Gaston Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei, Jeg har eller rettere sagt er på vei til å selge min bærbare datamaskin (skal sendes etter påska). I den anledning så trenger jeg sårt hjelp ved kjøp av ny data. Jeg tror ikke jege gidder å gå tilbake til bærbar siden man får veldig mye mer for pengene for en stasjonær. Mine betingelser er dette: - Kraftig gaming PC - Billig flatskjerm, men dog bra - En del lagringsplass - Prisen må være på kr 9000,- Mus og tastaur kjøper jeg siden. Håper noen kan hjelpe meg og takker på forhånd for alle svar . Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har du ikke noen ting fra før? Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Her er hvertfal mitt forslag! Oppsett Litt vannskelig å sette opp en hardcore gamer til 9000 inkl. skjerm men du kan kjøre det meste på fult unntatt Oblivion og BF2 vil jeg tro! GLHF. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har ingenting fra før nei..greit..jeg setter prisen opp til maks kr 10000,- (helst under). Jeg har tastaur og mus. Den skal kunne kjøre ALLE spill, det er poenget egentlig... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei. for det første så burde du legge ut litt mer info/krav her.. skal du bygge pc en selv? er det viktig med lite støy? osv... men, over til saken. dersom du kan strekke deg til 10.500kr og bygger pc en selv så får du DENNE pcen. den vil kune takle ALLE spill PÅ nærmest full grafikk! Skjermen som jeg har lagt med er en 17 tommers skjerm med 4ms, altså du vil ikke få problemer med spill etterslep+ den har også flott å se på men hvis det blir litt for dyrt, kan du velge 1024mb ram i stede,og spare ca 500kr på det men ville gått for 2gb.. Du kan også velge et biligere skjermkort, eks: 7600gt, x 1800gto eller 6800gs. er dog litt usikker på vilken av de korta som yter best.. Endret 16. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Den var kanskje litt dyr, men ja jeg kan godt bygge den selv. Det er ikke problemet. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Den var kanskje litt dyr, men ja jeg kan godt bygge den selv. Det er ikke problemet. 5931738[/snapback] Ja den kom på litt over budjsettet! Bytta ut skjermkortet ti et 7600gt.. og da havna prisen på 9600kr LINK Det du kan gjøre for å få den enda lavere er å velge 1gb med ram i stede for 2gb. og få prisen ned med 400-500kr.. men syns du da heller burde betale de kr ene ekstra og få dobbelt med ram Men ram kan du jo bare "kjøpe mere av" senere. så her må du nok ta en avgjørelse gitt. Men et spørsmål til. Har du høytalere fra før?(eller headsett)? Endret 16. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Høytalere og headsett har jeg (hvorfor det?). Jeg er enig i at jeg kan heller vente med ram'en. 1gig i første omgang iallefall, men det byttet du gjorde med skjermkortet vil det påvrike spillinga? Var det mye dårligere..? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Høytalere og headsett har jeg (hvorfor det?). Jeg er enig i at jeg kan heller vente med ram'en. 1gig i første omgang iallefall, men det byttet du gjorde med skjermkortet vil det påvrike spillinga? Var det mye dårligere..? 5934078[/snapback] Ja, du kan vente med rammen.. 1gb holder det. men i feks BF2 og andre nyere spill så er det en stor fordel å ha 2gb med ram.. men 1gb holder fint det og Skjermkortet er etter det jeg har hørt et veldig bra kort til den prisen. og du vil kunne kjøre alle spill uten problemer Men dersom du hadde gått for 7900gt kortet, får du et noe kraftigere kort, og du kan velge litt høyere oppløsninger(og aa og af) osv i de nyeste spillene enn med det 7600gt kortet.. kommer her helt ann på hvor mye penger du vil bruke! 7600gt skulle holde det, men det er jo ikke SÅÅÅ mye mer du må gi for et 7900gt.. og da får du et skikkelig rått gamer kort! Evt så kan du jo velge det 7900gt kortet og 1gb med ram.. prisen kommer vel da på ca 10.000..noe som kanskje fortsatt er litt dyrt.. Du får se ann hva lommeboken sier til dette Mvh Mr.Nauz Endret 17. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Skal du klokke? (prosessoren) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Skal du klokke? (prosessoren) 5935745[/snapback] Det burde jeg har spurt om.. Amd 3700+ er veldig overklokkings venlig den, men dersom han virkelig skal klokke så lønner det seg vel å gå for en amd Opteron cpu+ en god kjøler Og såklart en god kjølepasta(EKS ARTIC SILVER 5).. kanskje en annen strømforsyning og.. Endret 17. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Eventuelt går det an å kikke litt på bruktmarkedet, hender det dukker opp gode klokkere til en rimelig penge der;) Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Klokking høres som en god idee, men da må jeg selfølgelig finne som sagt den mest "klokkevennlige". I så fall hvilken er det? Er det noen deler man kan likså godt få kjøpt brukt, men de funker fint? Da tenker jeg på, kabinett og kanskje harddisk...? Er det noe lurt? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Klokking høres som en god idee, men da må jeg selfølgelig finne som sagt den mest "klokkevennlige". I så fall hvilken er det? Er det noen deler man kan likså godt få kjøpt brukt, men de funker fint? Da tenker jeg på, kabinett og kanskje harddisk...? Er det noe lurt? 5936493[/snapback] Kabinett: Dersom du skal overklokke, er det greit med et kabinett med gode kjøleegenskaper, god lufgjennomstrømning og mange vifteplasser(+ vifter). Dog koster dette litt mer, og dersom du skal spare litt penger, kan dette da kjøpes brukt. Men da må du jo kanskje betale enda en porto(for kabinette), med mindre du kan hente det selv, så spørs om det lønner seg. harddisk: Hardisken(ene) ville jeg kjøpt nye. En harddisk kan jo fort "dø" helt pluttselig, og da kan det være tuvlete med garanti osv hvis den er brukt? eller hva? Cpuer: Amd athlon 64 3700+ som jeg satte opp i handlelisten er veldig klokkbar Men skal du satse på å virkelig overklokke så er vel Opteron cpuene best. Da kan du feks kjøpe en Opteron 144. Du burde også kjøpe med en god cpu kjøler.. er litt usikker på de forskjellige cpu kjølerne. men vet Zalman har mange gode! Mvh. Mr nauz Lenke til kommentar
andesam Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 du må satse på en mellomklasse pc. Du kan da drive alle spill, dog ikke med full grafikk. Når det gjelder skjermkort vil jeg annbefale å handle et av de "gamle" (2-3-4 måneder) toppkortene fra ATI eller Nvidia. Ikke kjøp deler med unødvendig juggel som du ikke har bruk for, koster bare ekstra og byr på masse problemer. Orker ikke å sette opp forslag nå, for se i morra. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=565830` har et oppsett her. uten skjerm kun kassen. uten hd. og dvd Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Dette http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=50999 kan jo være en mulighet;) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Dette http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=50999 kan jo være en mulighet;) 5950152[/snapback] Koster jo kun et par kroner for en ny en... Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Sorry.... litt j...lig dårlig research der, men det går fortsatt an å prute;) får han et laken for den der går jeg og legger meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå