Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei Har problemer etter å ha spilt Oblivion. Maskinen klikket sist jeg spilte, og når jeg startet opp igjen maskinen hadde den mye loddrette streker over skjermen. Går jeg inn i menyer osv. dukker det opp enda mer grafikkfeil. Forsøker jeg starte opp maskinen på nytt er det allerede mye firkanter og uklar tekst når minne telles opp osv før windows kommer opp. Tipper det er driverproblemer eller at grafikk-kortet har tatt kvelden, men får ikke forsøkt med nye drivere - da jeg ikke kommer inn i sikkermodus. Trykker f8 under oppstart, men maskinen går videre til windows xp uten å bry seg, hvorfor? Specs: ati 9800 ultra på hk abit nf7-s og 1024 mb minne fra geil. windows xp professional norsk. har f-secure antivirus. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har du sjekket at oblivion støtter 9800 kortene? :] Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Har du sjekket at oblivion støtter 9800 kortene? :] 5929654[/snapback] Ja, har sjekket det, støttes - og jeg har spilt spillet i flere uker. Det har hatt litt problemer med at det henger igjen når jeg avslutter spillet, men ellers fungerte det fint frem til denne hendelsen. Nå er det nærmest umulig å lese på skjermen der - mye loddrette og vannrette striper m.m. Jeg skriver fra en annen maskin her. Om noen tenker varme, får jeg det ikke helt til å stemme - da problemet er der også når maskinen er nystartet (fra helt kald). Noen som vet hvorfor jeg ikke kommer inn i sikkermodus med f8? Kan det ha noe med virusprogrammet å gjøre, eller at det er installert servicepack2? Etter jeg installerte servicepack 2 måtte jeg plutselig opprette meg selv som bruker. Kan det være problemet vedrørende sikkermodus? Hvordan eventuelt gå inn som administrator? Ble mye rare spørsmål, men henger litt sammen med hvordan komme videre i feilsøkingen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Dette er et typisk tegn på varmeproblemer på skjermkortet. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Dette er et typisk tegn på varmeproblemer på skjermkortet. 5929797[/snapback] Som sagt er det sånn også når maskinen er kald. Mener du at kortet allerede er varmeskadet og må byttes ut? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tror Oblivion har gitt kortet ditt en trøkk og det er et varmeproblem. Send det til butikken du kjøpte det hvis du har garanti eller prøv å sjekke kjøleren og fjerne støv. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Om disse feilene vedvarer etter maskinen har vært slått av en stund og slått på igjen så er grafikkortet mest sannsynlig gått gaiken. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Får du tatt en screenshot og lagt ut? Mest sannsynlig er det et varmeproblem. Skjermkort bruker ikke lang tid på å bli varme under 3D. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 HeiHar problemer etter å ha spilt Oblivion. Maskinen klikket sist jeg spilte, og når jeg startet opp igjen maskinen hadde den mye loddrette streker over skjermen. Går jeg inn i menyer osv. dukker det opp enda mer grafikkfeil. Forsøker jeg starte opp maskinen på nytt er det allerede mye firkanter og uklar tekst når minne telles opp osv før windows kommer opp. Tipper det er driverproblemer eller at grafikk-kortet har tatt kvelden, men får ikke forsøkt med nye drivere - da jeg ikke kommer inn i sikkermodus. Trykker f8 under oppstart, men maskinen går videre til windows xp uten å bry seg, hvorfor? Specs: ati 9800 ultra på hk abit nf7-s og 1024 mb minne fra geil. windows xp professional norsk. har f-secure antivirus. 5929634[/snapback] Hvis viften på kortet er av samme type som det på bildet så er dette en elendig vite fra ATI sin side. Hadde et sånt kort hvor viften brant opp. Selger sa at det hadde vært maaange problemer med de viftene Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Takk for alle svar her. Problem allerede før windows starter opp (uklar tekst og mange små firkanter på ca 5x5mm, og på helt kald maskin (dagen etter crasjen). Kortet er som nevnt et ultra-kort, og de har ikke vifte. Et fancy, stort ribbe og rør-opplegg istedet. Dette var toppkortet til ati da det var nytt . Flere innspill her? Og vet noen hvorfor jeg ikke kommer inn i sikkermodus med f8? Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Sjekk at vifta går godt rundt og at det ikke er for mye støv i vifta Angående sikkerhetsmodus. Dersom du har USB tastatur funker ikke tastene før driverene er lastet inn på vei inn i windows. Endret 16. april 2006 av Matsols Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Sjekk at vifta går godt rundt og at det ikke er for mye støv i vifta Angående sikkerhetsmodus. Dersom du har USB tastatur funker ikke tastene før driverene er lastet inn på vei inn i windows. 5933020[/snapback] Disse kortene har som sagt ikke vifte. Så for å komme inn i sikkermodus kan jeg ikke bruke USB tastatur? Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Får du tatt en screenshot og lagt ut? Mest sannsynlig er det et varmeproblem. Skjermkort bruker ikke lang tid på å bli varme under 3D. 5932682[/snapback] Får ikke tatt screenshot og lagt ut, da all grafikk blir helt uleselig så snart jeg begynner å bla i startmeny, hente opp internett osv. Når jeg kun har startet opp og kommet i winxp og ikke rørt noe, er det bare en del loddrette striper som skifter farge innimellom. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sjekk at vifta går godt rundt og at det ikke er for mye støv i vifta Angående sikkerhetsmodus. Dersom du har USB tastatur funker ikke tastene før driverene er lastet inn på vei inn i windows. 5933020[/snapback] Disse kortene har som sagt ikke vifte. Så for å komme inn i sikkermodus kan jeg ikke bruke USB tastatur? 5933175[/snapback] Mener at det kan bli en vanskelig affære ja. har hatt problemer med det før. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Takk, da får jeg prøve å låne meg et tastatur i morgen kveld. Når det gjelder grafikk-problemet , er det ingen sjanse for at dette er driverproblemer? Har en følelse av at jeg ikke fikk fjernet de gamle driverne skikkelig da jeg oppdaterte til de nyeste. Nettopp fordi jeg ikke kom inn i sikkermodus den gang heller. Kjedelig å måtte kjøpe nytt grafikk-kort til en agp-maskin som drar på årene, så håper på et halmstrå her... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Jeg hadde en maskin med msi hovedkort som var så gammelt at ingen av tastene fungerte før windows startet (usb tast..). Uansett tastatur med denne tilkoplingen burde fungere. Det kan kjøpes for under 200 kroner. Her er et til 79 kroner fra komplett, som er det billigste å få av tastatur med ps/2 tilkopling. Edit: leif Edit2: Takk, da får jeg prøve å låne meg et tastatur i morgen kveld. Når det gjelder grafikk-problemet , er det ingen sjanse for at dette er driverproblemer? Har en følelse av at jeg ikke fikk fjernet de gamle driverne skikkelig da jeg oppdaterte til de nyeste. Nettopp fordi jeg ikke kom inn i sikkermodus den gang heller. Kjedelig å måtte kjøpe nytt grafikk-kort til en agp-maskin som drar på årene, så håper på et halmstrå her... 5933259[/snapback] Det er ikke driverproblemer om problemet starter før windows Endret 16. april 2006 av Tor-Martin Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 det betyr alikevel ikke det motsatte Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sjekk at vifta går godt rundt og at det ikke er for mye støv i vifta Angående sikkerhetsmodus. Dersom du har USB tastatur funker ikke tastene før driverene er lastet inn på vei inn i windows. 5933020[/snapback] Man kan aktivere DOS støtte for USB Tastatur og MUS gjennom bios. Man trenger ikke drivere. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dette grafikkortet er mest sannsynlig røket. Har opplevd dette selv med et Ti 4200 kort. Fikk plutselig masse grafikkfeil på skjermen i både bios og i Windows. Leverandør sa at det var mest sannsynlig minnet som var brent opp. På den annen side har jeg et 6800GT AGP kort som kunne komme med slike feil. Det viste seg at man bare kunne 'rette' ut kortet så ble det i orden. Det var såpass langt at det ble litt buet. Men i ettertid fant jeg ut at det kunne være en sammenheng med at jeg hadde kjørt 1.6 Volt til kjerna. Men det hjalp iallefall å 'rette det ut'. Kan ikke huske at jeg fikk tilbake problemet etter å ha flashet tilbake til 1.4 Volt. Men jeg er nesten sikker på at for trådstarters kort er nok det førstnevnte tilfelle. Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sjekk at vifta går godt rundt og at det ikke er for mye støv i vifta Angående sikkerhetsmodus. Dersom du har USB tastatur funker ikke tastene før driverene er lastet inn på vei inn i windows. 5933020[/snapback] Man kan aktivere DOS støtte for USB Tastatur og MUS gjennom bios. Man trenger ikke drivere. 5936136[/snapback] ok, visste ikke det:] har problemer med å komme inn i bios med USB tastaturet da;\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå