Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyere vrakpant i 2007?


Jtand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler veldig på at staten kommer til og gjøre dette nå som de er oppe i prosessen med og overføre ansvaret med vrakpant til bilbransjen sin egen returordning, og selvsagt kommer staten til og beholde alle pengene de har tatt inn på vrakpant slik at denne nye organisasjonen starter på 0,- i kassen :(

Lenke til kommentar

Senk avgiftene på bil generelt, øk vrakpanten (ihvertfall for en begrenset periode), alle vinner!

 

Jeg kan ta et eksempel:

Leste litt om Subaru Outback her. Bilen koster 307.000, og + statens avgifter er den klar ut til kunde for 685.000. Det morsomme er at det er mer i avgifter enn hva bilen faktisk koster. (!!)

 

Blir så provosert når jeg ser reklamer for at "vi må kjøpe sikrere biler". Ja, helt klart, den er jeg VELDIG med på. Men det er da litt paradoksalt at Norge er et av verdens dyreste land å ha bil i.

Lenke til kommentar

Synes nå dette virker litt negativt. Mindre billig-biler for de med dårlig råd, og mange gamle pene biler vil ligge tynt an. Så nettop en meget pen og lite brukt kadett 73 mod til 5000. Hva om denne hadde vært vraket isteden?

 

Enig at det er mange vrak på veien, men det er også mange perler. Vi har allerede noe som sikrer bilene på veien, det heter EU-godkjenning.

 

(men om lovforslaget blir gjennomført, hadde det kanskje vært lurt å investert i alle 1500 kr bilene en finner til salgs :p )

Lenke til kommentar
Ser for meg folk går mann av huse for og skaffe seg gamle biler :!:

5950367[/snapback]

 

Skjedde jo i '96 og det når det var 6000 kroner i vrakpant. Kunne håve inn ganske mange fine eldre biler hvis en stod klar ved porten til et opphuggeri.

Flere merkeklubber ble dannet i etterstrømningene av den økte vrakpanten i '96. Eksempler er PMC-registret (Datsun og PMC) og MIG-registret (For russiske biler.)

1996 slukte mange 70-tallsbiler, det er synd, for det er jo disse som blir veteranbiler og samlerobjekter nå.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser at dette er en gammel tråd, men skitt la gå.

Hvordan er det med vraking av bilder i dag?

Er det blitt noe høyere vrakpant, eller er det slutt på å levere inn biler på gammel måte?

 

Har en 93 Galant som jeg skal kvitte meg med.

 

Edit:

Fant ut av det. Må bare bruke google, og ikke kvasir :p

Panten er jo 1500,-, men jeg vil og få igjen halve årsavgiften. Så da er det ikke så alt for gale.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...