Jtand Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hørt rykter om høyere vrakpant i 2007, det var visst 5000 kr man kunne få! Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Har nemlig en Galant 1986-modell som skal vrakes. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Kan bekrefte at det er et forslag for det: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160591 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har nemlig en Galant 1986-modell som skal vrakes. 5929288[/snapback] Du kan sikkert få solgt den som delebil til en eller annen skrue på det forumet som jeg har linket til i signaturen min. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Æsj! Håper ikke forslaget går igjennom. Kan bli dyrt å skaffe seg delebil da... Tanken er jo god om du har pengene til å kjøpe nyere bil, men desverre tror jeg det vil bli omtrendt likt, med untak av dyrere delebiler. Endret 16. april 2006 av Pallesen Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 ...Er vel først og fremst for å bli kvitt de livsfarlige skrothaugene som ruller rundt på norske veier. Bra tiltak spør du meg. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Bra tiltak spør du meg. 5932372[/snapback] Både og. Dette vil jo også gå ut over billigbilene som han ovenfor påpeker. Alle som er ute etter en A til B bil i 10 000 kroners klassen må jo plutselig betale 1/3 mer for bilen da enn hva de må nå. Og da vil 10 000-kroners bilene bli enda dårligere. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Tviler veldig på at staten kommer til og gjøre dette nå som de er oppe i prosessen med og overføre ansvaret med vrakpant til bilbransjen sin egen returordning, og selvsagt kommer staten til og beholde alle pengene de har tatt inn på vrakpant slik at denne nye organisasjonen starter på 0,- i kassen Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Senk avgiftene på bil generelt, øk vrakpanten (ihvertfall for en begrenset periode), alle vinner! Jeg kan ta et eksempel: Leste litt om Subaru Outback her. Bilen koster 307.000, og + statens avgifter er den klar ut til kunde for 685.000. Det morsomme er at det er mer i avgifter enn hva bilen faktisk koster. (!!) Blir så provosert når jeg ser reklamer for at "vi må kjøpe sikrere biler". Ja, helt klart, den er jeg VELDIG med på. Men det er da litt paradoksalt at Norge er et av verdens dyreste land å ha bil i. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Synes nå dette virker litt negativt. Mindre billig-biler for de med dårlig råd, og mange gamle pene biler vil ligge tynt an. Så nettop en meget pen og lite brukt kadett 73 mod til 5000. Hva om denne hadde vært vraket isteden? Enig at det er mange vrak på veien, men det er også mange perler. Vi har allerede noe som sikrer bilene på veien, det heter EU-godkjenning. (men om lovforslaget blir gjennomført, hadde det kanskje vært lurt å investert i alle 1500 kr bilene en finner til salgs ) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Syns det blir litt kjipt med så høy vrakpant, for da vil vel folk vrake istede for å selge.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ser for meg folk går mann av huse for og skaffe seg gamle biler :!: Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ser for meg folk går mann av huse for og skaffe seg gamle biler :!: 5950367[/snapback] Skjedde jo i '96 og det når det var 6000 kroner i vrakpant. Kunne håve inn ganske mange fine eldre biler hvis en stod klar ved porten til et opphuggeri. Flere merkeklubber ble dannet i etterstrømningene av den økte vrakpanten i '96. Eksempler er PMC-registret (Datsun og PMC) og MIG-registret (For russiske biler.) 1996 slukte mange 70-tallsbiler, det er synd, for det er jo disse som blir veteranbiler og samlerobjekter nå. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Ser at dette er en gammel tråd, men skitt la gå. Hvordan er det med vraking av bilder i dag? Er det blitt noe høyere vrakpant, eller er det slutt på å levere inn biler på gammel måte? Har en 93 Galant som jeg skal kvitte meg med. Edit: Fant ut av det. Må bare bruke google, og ikke kvasir Panten er jo 1500,-, men jeg vil og få igjen halve årsavgiften. Så da er det ikke så alt for gale. Endret 4. mai 2007 av LeGranDuc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå