dok Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei, eg har eit bilete der eg kunne tenkt å framheva eit objekt ved å halda på raudfargen akkurat i det objektet, medan eg gjer resten av bilete svart-kvitt. Eg har photoshop cs2, og har no jobba meg grøn utan å få til denne effekten. Kan nokre hjelpa ein nybegynnar? Takk. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Lag to layers av det laget du allerede har. layers>høyreklikk og velg duplicate layer. Gjør det øverste layeret om til svart hvitt. Velg eraser og visk vekk fra toppen, slik at det røde kommer ut gjennom hullet der du visker vekk. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Jeg testet ut dette for en stun siden, jeg gjorde det slik: Åpne bildet -> Bruk polygonal lasso tool til å markere rundt området i bildet du vil ha farget -> kopier området (ctrl+c) -> lag et nytt layer (ctrl+n) og lim inn det markerte (ctrl+v) -> gå tilbake til det første layeret og gjør det til greyscale (image-mode-greyscale) -> så gjør du det første layeret til fargen du måtte ønske, evt ved bruk av hue & saturation (ctl+u) Kanskje litt rotete, men tror det skulle virke EDIT: Ser du ville beholde en farge som bildet allerede har, ikke legge til! Da kan du bare følge delen av "programet" mitt som er i fet skrift Endret 16. april 2006 av Camron Lenke til kommentar
dok Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Jeg testet ut dette for en stun siden, jeg gjorde det slik: Åpne bildet -> Bruk polygonal lasso tool til å markere rundt området i bildet du vil ha farget -> kopier området (ctrl+c) -> lag et nytt layer (ctrl+n) og lim inn det markerte (ctrl+v) -> gå tilbake til det første layeret og gjør det til greyscale (image-mode-greyscale) -> så gjør du det første layeret til fargen du måtte ønske, evt ved bruk av hue & saturation (ctl+u) Kanskje litt rotete, men tror det skulle virke EDIT: Ser du ville beholde en farge som bildet allerede har, ikke legge til! Da kan du bare følge delen av "programet" mitt som er i fet skrift 5928567[/snapback] Takk skal de ha! Då var sundagen redda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå