk, så klart ikke bli med i filmen. Om alt er en film, og du ønsker å ta vekk noe i midten, da blir det straks litt mer komplisert men forsatt lett. Du går til den scenen du ønsker å klippe vekk, så drar du filmen til det stedet du ønsker at den skal stoppe! Så må du ta copy/paste av den filmen, og så må du dra fra andre enden, slik at filmen starter fra det stedet du ønsker at den skal starte, og så er det bare til å dra begge filmene mot hverandre, og litt inni hverandre, for å få en grei overgang! Vet ikke om du forstod dette da, men håper det hjalp litt 5934522[/snapback] Joda, jeg forsto godt. Det er slik jeg har pleid å gjøre, men nå fikk jeg det svaret jeg ønsket fra JoergenJonassen Funket utmerket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå