Gå til innhold

Nytt skjermkort til litt over en tusen lapp

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ett nytt AGP skjermkort til 1000 kr pluss. max 1500kr.

Har sett litt på Radeon X1600PRO og GeForce 6600GT.

Synes ATI lanserer så mange forsjellige kort nå at jeg ikke greier å henge med i utviklingen deres :cry:

Men spørsmålet er enkelt hvilket av disse kortene burde jeg kjøpe. Kom gjerne med andre forslag på kort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha meg ett nytt AGP skjermkort til 1000 kr pluss. max 1500kr.

Har sett litt på Radeon X1600PRO og GeForce 6600GT.

Synes ATI lanserer så mange forsjellige kort nå at jeg ikke greier å henge med i utviklingen deres :cry:

Men spørsmålet er enkelt hvilket av disse kortene burde jeg kjøpe. Kom gjerne med andre forslag på kort!

5928884[/snapback]

Dette er å anbefale: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088

Med litt flaks så får du åpnet noen ekstra pipes. I utgangspunktet har det ytelse ganske likt med 6600GT. Får du åpnet alle pipes og klokket det skikkelig så har du ytelse omtrent på nivå med 6800GT.

Lenke til kommentar

Man åpner pipelines med Rivatuner.

Det er en bra sjans for at minst en quad er i orden. Dessuten, man betaler mindre for dette demobrukte kortet enn for f.eks et 6600gt. Og i utgangspunktet er ytelsen svært lik. Faktisk så har 6800LE bedre ytelse på høye oppløsninger og Antialiasing pga. 256bit minnebuss. Og klokker man det bare litt så yter det bedre all over.

Etter min mening er det dumt å velge 6600GT fremfor 6800LE dersom man skal ha seg AGP kort.

Det optimale med 6800LE:

Åpnet pipelines og vertex units fra 8/4 til 16/6

Bruke Nibitor til å øke spenninga på bios fra 1.1volt til 1.4 eller 1.5

montere på en NV Silencer

Stor sjans for å greie 420MHz+/900MHz+ på Kjerne/Minne

Dersom man får til alle disse tingene så har man 5000+ poeng i 3DMark05. Som er nesten det dobbelte av et standard 6800LE. Og selv om man ikke får åpnet pipelines i det hele tatt så er det ikke så vanskelig å greie 4000 poeng i 3DMark05 med bare ren klokking.

For 971 Kroner så kan man ikke gå feil med et slikt kort. Men jeg mener det er like greit å bestille med en NV Silencer i samme slengen. Stillegående og meget bra kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...