Gå til innhold

Ny GaMING pc! ikke gammelt nytt!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp, skal kjøpe med ny gaming pc, men er litt forvirret. Har brukt dette forumet mye de siste dagene, men jeg blir ikke klokere.

Jeg vet ikke hva jeg skal velge, eller hvor jeg skal handle. Bruker prisguiden og har laget ett foreløbig oppsett: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=27123

Få innspill og begrunn de, vurder videre om noen gidder. :roll:

Endret av jayimie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har vel 20k som en øvre max grense. Kan gjerne være 15k eller rundt der. Dette kommer helt ann på.

forøvrig så har jeg krysset av for tilgjengelig for alle på handle vognen

Produkt Antall Pris/stk. Rimeligste forhandler Linjesum

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2359,- shg.no 2359,- Slett

Asus A8N32-SLI Deluxe 1545,- shg.no 1545,- Slett

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic 869,- shg.no 869,- Slett

Logitech G15 502,- shg.no 502,- Slett

Logitech Z-5500 5.1 2306,- shg.no 2306,- Slett

Microsoft Windows XP Norsk Professional Oppgradering 795,- Mamoz 795,- Slett

Nec ND-3550 299,- MPX 299,- Slett

Razer Copperhead 480,- Databutikken.com 480,- Slett

Samsung SyncMaster 204B 4307,- shg.no 4307,- Slett

Thermaltake Soprano Sølv 638,- Amentio 638,- Slett

Thermaltake Venus 12 169,- Komplett.no 169,- Slett

Western Digital Caviar SE16 250 GB 727,- shg.no 727,- Slett

XFX GeForce 7900 GT 256 MB 2726,- shg.no 2726,- Slett

Rimeligste totalsum 17722,-

Endret av jayimie
Lenke til kommentar
må du ha sli?

skjerm til 4300?

psu 400 watt hvis ikke sli 600 watt hvis sli

du har vel tenkt å kjøpe 7 høyttaler sett til xi-fi?

'

kan vel handle alt på shg. kjøp altec lansing høytalere evt

5930036[/snapback]

Han har da ikke ett SLI oppsett. Han har kun ett skjermkort. Men Hovedkortet har mulighet. Ikke noe galt med det.

Mangler nok RAM ser det ut til. Så heller ingen PSU. Men en kvalitets PSU med 400W burte holde. Men burte nok helst ha 500W for fremtiden. Faktisk samme oppsett selv, X-FI Xtreme Music og Z-5500. Funker glimrende sammen. (Det må brukes litt tid til å stille de inn)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Har satt opp ett lite forslag HER.

Tatt utgangspunkt i ditt eget, og endret noen små ting.

-Byttet til dobbeltkjerne prossessor, noe nyere spill vil dra nytte av. Kan byttes til enkelt kjerne for å spare litt. Anbefaler da 3700+ som er ca 1000,- billigere

-La inn 2 GB minne, noe også nye spill trenger (kan spare inn ca 500,- ved å velge kun 1 GB)

-Tok en litt billigere skjerm. Tror ikke forskjellene er så store. Men er ikke ekspert her.

-Den Windowsen du la inn kan ikke brukes på ett nytt system, den legger seg kun inn hvis den finner ett gammelt operativ system på disken. La derfor til OEM versjonen av XP Pro. Home er litt billigere

-Tastaturet - Trenger du virkelig alle de knappene og alt det ekstra?

-Byttet også CPU kjøler, til en som er stillere og bedre. Men kan også byttes hvis du vil spare inn noen kroner. Den ser også mye kulere ut, samt at den matcher de andre viftene i kabinettet.

-Du kan også velge å ta Logitech sine X-530 høytallere som koster 2000,- mindre. Men du taper nok noe lyd. Husk at Z-5500 krever mye plass, spesielt subben som må stå minimum 1 meter unna all annen elektronikk. Men anfefaler virkelig at du beholder Z-5500 settet. Skal man ha det moro så skal man ha det moro :D

Hvis du lurer på noe så bare spør.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

SLI kortene koster ikke så veldig mye mer enn andre kort om dagen. Det kortet jeg nevnte koster ca 600,- mindre enn det han selv valgte. Forskjellen skal ikke være all verden.

PSUer som er klare for SLI trengs ikke. Dagens nyeste PSUer har som regel 1 PCI-Express kontakt. Og det følger også med skjermkortene. Så han kan bare bruke den når det trengs (gjør det selv).

Høytallere må han vel ha, ellers får han ikke noe lyd. Men lydkort kan han sikkert vente med. Men har han råd så kjøp ett dedikert, da det interne gjerne gir uønsket støy.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
må du ha sli?

skjerm til 4300?

psu 400 watt hvis ikke sli 600 watt hvis sli

du har vel tenkt å kjøpe 7 høyttaler sett til xi-fi?

'

kan vel handle alt på shg. kjøp altec lansing høytalere evt

5930036[/snapback]

600W er da på ingen måte en nedre grense for SLi oppsett. 400W er teknisk sett nok, men over 450W er anbefalt.

Lenke til kommentar

-Den Windowsen du la inn kan ikke brukes på ett nytt system, den legger seg kun inn hvis den finner ett gammelt operativ system på disken.

5931348[/snapback]

Det er ikke helt riktigt.

Selvfølgelig kan du bruke den på et nytt system, det du trenger er en lisens på feks. 98,me eller XPhome versjon på cd.

Ved installering på nyformatert harddisk, blir du under installeringen bedt om å sette i windows98-cd eller nyere for å skjekke om du har gyldig lisens.

Det trenger ikke være et gammelt operasystem på disken fra før.

Lenke til kommentar

-Den Windowsen du la inn kan ikke brukes på ett nytt system, den legger seg kun inn hvis den finner ett gammelt operativ system på disken.

5931348[/snapback]

Det er ikke helt riktigt.

Selvfølgelig kan du bruke den på et nytt system, det du trenger er en lisens på feks. 98,me eller XPhome versjon på cd.

Ved installering på nyformatert harddisk, blir du under installeringen bedt om å sette i windows98-cd eller nyere for å skjekke om du har gyldig lisens.

Det trenger ikke være et gammelt operasystem på disken fra før.

5933603[/snapback]

Det er kanskje riktig det når du sier det ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...