Gå til innhold

A7V8X og PC3200?

azidG

Anbefalte innlegg

Jeg ser i spesifikasjonene til Asus A7V8X at det kun støtter en PC3200 minnebrikke. Det jeg lurte på var om det da var mulig å installere to PC3200 minnebrikker, men kjøre disse på 333MHz via BIOS. Vil dette oppfattes som to 2700 brikker?

Og en annen ting; Hva vil skje om jeg forsøker å kjøre minnet på CL2 hvis det egentlig kun støtter CL2.5? Kan jeg ødelegge noe? Jeg har en Apacer PC3200 brikke oppgitt til CL2.5, men hvis jeg kjører denne på 333MHz kan jeg kanskje klare CL2!?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-30 11:18, skrev azidG:

Jeg ser i spesifikasjonene til Asus A7V8X at det kun støtter en PC3200 minnebrikke. Det jeg lurte på var om det da var mulig å installere to PC3200 minnebrikker, men kjøre disse på 333MHz via BIOS. Vil dette oppfattes som to 2700 brikker?

Har ikke prøvd dette (får gjort det i morgen), men siden PC3200 RAM er bakoverkompatibelt, skulle dette gå fint. Hvis det ikke funker kan du prøve å kun sette inn en, gå inn i BIOS Setup, skifte til 333mhz, og så putte inn den andre brikken.

Quote:

Og en annen ting; Hva vil skje om jeg forsøker å kjøre minnet på CL2 hvis det egentlig kun støtter CL2.5? Kan jeg ødelegge noe? Jeg har en Apacer PC3200 brikke oppgitt til CL2.5, men hvis jeg kjører denne på 333MHz kan jeg kanskje klare CL2!?

Takker for alle svar!

Hakke peiling :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...