aremme Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hallo. Lurte på om noen kunne seie meg ka som kan vere årsaken til at batteriet tapes tomt for strøm? Har sifta dynamo, regulator men enda så tappa den eller vil ikkje lade når eg bruker kjørelys eller varmeapperat. Noen som har noen ide om ka det kan ha seg? Bilen er en 81 mod Volvo 240 TIC Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Batteriet kan være deffekt. Har du sjekket det? Ellers kan det være en overledning et sted. Lenke til kommentar
Astra16vT Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Dårlig jording? Har du prøvd å gjøre rene polene på batteriet? Lenke til kommentar
aremme Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Batteriet kan være deffekt. Har du sjekket det?Ellers kan det være en overledning et sted. 5931043[/snapback] Trudde eg og at det var batteriet, men det var det ikke, så no sitter eg med to batteri Lenke til kommentar
aremme Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Dårlig jording?Har du prøvd å gjøre rene polene på batteriet? 5931115[/snapback] Ja kansje det skifta nett den strøm kablen fra startaren og opp på batteriet, var heit gjenom eiret så får vell sjå på det og, tenkte å sjå over alt Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har du mista ladinga eller tappes batteriet når bilen ikke er i bruk? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det var vel under kjøring at batteriet ikke får lading hvis han bruker varmeapparat eller kjørelys vel? Lenke til kommentar
aremme Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Det var vel under kjøring at batteriet ikke får lading hvis han bruker varmeapparat eller kjørelys vel? 5932204[/snapback] Hehe stemmer det er under kjøring den ikkje vill lade så lenge eg har på lys, eller varmeaperat men ellers vil den lade vist eg ikkje bruker noen av dela, temelig rart Endret 16. april 2006 av aremme Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Du sier at du har bytta dynamo. Var dette en ny dynamo? Hvis ikke, sjekk børstene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Tror det er så enkelt som at du har slitte børster på dynamoen. Da lader den heller dårlig og du ender opp med tappet batteri etter kort tid med kjøring. Eventuelt så har du ikke kobla til magnetfeltet. Da lader det ikke i det hele tatt. Endret 16. april 2006 av perpyro Lenke til kommentar
aremme Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Du sier at du har bytta dynamo. Var dette en ny dynamo? Hvis ikke, sjekk børstene. 5932310[/snapback] har net skiftet regulatoren, og etter slik eg veit sitter børstane på den.... men kan no vere dynamoen som er begyndt å bli dårlig Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sitter børstene bå regulatoren så skal du se det. De stikker nemlig ut av reguulatoren og presser ned mot kobbersegmentene på ankeret bakerst på dynamoen. Er bare Bosh som har det slik. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Start i rett enden nå da. Måle lade spenningen. helst borti 14 volt skal det være. Så kan du koble ut alle lyspærer på hovedlysa. Om problemet er dær fortsatt, så er det en overledning/kortsluttning. er alt fint med lys på, uten pærer kan regulator/dynamo være defekt. Har en liten mistanke om at den ikke tåler belastning. Du kan og bruke et par startkabler og gi dynamoen/batteriet en ekstra gjording/pluss, i tilfellet dårlig kontakt. Endret 17. april 2006 av paradude Lenke til kommentar
aremme Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Start i rett enden nå da. Måle lade spenningen. helst borti 14 volt skal det være. Så kan du koble ut alle lyspærer på hovedlysa. Om problemet er dær fortsatt, så er det en overledning/kortsluttning. er alt fint med lys på, uten pærer kan regulator/dynamo være defekt. Har en liten mistanke om at den ikke tåler belastning. Du kan og bruke et par startkabler og gi dynamoen/batteriet en ekstra gjording/pluss, i tilfellet dårlig kontakt. 5934472[/snapback] stemmer det skal lade med 14,4 volt og den ligger og variera stort opp og ned men skal ta og sjekke det du skreiv om pærene å koble dei ut Lenke til kommentar
aremme Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Start i rett enden nå da. Måle lade spenningen. helst borti 14 volt skal det være. Så kan du koble ut alle lyspærer på hovedlysa. Om problemet er dær fortsatt, så er det en overledning/kortsluttning. er alt fint med lys på, uten pærer kan regulator/dynamo være defekt. Har en liten mistanke om at den ikke tåler belastning. Du kan og bruke et par startkabler og gi dynamoen/batteriet en ekstra gjording/pluss, i tilfellet dårlig kontakt. 5934472[/snapback] hehe da har eg sjekka det med å koble ut pærene og ingenting skjedde så er sikkert det at den er defekt då ja så får vell bestille ny Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 kremt. mistet du fremdeles ladingen? og kom ladingen tilbake når du skrudde av lysene? Lenke til kommentar
aremme Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 kremt. mistet du fremdeles ladingen? og kom ladingen tilbake når du skrudde av lysene? 5936285[/snapback] ja mista ladingen når eg skrur på lys men lada når eg skrur dei av Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 kremt. mistet du fremdeles ladingen? og kom ladingen tilbake når du skrudde av lysene? 5936285[/snapback] ja mista ladingen når eg skrur på lys men lada når eg skrur dei av 5936585[/snapback] med pærene utkoblet og? Lenke til kommentar
aremme Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 kremt. mistet du fremdeles ladingen? og kom ladingen tilbake når du skrudde av lysene? 5936285[/snapback] ja mista ladingen når eg skrur på lys men lada når eg skrur dei av 5936585[/snapback] med pærene utkoblet og? 5937085[/snapback] nei med pærene utkobla lada den Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Da har ikke dynamoen kapasitet som kan skyldes slitte børster og var det ikke kullbørster på den regulatoren du byttet så er det nok det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå