Simen Rasmussen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har en ZyXEL 600 series - pristige om det betyr noe .. Hva er prisen på noe slikt ? Og hvor får man kjøpt det ? Fikk den jeg har av Tele2. Heh, et acces punkt, er den en router ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Et enkelt ADSL-modem, har liten verdi da slikt ligger og flyter overallt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Les på undersiden av ZyXEL boksen. Der står det hvilken ZyXEL det er. EKS:Prestige 660RU-T3 De selges i alle nettbutikker med data og internett. Lenke til kommentar
Simen Rasmussen Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 650R-13 For ADSL over ISDN Har dere noen alternativer ? Og kan det brukes flere routere samtidig ? Planen er å bruke to telefon uttak - siden vår Home Link adapter fra Jensen ikke fungerer tilstrekkelig! Lenke til kommentar
Locci Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Lite råd bare..Hold deg så langt unna Zyxel modem som mulig Er nesten bare plunder med dem, har hatt to st selv av typen 650r-t3 som droppet linja mi etter to timer med tyngere nedlastinger. Og eneste måten og koble seg på igjen da var og restarte modemet. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Zyxel må være noe av det værste nettverksutstyret som er laget, mye trøbbel med det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 ZyXEL P650R-31 ADSL Router er en enkel ADSL modem+router. Den har kun en utgang kan kobles til en switch eller trådløst aksesspunkt. Du kan koble til ett adsl modem til en telefonlinje. Jeg synes du skal skrive opp hva du egentlig ønsker som endelig løsning. Å legge ut informasjon i små drypp mens man må gjette seg til resten er ikke særlig givende. Skriver du opp hvilken leverandør du har og hastighet du bruker (og evt ønsker senere) så vil det hjelpe. Videre om du har flere PCer, om det skal være trådløst, homeplug eller kablet. I utgangspunktet vil jeg anbefale et trådløst ADSL2+ router-modem med 4 bredbåndsutganger som bør være fleksibelt nok for alt du behøver. Lenke til kommentar
Simen Rasmussen Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Ok, har ikke særleg erfaring med det her, beklager. Men har no 712/128 som i løpet av maks 20 dagar blir til 3000/360 - ifrå Tele2. Har no eit modem, som er kopla direkte til ei datamaskin via ein switch og via den switchen er også eit Home Link system frå Jensen kopla inn. Problemet er at Home Link systemet ikkje vil fungere nokre stadar i huset - utan at eg veit grunnen. Og ADSL modemet mitt MÅ bli der. Det eg då lurar på er om eg på dei roma, som også har ISDN uttak, om eg på dei einskilde roma kan setje opp nye routerar i tilleg til den eksisterande routeren? Eg vil då få to routerar, og eit Home Link system, vil det skape problem ? Eg vil få til det sidan dei maskinene som då blir tilkopla routerar er stasjonare og Home Link systemet meint for bærbare einingar. Det blir ikkje aktuelt med noko trådlaust. Endret 16. april 2006 av Simen Rasmussen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Du kan bare ha et modem på telefonlinja di nå. Skal du har 2 så må du bestille en ADSL linje til. Så det må bli tråløst eller strekke nettverks kabel fra switchen. Telefon kablene kan ikke brukes til annet enn telefon.. Lenke til kommentar
Simen Rasmussen Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Ok, så kabelen må strekkjast ? Kva er det som gjer eit nytt modem på eit anna uttak umogleg ? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sikkert mange som har sånne liggende brukt. Har selv et liggende som jeg byttet ut fordi det var så kranglete. Anbefaler deg å gå for et annet ADSL modem enn det der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Du kan kun ha tele2-modemet koblet til telefonlinjen. På telefonlinjen går ADSL signalet og telefonsignalet fra sentralen. Disse deler du opp med en splitter slik at du kan bruke begge på en gang. Det er ikke vanlig å bruke telefonlinjen til overføring av nettverk i hus. Litt usikker på om homeplug ikke fungerer pga at det er installert filter i sikringsboks eller om det kan ha noe med støy å gjøre. Trodde homeplug ville fungere greit såfremt du var i samme leilighet? Hvis det ikke er for komplisert, så kan det lønne seg å legge nettverk med cat5 eller cat6 kabel. Dette gir stabilt 100Mbit overføringskapasitet mellom maskinene og mot internett. Vet ikke om du må ha router mot tele2, men tror det. Antar at du kun får en ipadresse og da må du ha en router etter modemet. Hvis du vil ha minst mulig kabler og bokser, så finnes det komplette routere med modem og flere utganger. Disse vil da erstatte switch og modem du bruker pr dato. Prisen for en slik boks ligger trolig fra 500kr og oppover. Lenke til kommentar
Simen Rasmussen Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Ok, har du eit døme på router med modem og fleire utgongar? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Her er en som er bra: https://prisguiden.no/product.php?product_id=38359 EDIT: Trådløsfunksjonen kan disables hvis du ikke ønsker den. Denne kan også bruke flere typer firmware som kan være nyttig. Endret 17. april 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå