vinduspusser Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei! jeg har hatt litt problemer med interntt explorern i det siste. noen ganger kommer det ett vindu opp når jeg sitter på internett. der står det at det oppstod ett problem og at en DLL fil kjørte da det hendte(husker ikke hvilken) og når jeg klikker ut d vinduet, kommer det "explorer hadde ett problem og å lukkes". Hva er det og hva kan jeg gjøre med det? har nå deaktivert .dll fila og har ikke skjedd etter det, men har litt lyst å vite hva det er. takk! Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 DLL står for Dynamic Link Library, mener å huske at det er en ekstern kode som kan kjøres av ulike programmer(er ikke helt sikker) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 DLL står for Dynamic Link Library, mener å huske at det er en ekstern kode som kan kjøres av ulike programmer(er ikke helt sikker) 5929108[/snapback] DLL = Dynamic Link Library. Dette er programkode som kan og blir brukt av flere programmer. Ofte er disse bibliotekene utviklet ev egne softwarehus som ikke produserer komplette programmer. DLLene kan inngå i en rekke programprodukter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ei DLL-fil er bare en variant av ei EXE-fil, altså ei fil i PE-formatet. De inneholder som regel kode og data som bilder, lyder osv. Formålet med ei DLL-fil er at flere program skal kunne få tilgang til kode og data, uten at dette blir lagt inn i hvert program. Ofte er disse bibliotekene utviklet ev egne softwarehus som ikke produserer komplette programmer.5929197[/snapback] Nei det er bare tull. M$ står for en stor del av slike filer. God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Dette har med objekt orientert programmering og gjøre, i stede for å skrive samme kode om igjen flere steder programmet. Så har vi koden et sted nemmelig i .dll filen så kan flere forskjellige funksjoner benytte seg av samme kode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå