Gå til innhold

Hvilke "nyere" CPU'er støtter DDR?

Theo343

Anbefalte innlegg

S939 støtter DDR. Men er det noen av de nye "Merom", "Conroe", "Taylor" etc. som vil støtte DDR? Yonah støtter DDR? Hvilke andre?

Jeg skal ha en ny maskin, men vil bruke mitt 2GB DDR PC4000 kit videre og vil derfor skaffe meg oversikt over hvilke plattformer som er mulige alternativer og hva som vil gi meg mest for pengene.

Jeg ønsker dualcore.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg klar over. Men kan du da ramse opp hvilke nyere AMD CPU'er som støtter DDR, samt hvilke nyere Intel CPU'er som er/kommer på HK med NB som støtter DDR?

Tenker ikke på eldre CPU'er som "Winchester", "San Diego", "Venice", "Prescott" osv. Ta også gjerne med cpuer som "Dothan", "Yonah", "Merom", "Taylor" osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

1. Hvilke Pentium D er i klasse med eller bedre enn Opteron165 på pris/gen-ytelse?

2. Får man Dothan eller Yonah med Intel brikkesett som støtter DDR også? Ser på linken til effikan at "Intel 915P Express / Intel ICH6R" bla. da støtter DDR. Hvilke andre "nye" Intel chipsett gjør det og hvilke CPU'er åpner det for?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil du ha prosessor som 'støtter' DDR(1) nå, så gå for 939 og en dual core X2 eller Opteron.

PS: Eneste Intel chipset som støtter dual core er fra 945 og oppover :)

Edit; Det er også noen modifiserte hovedkort med 865 og slike gamle chipset som støtter dual core, men ville ikke gått for de .

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...