Gå til innhold

Problemer med SLIen min?

Anbefalte innlegg

Var en stund siden jeg hadde kjørt noen tester i 3DMark, siden sist har jeg klokket noe om på CPUen (250x10 nå med 3-4-4-8 på RAM) i stedet for 242x10.5 (2.54GHz). Fikk faktisk ørlite bedre CPU-score nå enn før.

Uansett, jeg fikk bare 6158 poeng da jeg kjørte testen. Syntes dette virket noe rart, så jeg sjekket med de tidligere prosjektene mine i 3DMark06.

Gammelt:

Main Test Results

3DMark Score 8008 3DMarks

SM 2.0 Score 3705 Marks

SM 3.0 Score 3564 Marks

CPU Score 1915 Marks

Nytt:

Main Test Results

3DMark Score 6158 3DMarks

SM 2.0 Score 3341 Marks

SM 3.0 Score 1840 Marks

CPU Score 1926 Marks

Det skal sies at skjermkortet på siste test var klokket til 470/1300 i stedet for 496/1370, så noe utslag skulle det jo bli, men ikke SÅ mye.

SM 2.0-testen lå 9,82% under - hvilket kanskje er normalt når 2 kort er klokket 26MHz lavere på core og 70MHz lavere på minnet.

SM 3.0-testen derimot, lå hele 48,37% under forrige test. Det virker rett og slett som om SLI ikke ble benyttet under denne testen.

Sjekket også temperaturene på skjermkortene, kort 1, med AC-kjøler lå på 70 grader rett etter at 3DMark var ferdigkjørt. Regnet med at kort 2 uten AC-kjøler lå på rundt 75 grader (som det har brukt å gjøre tidligere), men nei, det lå på kun 60 grader. Bekrefter teorien min at det ikke har vært brukt i de siste testene.

bruker 84.43-driverne, samt at jeg har satt innstilling Render Frames Ahead til 1 i stedet for 3 (pga Oblivion). Ellers er det samme drivere og innstillinger som blir brukt.

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

edit:

satte render frames ahead tilbake til 3 (standard) og satte på show loadbalancing.

Under de to siste scenene (for SM3.0, luftskipet og isødet), viste denne ingenting, altså er SLI deaktivert under disse testene.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...