rødøye Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) I anledning en tur til estland i sommer, tenkte jeg at jeg skulle investere i et skikklig kamera. Vurderer sterkt Canon Powershot S2 IS, men det kan knaksje bli noe dyrt? Har også sett litt på Nikon Coolpix P2. Jeg føler på en måte at prisen på Coolpix P2 er høyere en powershot S2 IS ut i fra hva kameraet leverer. Finnes det noe alternativ som heller mer mot powershot, men som har en lavere pris? Eller er det vel verd pengene å gå for S2 IS? Jeg har ikke planer om å skifte ut kameraet så raskt, og siden jeg er nybegynner, ønsker jeg da et kamera jeg kan ha glede av i lang tid. Jeg hadde tenkt meg et kamera til oppunder 2000, men nå lurer jeg på om det kanskje er smartere å bruke litt mer penger, for å få noe som kanskje gir meg mer glede igjen. Kravne jeg satte meg før jeg begynte å lete var rundt 5 megapixler, god zoom (optisk) og som sakt prisen på oppunder 2000. Selvfølgeg ønsker jeg noe som kan vare lenge, og som utfordrer en litt mer erfaren fotograf (samt at jeg må kunne bruke det som et redskap til å gjøre meg til en mer erfaren fotograf). Jeg ser i prisstatistikken av prisen har gjørt flere, korte hopp nedover. Nå er ikke jeg så godt inne i denne verden, så jeg lurer selvsagt på hva dette kommer av, og eventuelt om det er noe en kan vente seg fremover også? Jeg vil si jeg har ganske god tid på å bestemme meg, har ikke planer om å kjøpe før nærmere sommeren, men slår til på et godt tilbud. Edit: la til S3 IS i tittelen. Endret 18. april 2006 av rødøye Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ville iallefall ventet til Canon Powershot S3 IS kommer. Burde være ett bedre kamera og gjøre at S2 blir billigere. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Takker for svar, så litt på S3 nå. Hvis jeg får eg grei avtale med arbeidsgiver kan det jo hende jeg går for S3. *undersøke mer* Lenke til kommentar