christmy Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg har en P3-650 stående som server, og er ute etter å fjerne mest mulig støy. Har fjernet det meste annet enn støy fra prosessorvifte... Et lite tips: heng HD opp med gummistrikk. Det fjerner mesteparten av støyen. CPU: Intel P3-650 Slot1 boxed (altså er kjøleribbe og vifte og CPU én enhet). Er det noen som vet om det lar seg gjøre å bytte til en mer stillegående vifte på en noenlunde grei måte? Har prøvd litt å fjerne kjøleribbe og vifte, men det er ikke enkelt... Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei der! Etter hva jeg ser kjører du pcen din som en server. Da er det lite varme prossesoren utvikler. Så hvorfor ikke bare kjøre den orginale vifta di på 7 volt? Det fjerner ufattelig mye støy fra vifta, siden den da går med lavere rpm. Den vil nok kjøle litt mindre, men jeg kan ikke tro det er merkbart siden den bare brukes som server. En guide til dette finner du her: http://www.tweakup.dk/howto/5-7-12volt/1.htm -Jan Ivar- Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Siden dette er en gammel P3 boxed så er det ganske vanskelig å bytte kjøling. Har faktisk aldi hørt om noen som har klart det uten å ødelegge den... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 KillerDT: Joa, ikke så veldig vanskelig å fjerne den. Det er et par tråder i forumet om dette, søk på "fjerning av boxed slot 1" eller noe. For å oppsummere: Du kjører en skrue i festene til vifta, så er det bare å ta den av (hvis ikkke jeg husker feil da) Microplex.no selger slot1 vifter som passer til alle hastighete. Den beste har lydnivå på imponerende 12dB!!! DET hører du ikke :smile: ellers ville jeg voltmodda vifta, det skal jeg ps: linken til tweakup funker ikke Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Har faktisk en slik prosessor selv (slot1, coppermine), og har fjernet vifta helt. Den har gått slik i over 2 år og fungerer helt fint idag. Jeg har en rimelig stor kjøleribbe, men det er alt. Ingen kabinettvifter. Faktisk har jeg kjørt den overklokket til 866mhz også uten kjøling. Da blir den ganske varm, men er helt stabil. Prøv å dra ut kontakten til vifta. [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-01 13:06 ] Lenke til kommentar
christmy Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Er det ikke fare for å svi av hele skiten hvis jeg bare trekker ut ledningen? Har du forresten *boxed* slot1, eller med avtagbar vifte og kjøleribbe? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har boxed ja. Coppermine utgaven av PIII utvikler veldig lite varme, så hvis du har en grei kjøleribbe burde det ikke være noe problem å koble fra vifta. Har overklokket min noe sinnsykt, og blir den for varm, så henger den seg bare. Det var riktignok på 975mhz. :smile: Jeg er litt usikker på om 650mhz versjonen bare kom i coppermine utgave, så sjekk om det er denne du har. På 650mhz kunne jeg sette volten lavere enn standard innstilling slik at den utviklet enda mindre varme. Prøv deg fram, og hold øye med temperaturmåleren i bios. Alt under 45 grader skal gå helt fint. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 eg og vil seie at du skal kaste ut den vifta som står på. har sjølv ein p3 500 (katmai) som er klokka til 560, er 100% stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå