Gå til innhold

Får ikke lagt inn php-koden

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage et kontaktskjema, og bruker Dreamweaver MX. Jeg har fått hjelp til å lage koden, men hvordan setter jeg denne koden inn i praksis? :dontgetit:

Under "PHP Objects" i Dreamweaver kommer det opp et nytt ark med kommandoer. Setter jeg inn en "Form Variabel" eller en "If"? Eller hva? Limer jeg bare rett inn i editoren, får jeg bare beskjed om at koden er forandret utenfor Dreamweaver etter jeg har testet det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er ganske blank i php, og jeg har ikke tenkt å bruke det til annet enn å få lagt ut et kontaktskjema på siden min. Derfor søker jeg hjelp her på forumet, hvor det er masse flinke folk som er behjelpelig med det meste, selv for en stakkar som ikke har en brennende interesse for programmering.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er ganske blank i php, og jeg har ikke tenkt å bruke det til annet enn å få lagt ut et kontaktskjema på siden min. Derfor søker jeg hjelp her på forumet, hvor det er masse flinke folk som er behjelpelig med det meste, selv for en stakkar som ikke har en brennende interesse for programmering.

5930315[/snapback]

Nuja. Veit ikke helt hvor du har det ifra. Sist jeg sjekket var vi tvers igjennom onde. Sier ikke du trenger å lære programmering, men det er noe som heter å lære sitt verktøy, og da syntes jeg ikke du skal forvente vi skal gjøre oppgavene dine :)

Lenke til kommentar
Du skriver at du ikke har noen interesse av å lære deg PHP.

Men vet du egentlig hva du går glipp av?

Det er veldig mye gøy man kan bruke php til.

5947109[/snapback]

Nå er ikke programmering (strengt tatt er ikke PHP mye programmering men ...) noe alle klarer å lære seg. Det er en komplett fremmed tankegang for de aller, aller fleste. Når man kommer til vesentlig tyngre språk som C, C++, Java osv. er det svært mange som gir opp rett og slett fordi de ikke klarer å komme seg inn i tankegangen og skjønner rett og slett ikke en drit av det som foregår. Har man ingen interesse for å lære seg å programmere kan man likegodt holde seg unna det. Interesse er et absolutt minstekrav for å programmere.

Lenke til kommentar
Du skriver at du ikke har noen interesse av å lære deg PHP.

Men vet du egentlig hva du går glipp av?

Det er veldig mye gøy man kan bruke php til.

5947109[/snapback]

Nå er ikke programmering (strengt tatt er ikke PHP mye programmering men ...) noe alle klarer å lære seg. Det er en komplett fremmed tankegang for de aller, aller fleste. Når man kommer til vesentlig tyngre språk som C, C++, Java osv. er det svært mange som gir opp rett og slett fordi de ikke klarer å komme seg inn i tankegangen og skjønner rett og slett ikke en drit av det som foregår. Har man ingen interesse for å lære seg å programmere kan man likegodt holde seg unna det. Interesse er et absolutt minstekrav for å programmere.

5947486[/snapback]

Ja, php er et elskbart scriptingspråk :love:

Jeg er enig med Ernie, men syntes enda vi kan se på PHP som et programmeringsspråk. Vil ikke si det er så ekstreme forskjeller mellom f.eks java og php (utenom det åpenbare :p) men tankegangen henger isammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...