eplemann Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei! Vi har et lite problem med nettverket - At vi ikke finner hverandres dataer! Vi har Tele2 1,5 mbit internett som er koblet til en switch, og de tre dataene er koblet til samme switchen. Alle dataene har internett. men de finner ikke hverandre når vi skriver "\\datanavn" i kjør... Data 1 finner ingen dataer Data 2 finner data 3 Data 3 finner ingen dataer Dette skjønner jeg ikke noe av! Vi mottar automatisk ip .. må vi skrive inn egen ip eller? Takker de som har svar på dette, slik at vi finner hverandre Endret 16. april 2006 av eplemann Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Er dere i samme arbeidsgruppe? Har alle automatisk IP? Prøv og sjekk om du finner noen maskiner hvis du går inn på "maskiner i arbeidsgruppen". Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det er som regel Brannmur problemer. Noen maskiner har 2 brannmurer. Windows sin går som regel bra, men Nvidia sin må slås av hvis dere har. Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Er dere i samme arbeidsgruppe? Har alle automatisk IP? Prøv og sjekk om du finner noen maskiner hvis du går inn på "maskiner i arbeidsgruppen". 5928931[/snapback] hvor finner jeg dette? Lenke til kommentar
Thypher Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Gå inn på Kontrollpanel - System - Datamaskinnavn. Prøv også å kjør Kontrollpanel - Nettverksveiviser på alle maskiner, for å være sikker på at alle kjører på samme oppsett. Hvis dette ikke fungerer så forsøk å å pinge i command-modus. (dos) Start - Kjør - cmd - Ping "datamaskinnavn", eller ping "ip-adresse". Ip-adresse finner du ved å kjøre Ipconfig Det kan også oppstå nettproblemer om pc'ene kjører forskjellig operativsystem. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg bare limer inn det jeg skreiv i et tidligere innlegg, som kanskje kan hjelpe. "Har du sjekka at det ikke er noen gale instillinger på AV'en på pcen din. I så fall kan det være at du ikke har tillat nettverkskortet du bruker for å koble deg opp på nettverket med de andre pcene. *Komer du på internett?* Hvis ikke kan det være at du ikke har riktig type kabel. For å ta et eksempel: Jeg er crew på et lan-party med 200 besøkende, og der var det en som trengte hjelp. Jeg sjekka allt, og det så bra ut, men så tengte jeg at han kanskje hadde feil med kabel, så vi jekka om det funka med en annen, og det gjorde det. Det viste seg at han brukte isdn kabel for å koble seg opp på nettverket Men sjekk allt mulig som kan være feil, så finner du det nokk ut av det " Men som det er sagt tidligere i dette topic, så pleier det som regel å være brannmur problemer. Håper dere finner ut av det. Lykke til. Hilsen Alexanderhagen. Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Får det ikke til å funke! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har du satt opp en windows-arbeidsgruppe? Er egen veiviser for dette. "Innstaller hjemmenettverk eller lite kontornettverk" står det på siden av "mine nettverkssteder". Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det er desverre sånn, at det nettverksgreiene til windows mellom maskiner er noe av det mest kronglete og klønete og mest elendige av nettverk i verden. Jeg har drevet mye med nettverk, men når det gjelder windows å det å dele noen mapper i nettverk, er et plunder hver gang. selv helt reine win installasjoner med siste updates uten noe annet klarer å plundre. Noen maskiner får tilgang, andre ikke. Men du kan sjekke at windows er oppdatert med siste updates, noen av fiksene retter noen bugs. 2 slå på netbios over tcp/ip. Sett opp nettverksgruppe på alle maskiner på nytt. Lykke til Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det er desverre sånn, at det nettverksgreiene til windows mellom maskiner er noe av det mest kronglete og klønete og mest elendige av nettverk i verden. Jeg har drevet mye med nettverk, men når det gjelder windows å det å dele noen mapper i nettverk, er et plunder hver gang. selv helt reine win installasjoner med siste updates uten noe annet klarer å plundre. Noen maskiner får tilgang, andre ikke. Men du kan sjekke at windows er oppdatert med siste updates, noen av fiksene retter noen bugs. 2 slå på netbios over tcp/ip. Sett opp nettverksgruppe på alle maskiner på nytt. Lykke til 5931827[/snapback] Det var en god forklaring. Og prøv win. update ja, det kan være fixes der som fikser på bøgs. Får du det ikke til da, er det fordi det er windows, og alle vet at windows ikke er det beste operativsystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå